Libellen op Curacao...

Gestart door Gert Veurink, november 10, 2009, 21:41:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Veurink

Iemand tips voor de goede gebieden op curacao? ook tips over boeken, sites, etc. zijn welkom!
groet!
Gert Veurink

JohanvantBosch

Citaat van: Gert Veurink op november 10, 2009, 21:41:09 PM
Iemand tips voor de goede gebieden op curacao? ook tips over boeken, sites, etc. zijn welkom!
Zie de site van Theo en Mars over Aruba en Curacao. Mars is op Curacao geweest. Hij heeft ook waarnemingen op Observado ingevoerd. En je kunt hem natuurlijk bellen.

Boek: Carlos Esquivel - Dragonflies and damselflies of Middle America and the Caribbean
Maar volgens mij had Theo ook nog een ander boek, ik heb dat volgens mij ook ooit eens van Kd geleend, maar nu weer ingeleverd.

Het aantal soorten is beperkt.
Er valt misschien nog wel wat te ontdekken.
Extra aandacht voor de Orthemissen - je hebt ze op Odonata-I van de week wel zien langs komen. O. macrostigma (pas in 2007 opnieuw benoemd en tot soort verheven) en een nog nader te benoemen/beschrijven soort.

Goyatlah

Tja, Gert, netje en flesjes alcohol meenemen  :wacko:
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Veurink

jajaja ik houd er al over op hè?  ;)

Nog niet zeker dat ik ga en als ik ga zal het zeer kort zijn maar ik besteed mijn tijd graag nuttig...

Thnx voor de tips Johan, ik kende dit site niet eens :-[ maar nu wel! heel nuttig
groet!
Gert Veurink

JohanvantBosch

Citaat van: Gert Veurink op november 10, 2009, 22:12:21 PM
jajaja ik houd er al over op hè?  ;)

Op Curacao lukt het vast ook wel zonder netje en andere toestanden...  ;D

IK dacht trouwens dat ik de link had toegevoegd, maar blijkbaar vergeten. Hierbij alsnog:

http://www.gull-research.org/aruba/