Hoe gebruik jij waarneming?

Gestart door wouterbosgra, november 18, 2009, 14:34:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Je mag drie keer stemmen! Stem dus op de drie functies van waarneming.nl die je het meest gebruikt! Om maar gelijk af te trappen: Ik gebruik het vooral als leermiddel, dankzij het forum waar je lekker kennis kan sucken, en ook de foto's en verspreidingsgegevens zijn hierbij behulpzaam.

Daarnaast kijk ik voor ik ergens heenga vaak wel even wat er zoal gezien is de laatste tijd. Of als ik op vakantie ga welke gebieden in de buurt de moeite waard zijn (excursieplanner).

En tenslotte ook nog wel een beetje om mijn vrienden in de gaten te houden, altijd leuk om te zien wat zij zoal doen en zien!

Johnny de Zeeuw

Ik gebruik waarneming.nl vooral om te leren, en te kijken waar ik die dag beste kan gaan vogelen en wat er in welk gebied wordt gezien. Ook gebruik ik waarneming.nl natuurlijk om de waardevolle waarnemingen te stallen voor ravon, vzz enz. En ook als backup voor m'n foto's  :P

hiskodevries

ik mis de optie 'om mijn opschrijfboekje digitaal bij te houden'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wouterbosgra

Citaat van: hiskodevries op november 20, 2009, 08:00:54 AM

Valt dat niet onder "om mijn lijstjes bij te houden"?

hiskodevries

nee ik houd geen lijstjes bij maar wel mijn waarnemingen, uiteindelijk resulteert dat in allerlei overzichten maar dat is niet mijn insteek.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Citaat van: hiskodevries op november 20, 2009, 08:00:54 AM

Ik gebruik waarneming.nl vooral als database voor mijn eigen waarnemingen. Heb ik geen gezeur over back ups maken. Geeft me een veilig gevoel. Vandaaruit lever ik dan aan het eind van het seizoen mijn data aan geinteresseerde partijen.

Gr.
Koos

Koos Ballintijn

rapunzel

Ik mis het forum. Dat is een bron van kennis. Niet alleen van soorten maar ook van vindplaatsen en van verwante zielen.
Ik gebruik het forum ook om aan anderen te laten weten wat ik hier vind. Een andere functie van waarneming.nl is dat het voor mij een portal is naar GAN en FLORON.

Gr.
Koos
Koos Ballintijn

HPM

Ook ik mis de optie van het digitaliseren en openbaar maken van mijn waarnnemingen zodat ze
door de PGO's kunnen worden gebruikt. Ten behoeve van de wetenschap zeg maar.
Die m.i. toch wel fundamentele functie kan men alleen maar onder 'Anders' kwijt.
Het voordeel van Waarneming boven andere portals is het inzicht in wat
ook anderen (niet alleen bekenden) invoeren, en uiteraard het forum.

--
Groeten, Herman van der Meer
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

wouterbosgra

Ok, ok poll aangepast. Alleen het forum er niet bijgezet, omdat dat een middel is, en geen doel. Ik ben benieuwd naar de doelen.