Zwarte panter (filmpje)?

Gestart door Antal, november 05, 2009, 14:31:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

Zelfs zonder bril, met het licht uit en 1 oog dicht maak ik hier een gewone zwarte huiskat van.

Staart 80 cm? echt niet!

tekenaar

Ik zie alleen een zeer vage foto van een dier wat kwa bouw vereenkomt met huiskat. Flmpje krijg ik niet te zien.

(ik meen panters te kennen aangezien ik momenteel als dierverzorger verantwoordelijk ben voor 2 panters in een dierentuin ...)
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

ecotex

Is het daar na al 1 april!

Het totale pad is bij mijn schatting nog ruim 2,5 a 2,8 Mtr breed.Sporen/verharding 2 x 80a 90 cm midden berm 70 cm. Het beest beslaat in totale lengte 1x de breedte van een spoor. Staart 80 cm!? totale lengte neem ik aan?

Heeft de plaastelijke Gendarme zelf in de buurt een uitbuiterij?

Kees Verschoor

Marina

Ik zag wel Bigfoot daar op de achtergrond. Dat ze die niet gezien hebben zeg!  :rolleye:
lees hier hoe trollen hun territorium markeren - http://www.randoloup.com/nl/?p=1682

mlahaye

Schitterend beest. Ik ga voor een panter, da's toch veel leuker dan een huiskat! @Paul, iets naar beneden scrollen, effe wachten (6 sec.) en dan begint het filmpje. Erg grappig. Veel beter dan 'onze' panter van de Veluwe.

Maurice
admin

mystacinus

er zaten 16 spreeuwen in een tuja bij de buren. Komt er een panter aangelopen en die schuurt zijn rug tegen de stam. Zegt spreeuw 1 tegen de andere spreeuwen: 'zeg zullen we die kat eens aan het schrikken brengen'. Waarop ze alle 16 tegelijk op een tak gaan zitten, die op dat moment afbreekt. De panter schrikt, kijkt omhoog en stuift de boom in. Boven aangekomen ligt de tak op de grond en de spreeuwen zitten een boom verder.

Mooi om te zien hoe de Waalse gendarmerie kans ziet zo'n melding serieus te nemen. Dat kan nog in Wallonie.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

frankw

haha, is een panter niet 5 x zo groot? :rolleye:

BartNoort

Citaat van: frankw op november 07, 2009, 13:59:30 PM
haha, is een panter niet 5 x zo groot? :rolleye:

Volgens mij is het een Tuintijger!
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Freek Verkerk

Het is een vreemd dier, een katachtige, zwart, maar iets te groot voor onze huiskat maar ook weer niet zo groot als een volwassen panter lijkt me, Misschien een jonge panter of een andere soort kat. Ik vind het ook een beetje vreemde sprong, anders dan onze kat. Er zijn al maanden meldingen van dit dier. Waarschijnlijk een ontsnapte of losgelaten exoot die wel in staat is in leven te blijven. Maar hoogst waarschijnlik alleen, dus zullen er nog wel wat meldingen volgen, totdat het dood gaat. Mogelijk al deze winter.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Lampe

Gewoon een mooie zwarte kat..

Dat springen is best te verklaren. Misschien was het gras nat en wilde de kat geen natte buik krijgen. Als het gras droog zou zijn zou hij gewoon door het gras lopen.
Vriendelijke groet,

Nico

gko

#12
ik denk dat Freek Verkerk gelijk heeft, wat te groot voor huiskat en (misschien) te klein voor panter
denk dat het filmpje zeker serieus genomen moet worden. Ik heb dit soort filmpjes gezien, waar je zelfs op nog veel grotere afstand heel
duidelijk kon zien dat het een huiskat was, dat mis ik hier. Panters bewegen door hun formaat langzaam en soepel
Ik weet alleen niet hoe groot (huis)katten kunnen worden! Maar waarom dat badinerende over Belgen die een serieus probleem hebben?
met vr gr gkoopman


Norman

Een gemiddelde auto is rond de 175 cm breed is, ga ik er van uit dat deze weg maximaal 275 cm breed is. Als ik dit terugreken naar de kat, zal deze rond de 75~80 cm lang zijn (incl. Staart).

Een hele normale maat voor een Huiskat.

Quote www.kattenplaza.nl:

De lengte, gemeten vanaf het puntje van zijn neus tot de basis van de staart bedraagt gemiddeld 46 tot 51 centimeter, en de staart is ongeveer 25 tot 38 centimeter lang. 

Hierdoor heb je een marge van totaal 71 tot 89 cm.

Het herkennen van het verschil in beweging tussen en kat en een panter durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.

gko

#15
 :D beste f wagenaar, op mijn vraag, hoe groot ze kunnen worden, komt u hiermee aanzetten : (zie foto)
volgens mij zijn die Belgen zo dom nog niet
met vr gr gkoopman

frankw

ik kwam niet met die foto, ik gaf een link met grote (huis)katten :angel:

gko

met vr gr gkoopman

Date Lutterop

CiteerEen gemiddelde auto is rond de 175 cm breed is, ga ik er van uit datdeze weg maximaal 275 cm breed is. Als ik dit terugreken naar de kat,zal deze rond de 75~80 cm lang zijn (incl. Staart).

Het pad op de film is geen rijbaan met twee rijstroken, maar bestaat slechts uit 1 strook, waarvan het begroeide middengedeelte circa 70-80 cm. breed is (zie filmpje, waar het wordt gemeten). Dat betekent dat het wel en heeeeeeeel grote huiskat moet zijn geweest. Die optie valt dus af, temeer ook daar het hele uiterlijk van het dier niet overeenstemt met dat van een huiskat.

Wat het wel is? Geen idee...

Groet,

Date


mystacinus

ik denk ook dat het een kat is dus het moet wel een zwarte panter zijn en ik ben daar voor meer dan 50% zeker van... Voor mij is dit een raadselachtige zwarte katachtige, niet duidelijk op de film te zien. Net zoals ongeveer 4 van de 10 vondsten van mest van kleine marterachtigen kan je hier niets mee.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

Certhia

Main Coons kunnen tot wel 1 meter groot worden. Dit is zeker geen kat die groter is dan een meter. Hierdoor valt een luipaard sowieso al af. Ik durf mijn geld nog steeds wel te zetten op een huiskat. Een grote kat, dat wel. Wellicht een Main Coon kruising dus. Niks aan t handje.


Marc

gko

blijft natuurlijk nog wel de vraag of de kans dat er een grote  'main coon'  rondloopt wel
zoveel groter is dan door een of andere idioot in de natuur gedropte andere grote katachtige,
die ook regelmatig in de mode zijn, net als bijv. harry pottersneeuwuilen. Ik vind hem wel iets
te klein voor een volwassen zwarte panter, ik weet niet welke andere katachtigen mogelijk zijn en
of het eventueel een jonge zwarte panter kan zijn.
met vr gr gkoopman

Certhia

Ach als je ziet hoeveel Main Coon catteries er zijn in NL en B dan kun jezelf de wiskunde wel doen denk ik.  ;)


http://www.kittentekoop.nl/limaico.html


Marc


Leo Heemskerk

Groet,

Leo Heemskerk

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Norman

Ik was vandaag in de Amsterdamse Waterleidingduinen en ik heb daar vele Elanden gezien.  ;D
Je weet wel van die enorme herten met zo'n plat gewei.