Waterkever tegen de voorruit?

Gestart door Ellen Sandberg | www.sandhillcrane.nl, november 09, 2009, 17:25:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ellen Sandberg | www.sandhillcrane.nl

Hallo allemaal,
Deze kever vloog laatst tegen de voorruit van de auto.
Ik heb vanaf de achterbank snel deze foto gemaakt, daarna vloog ie weg...
Iemand een idee om welke soort het gaat?
Vriendelijke groeten,
Ellen | www.sandhillcrane.nl

jan cuppen

Onder enig voorbehoud: Colymbetes fuscus. :rolleye:
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Ellen Sandberg | www.sandhillcrane.nl

Hallo Jan,

Bedankt voor je reactie! Ik heb foto's van de soort bekeken en hij lijkt er inderdaad veel op. Met welke soort(en) is hij nog te verwarren?
Had ie de voorruit uitgekozen omdat dat op water lijkt?
Vriendelijke groeten,
Ellen | www.sandhillcrane.nl

Marina

Hij ligt in een wat rare hoek. Misschien reed je harder dan hij kon vliegen? Of stond je stil?
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

Ellen Sandberg | www.sandhillcrane.nl

Hoi Marina,

Ja, we stonden stil op het strand bij Oostvoorne! Hij kwam hard tegen de voorruit aanvliegen en dwarrelde toen naar beneden tot aan de ruitenwissers.
Vriendelijke groeten,
Ellen | www.sandhillcrane.nl

jan cuppen

Citaat van: Ellen Sandberg | www.sandhillcrane.nl op november 10, 2009, 17:40:13 PM
Met welke soort(en) is hij nog te verwarren?
Had ie de voorruit uitgekozen omdat dat op water lijkt?

Het is maar een heel beperkt voorbehoud omdat ik de foto niet geweldig vind. Maar ik denk aan geen andere soort behoudens Colymbetes paykulli (die komt daar in de verre omgeving niet voor en ik denk dat het verschil ook bij deze kwaliteit van de foto zichtbaar zou zijn)   :blink:
Hij kan de voorruit of andere spiegelende oppervlakken aanzien voor water, zekerheid kan ik je daarover niet geven.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Ellen Sandberg | www.sandhillcrane.nl

Hallo Jan,

Hartelijk dank voor je uitleg!
Ik zal hem i.i.g. wel met een vraagteken invoeren. Én met deze geweldige doordevoorruit foto  :lol:
Vriendelijke groeten,
Ellen | www.sandhillcrane.nl