Handpen van zangvogel, plukrest van Slechtvalk

Gestart door Klaas van Dijk, november 26, 2009, 14:34:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Klaas van Dijk

Beste mensen,

En hierbij een tweede vogel waar ik niet goed uitkom. Verzameld op 19 april 2009 op dezelfde locatie (rond de Groene Toren). Linker handpen, lengte 116 mm (maximaal gestrekt, wellicht schacht iets afgebroken?). Past niet op Spreeuw, Merel en Kramsvogel (alle drie daar wel gevonden). Verder niets (dus alleen deze handpen).

Slecht / niet te zien op de foto, maar de buitenzijde van de buitenvlag is vuilwit (dus een andere kleur dan bij Spreeuw).

Ook hier lukt het me maar niet om eruit te komen. In beide gevallen gekeken in 'Vogelsporen' en op de verschillende verensites.

Alvast heel erg bedankt voor een reactie,

Klaas van Dijk

whmvb

Klaas,

deze is lastiger. De schacht lijkt mij niet afgebroken. Lijsterachtigen hebben zo'n kort schachteind. Het is een buitenste Handpen en wat lengte betreft kan Kramsvogel wel. Deze heeft ook die vuilwitte rand aan de buitenvlag. Alleen de kleur is wat grijzer dan je bij Kramsvogel verwacht, maar dat kan aan de foto liggen.
Als je het echt wilt uitzoeken kan je eens langs komen (ik woon redelijk dicht bij jou). Dan leggen we hem naast mijn verzameling.

Wim
Wim van Boekel

Klaas van Dijk

hoi Wim,

Opnieuw bedankt voor je reactie. De Goudplevier is dus wel zeker, maar deze dus nog niet. Ik heb wat pennen van Kramsvogel, maar die lijken toch anders te zijn. In ieder geval ga ik deze pen morgen (bij goed daglicht) toch weer even naast / langs de pennen van Kramsvogel leggen.

Ook bedankt voor je aanbod om even langs te komen. Had ik ook al eens aan gedacht. Want een vergelijking met een verzameling is vaak erg verhelderend.

Ik heb namelijk nog een enkele plukresten waar ik nog niet (helemaal) uit ben, onder andere een sterk vergaan (flink) deel van een steltlopervleugel. Flink wat pennen, zowel links als rechts, langste pen zo'n 140 mm, erg bruinig, nauwelijks met tekening, ook wel armpennen met wat lichte punten, maar erg oud en ook viezig.

Groetjes, Klaas

whmvb

Klinkt interessant Klaas,

ik stuur je even een privé-mail voor verdere afspraken.

Wim
Wim van Boekel

Klaas van Dijk

hoi Wim (en anderen),

Ondertussen de bewuste pen vergeleken met wat andere pennen die ik van Kramsvogel had. Qua kleur / vorm etc past het goed bij elkaar. Misschien dus helemaal geen gek idee, Kramsvogel. Ik had al één krammie op de lijst staan. En daar zou dit dus eventueel best ook wel een onderdeel van kunnen zijn (geen overlap).

Groetjes, Klaas