Hek om dassenburcht

Gestart door wouterbosgra, oktober 31, 2009, 22:13:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Vandaag kwam ik langs een bewoonde dassenburcht met een hoog hek eromheen. Wat me opviel was dat het hek dit keer bedoeld leek om de dassen binnen te houden, ipv bezoekers buiten. De overhangende kant was naar binnen gericht, het hek was gemaakt van fijn gaas, en er liep aan de binnenkant nog schrikdraad. Dit hek was compleet om de dassenburcht heengebouwd. In het hek was een soort deur voor mensen met een slot erop. Het hek liep helemaal om de burcht heen, en voor zover ik kon zien kwamen er geen tunnels uit buiten het hek.

Nou loopt er in dit geval een snelweg op een paar km afstand, maar dit lijkt me voor de dassen ook niet bevorderlijk? Ze hebben zo een gebied van 30mx30m. Weet iemand wat de bedoeling van dit soort hekken is? Hoe komen de dassen buiten?

tekenaar

mogelijk plek waar opgevangen dassen worden uitgezet: eerst wennen aan omgeving voordat het hek wordt opgengezet/weggehaald.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

wouterbosgra

Wel jammer dat iedere wandelaar dan voortaan weet waar de burcht zich bevind. Het valt nogal op zegmaar, ligt direct naast een druk wandelpad...

wimtegels

De dassen trekken zich niets van de wandelaars aan. Bij mij in de bhuurt hebben xe ooit een hondentrainingsveld verplaatst omdat er veel discussie was over de plek van het trainingsveld vlak naast een al langer bestaande dassenburcht. Is de hondenclub verplaatst, krijgen ze weer nieuwe buren.... Je raad het al denk ik. Dassen maakte een nieuw burcht naast het hondenterrein.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankw

Ik denk dat ze niet al te veel moeite zullen hebben om er onder door te graven?..

wouterbosgra

Ik hoop dat als ze zoveel moeite doen om een hek te bouwen, dat ze er ook wel aan hebben gedacht om dat hek onder de grond een flink eind te laten doorlopen?

Lampe

Gewoone de terreineigenaar contacteren ipv hier gissen naar antwoorden :)
Vriendelijke groet,

Nico