Zilvermeeuw determinatiealbum DBA

Gestart door maartenwielstra, november 21, 2009, 21:59:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

maartenwielstra



pwolf

en als je dat allemaal gelezen hebt hoef je alleen maar na NW 5 naar het strand te gaan om er nog veel meer te zien. Argentatussen lijken een voorkeur voor open zee te hebben maar na een beetje wind zie je ze soms in flink aantal op de stranden en zeedijken.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

theomuusse

Lijkt me een 3e winter, argentatus, gezien de opvallende patronen in de centra van de dekveren.
Vogel oogt zwaar, maar dacht mag toch.
Staart, inktvlekken en tekening op onderdelen, onderstaart en kopstreping komen dan in het geding.

Theo

Folkert Jan

Wat is er eigenlijk gebeurd met de mogelijke amerikaanse zilvermeeuw van westkappelle aantal jaren terug, waarom is die nooit ingediend?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

pwolf

Citaat van: rnbflavour op november 24, 2009, 12:18:05 PM
Wat is er eigenlijk gebeurd met de mogelijke amerikaanse zilvermeeuw van westkappelle aantal jaren terug, waarom is die nooit ingediend?

Omdat we na een hoop interne discussie moesten concluderen dat dat beest in dat kleed niet helemaal klassiek was vwb het handpenpatroon. Indienen is dan wat mij betreft zinloos en de eerste echte duidelijke Amerikaanse Zilvermeeuw mag nog steeds voorspeld worden in het voorspelspel 2010: http://www.dutchbirding.nl/c450.php
Pim Wolf, Vlissingen

Folkert Jan

Kun je em niet beter dan alsnog indienen zodat ie tenminste ergens goed gedocumenteerd staat?
immers begrijp ik uit je post dat amerikaanse zilvermeeuw niet uitgesloten kon worden.
laat dan de CDNA maar belissen toch?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

Citaat van: pwolf op november 24, 2009, 20:00:26 PM
Citaat van: rnbflavour op november 24, 2009, 12:18:05 PM
Wat is er eigenlijk gebeurd met de mogelijke amerikaanse zilvermeeuw van westkappelle aantal jaren terug, waarom is die nooit ingediend?

Omdat we na een hoop interne discussie moesten concluderen dat dat beest in dat kleed niet helemaal klassiek was vwb het handpenpatroon. Indienen is dan wat mij betreft zinloos en de eerste echte duidelijke Amerikaanse Zilvermeeuw mag nog steeds voorspeld worden in het voorspelspel 2010: http://www.dutchbirding.nl/c450.php

ow en ja heb mijn 5 soorten al ingestuurd....deze zat er echter niet bij ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013