Hoofdmenu

nestkast

Gestart door feng.hart, november 29, 2009, 21:36:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

feng.hart

hoe kan ik live beelden versturen via internet
mijn bewakings camera geeft beelden opmijn computerscherm
van mijn nestkast

Norman

Citaat van: feng.hart op november 29, 2009, 21:36:49 PM
hoe kan ik live beelden versturen via internet
mijn bewakings camera geeft beelden opmijn computerscherm
van mijn nestkast

Ha, dat is mijn vakgebied.  ;D

2 opties;

Optie 1; Gebruik een Videoserver, dit is een kast welke beschikt over een video-aansluiting voor de camera en een ethernet aansluiting om deze op het netwerk aan te sluiten. Let wel op dat je een model kiest welke in D1 resolutie 25 fps kan weergeven. Richtprijs 300 euro excl. BTW.

Optie 2; Gebruik een harddiskrecorder voor beveiligingstoepassingen. Hier sluit je een camera op aan welke je wederom middels een ethernet aansluiting op het netwerk aansluit. Het grote verschil met een videoserver is dat je doorgaans meer instelmogelijkheden hebt en lokale opname om achteraf eventueel leuke clips te kunnen bewaren. Richtprijs 600 euro excl. BTW.

feng.hart

Hallo Norman
Hoe sluit ik de videoserver op het internet aan
Hoe kan iemand anders mijn beelden live bekijken
Waar kan ik deze server kopen

Norman

Citaat van: feng.hart op december 01, 2009, 21:57:19 PM
Hallo Norman
Hoe sluit ik de videoserver op het internet aan
Hoe kan iemand anders mijn beelden live bekijken
Waar kan ik deze server kopen

Een videoserver sluit je aan middels een ethernetkabel (UTP met aan beide zijden een RJ45 connector) op je router.
De videoserver geef je een uniek IP nummer in je netwerk. Vervolgens zul je een 1 of meerdere poorten moeten open zetten in de router. Als je iemand anders het externe ip adres invoert kan deze middels een gebruikersnaam en wachtwoord inkijken op deze videoserver.

Dergelijke videoservers kun je o.a. bij mij kopen. Maar als je googled op "videoserver" kom je plenty aanbieders tegen.

Niels de Zwarte

als ik hier gelijk een vraag naar norman bij mag stellen; ken je ook een webcam die vele meters (30 bv) verderop draadloos kan werken en zenden, en alleen aangaat bij bewegingsdetectie om de batterij te sparen?
reden en toepassing is een slechtvalkenkast die erg hoog geplaatst gaat worden en erg moeilijk bereikbaar. een snoer naar een recorder toe is niet mogelijk vanwege de lastige plaatsing. misschien kun je me een tip geven of uit de droom helpen dat zoiets uberhaupt denkbaar is?
groet Niels

Jeroen Nagtegaal

Een Zonnepaneel met accu is geen optie?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Niels de Zwarte

die moet dan wel heel goed vastzitten, omdat het op die hoogte nogal waait. en ik denk niet dat er nog meer aan de brug geschroefd mag worden. plus: de zonnepaneel is voor de stroom, maar dan moet de recorder ook in/op/onder de nestkast nog eens waterdicht komen...

Norman

Beste Jeroen, beste Niels,

De bewegingsdetectie is technisch wel mogelijk, maar de kans is groot dat deze of te laat werkt, of bij veel trillingen (wind/regen) te vaak werkt. Het is een wat lang verhaal om dit technisch uit te leggen hier.

Daarnaast zijn zonnepanelen inderdaad een goede optie. Deze worden vaak met behulp van een tegelvoet los geplaatst op een plat dak. Dit geld ook voor de Wifi antennes. Deze worden ook vaak via een tegelvoet geplaatst. De transmissieafstand van de draadloze transmissie kent doorgaans eerder een financiele beperking dan een technische beperking.

Ook een waterdichte (klimaat) kast voor apparatuur is geen probleem.

Alles kan, maar alles heeft een prijs.


Niels de Zwarte

bedankt voor de antwoorden. op de 65m hoogte waar het moet komen zonder voorzieningen in de ruimte omgeving wordt dit een beetje te lastig en kostbaar voor ons..
groet Niels

Jeroen Nagtegaal

Is de eigenaar van de brug (Rijkswaterstaat?) niet bereid om iets te betalen?
En welke brug betreft het eigenlijk?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Niels de Zwarte

hij wordt binnenkort al geplaatst; ik kan/mag daarna pas zeggen waar. en het betreft een particuliere eigenaar die het deels met een gemeente beheert. zij hebben al het onderzoek, de overleggen, de kast, de aannemer etc betaald na enig aandringen dus we hebben alles er al uit gehaald wat er in zat. als we nu voor 100 euro een webcam etc konden installeren zou ons bureau het zelf nog wel willen betalen maar zo makkelijk wordt dit niet... maar wat niet is kan nog komen, we gaan het monitoren vanaf de grond en eens per jaar op de toren zelf.
als het zo ver is laat ik het nog weten, groet Niels

feng.hart

Hallo Norman
Ik heb geen router
En maar een internet aansluiting op mijn modem
Kan het ook anders
Er zijn ook goedkopere videoservers
Ik hoef geen geluid erbij
groeten

Norman

Een router / switch is eenvoudig aan te schaffen en heb je eenvoudig mee netwerkaansluitingen.  ;D 
Goedkopere videoservers zijn er ongetwijfeld, maar of de  kwaliteit bruikbaar is betwijfel ik.

Gerard Scholte

Groeten,

Gerard

Norman

Gerard,

Ik kende dergelijke constructies al, het minpunt is dat het aantal gebuikers beperkt is en uitsluitend gebuikers van dezelfde provider toestaat. Er zijn ook oplossingen dat je de PC als video-server kan gebuiken, echter ik ben nietbekend met hoe dit te doen. En daarnaast is het stroomverbruik van een PC onverantwoord hoog om deze 24 uur per dag, 7 dagen in de week aan te laten staan. Een videoserver gebruikt maar een paar watt.

feng.hart


Niels de Zwarte

ik zou nog even laten weten als er een slechtvalken kast zou zijn.
hij is geplaatst en wel op de Hef van Rotterdam, vorig jaar hier een ei gevonden (gewoon op staalplaat!) en man+vrouw zien vliegen en elkaar prooien geven. gaat een nieuw broedpaar weer zijn is de verwachting en hopelijk nu met goed gevolg.
op de site van natuurverniging Rotta staan al wat beelden:
http://www.rotta-natuur.nl/content/view/133/1/#jc_writeComment

vooralsnog geen camera dus, maar wie weet komt dat nog ooit
groet Niels