Hoofdmenu

Rare vogel..??

Gestart door hikari, maart 15, 2005, 15:26:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

hikari

Dag allemaal,

Ik ben niet zo'n bedreven vogelaar als de meesten hier, maar tijdens een fietstocht door de polder kijk ik wel graag om me heen.

Vanmiddag zag ik een paartje ganzen (denk ik...) die ik absoluut niet thuis kan brengen. Gelukkig kon ik wel een paar foto's schieten, eentje daarvan heb ik even op mijn website geparkeerd. Als alles goed gaat kun je hem hier vinden.

Iemand enig idee wat dit voor vogels zijn? In mijn Peterson (uitgave 1987, misschien ligt het daar wel aan...) kan ik ze in ieder geval niet vinden.

Groetjes,
Herman.

boogey55

#1
Dit zijn Nijlganzen, de rechtse neem ik aan.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

jasper

CiteerIn mijn Peterson (uitgave 1987, misschien ligt het daar wel aan...) kan ik ze in ieder geval niet vinden.
Klopt Herman, in die uitgaven staat die vogel die jij hebt gezien idd niet in!
Maar het zijn twee Nijlganzen, en links twee zijn Grauwe Ganzen, maar dat wist je mogelijk al.

Met vriendelijke groet,

Jasper

hikari

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik had de Grauwe ganzen er op de uitsnede van de foto bij laten staan zodat je een aardig idee krijgt van de grootte van die andere vogels.

Ik zag net dat de Nijlgans wel in mijn editie van Petersons staat, onder het hoofd 'enkele ingevoerde soorten'. Daar kijk ik eigenlijk nooit. Bovendien had ik de exemplaren op de foto niet zo gauw herkend van het plaatje in Petersons, maar dat kan aan mij liggen.....

Enjoy!
Herman.

boogey55

#4
De Nijlgans is inmiddels een vrij veel voorkomende soort.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

jasper

#5
Dan heb ik een veel oudere Peterson, bij mij staan namelijk de Nijlganzen er niet in!
Maar goed je weet welke vogel je hebt gezien.

Jasper

redmar_woudstra

in mijn Peterson uit 1979 staan ze er wel in....
groet,
Redmar

Thijs Fijen

CiteerIk had de Grauwe ganzen er op de uitsnede van de foto bij laten staan zodat je een aardig idee krijgt van de grootte van die andere vogels.
Dat is heel slim. Kan helpen bij determinatie..

Thijs
Thijs Fijen