steppe- en zeearenden in (zeeuws)Vlaanderen

Gestart door caliprobola, november 02, 2009, 12:33:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Certhia

Citaat van: caliprobola op november 02, 2009, 12:33:45 PM
Voor de zeeuwse vogelkijkers is deze (nog niet bevestigde) waarneming van op de Belgische site misschien interessant.

groetjes
Pieter Vantieghem


Zo dat is wel vlakbij t grensje. :)

garryb

#2
Die Steppearend zat dus op misschien maar een kilometer van de NL-grens!! (en duikt misschien wel weer op in Zeeuws-Vlaanderen) Post-1984 twitchers: wees gewaarschuwd!  ;)

caliprobola

De steppearend werd helaas vandaag niet terug gevonden.
Overigens misschien ook nog eens wijzen op de aanwezigheid van een (wel bevestigde) aziatische goudplevier in Doel, vlakbij Saeftinge. Vandaag werd deze vogel niet waargenomen maar wel op 30/10 tot 1/11. Het is heel goed mogelijk dat deze vogel nog in de buurt aanwezig is en mogelijk ook Saeftinge bezoekt.

mvg
Pieter vantieghem

Thomas van der Es

Citaat van: caliprobola op november 02, 2009, 18:13:46 PM
De steppearend werd helaas vandaag niet terug gevonden.
Overigens misschien ook nog eens wijzen op de aanwezigheid van een (wel bevestigde) aziatische goudplevier in Doel, vlakbij Saeftinge. Vandaag werd deze vogel niet waargenomen maar wel op 30/10 tot 1/11. Het is heel goed mogelijk dat deze vogel nog in de buurt aanwezig is en mogelijk ook Saeftinge bezoekt.

mvg
Pieter vantieghem

Net terug uit Zeeuws-Vlaanderen. De vogel zou gisteren t/m de schemer op de plek gezien zijn. Het is inderdaad op een steenworp afstand van de Nederlandse grens..(hooguit een 1 km!!!!) Vandaag is er niks van de vogel vernomen. Schijnt wel door meerdere lokale gezien te zijn (en mogelijk al vanaf woensdag aanwezig , ontdekt door een landbouwer)
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

theomuusse

En dank aan Thomas dat hij met mij wel heeft gezocht naar die onwijs gave arend die bijnAAAA in NL zat. Belgische collegae waren trouwens zeer not amused met de communicatie van vandaag.
Erg weinig Hollanders daar vandaag trouwens (2). Zeker als ik van een lokaal hoorde dat hij de vogel mogelijk gister richting noord zag weg-sneaken....

Theo

Ben Gaxiola

Citaat van: Thomas van der Es op november 02, 2009, 18:18:24 PM
Citaat van: caliprobola op november 02, 2009, 18:13:46 PM
De steppearend werd helaas vandaag niet terug gevonden.
Overigens misschien ook nog eens wijzen op de aanwezigheid van een (wel bevestigde) aziatische goudplevier in Doel, vlakbij Saeftinge. Vandaag werd deze vogel niet waargenomen maar wel op 30/10 tot 1/11. Het is heel goed mogelijk dat deze vogel nog in de buurt aanwezig is en mogelijk ook Saeftinge bezoekt.

mvg
Pieter vantieghem

Net terug uit Zeeuws-Vlaanderen. De vogel zou gisteren t/m de schemer op de plek gezien zijn. Het is inderdaad op een steenworp afstand van de Nederlandse grens..(hooguit een 1 km!!!!) Vandaag is er niks van de vogel vernomen. Schijnt wel door meerdere lokale gezien te zijn (en mogelijk al vanaf woensdag aanwezig , ontdekt door een landbouwer)

Er wordt in de Braakman - wat twee vleugelslagen verderop ligt (in NL!)- vandaag een juv Zeearend gemeld via waarneming.nl.... Duimen maar
Ben Gaxiola

theomuusse

Schijnt op een eilandje te zitten, wat wel pleit voor de zee-variant.

Theo

GertJ

Citaat van: theomuusse op november 02, 2009, 20:48:37 PM
Belgische collegae waren trouwens zeer not amused met de communicatie van vandaag.


Hoezo not amused, de vogel is toch doorgegeven op het Nederlandse systeem. Of bedoel je het verhaal dat-ie er al vanaf woensdag zit?
Groet Gert Jager

Edwin Russer

Citaat van: Ben Gaxiola op november 02, 2009, 20:50:17 PM
Citaat van: Thomas van der Es op november 02, 2009, 18:18:24 PM
Citaat van: caliprobola op november 02, 2009, 18:13:46 PM
De steppearend werd helaas vandaag niet terug gevonden.
Overigens misschien ook nog eens wijzen op de aanwezigheid van een (wel bevestigde) aziatische goudplevier in Doel, vlakbij Saeftinge. Vandaag werd deze vogel niet waargenomen maar wel op 30/10 tot 1/11. Het is heel goed mogelijk dat deze vogel nog in de buurt aanwezig is en mogelijk ook Saeftinge bezoekt.

mvg
Pieter vantieghem

Net terug uit Zeeuws-Vlaanderen. De vogel zou gisteren t/m de schemer op de plek gezien zijn. Het is inderdaad op een steenworp afstand van de Nederlandse grens..(hooguit een 1 km!!!!) Vandaag is er niks van de vogel vernomen. Schijnt wel door meerdere lokale gezien te zijn (en mogelijk al vanaf woensdag aanwezig , ontdekt door een landbouwer)

Er wordt in de Braakman - wat twee vleugelslagen verderop ligt (in NL!)- vandaag een juv Zeearend gemeld via waarneming.nl.... Duimen maar

http://waarneming.nl/waarneming/view/45209361
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Thomas van der Es



[/quote]

Hoezo not amused, de vogel is toch doorgegeven op het Nederlandse systeem. Of bedoel je het verhaal dat-ie er al vanaf woensdag zit?
[/quote]

Ook de Belgen op het verkeerde been waren gezet. Pas later op de middag werd bekend dat de vogel de dag daarvoor tot de schemer was waargenomen. Vele lokale de vogel gezien schijnen te hebben en de waarneming pas zo laat bekend was geworden.
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl


TjeerdBurger

Ah, daar komt de aap uit de mouw
Vogel eet dus inderdaad van 2 walletjes (lees: lijstjes). Groningen-Zeeuws Vlaanderen is helaas een beetje ver  :-\



cursorius

#15
Citaat van: Certhia op november 03, 2009, 10:26:23 AM
Citaat van: gtroost op november 03, 2009, 10:22:02 AM
Citaat van: BWoets op november 03, 2009, 10:07:00 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/45215783
Is deze waarneming van vandaag???

Lijkt erop van wel maar wellicht invoerfout?

Ik heb een raar gevoel bij deze waarneming, een Deen die vanmorgen vroeg zijn eerste waarneming invoerd op wrn.nl? Hoaxje?

temmie

die Steppearend is in aan de Belgische kant ook al waargenomen. Zou sedert vorige week woensdag aanwezig zijn.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

TjeerdBurger

Citaat van: cursorius op november 03, 2009, 10:32:09 AM
Citaat van: Certhia op november 03, 2009, 10:26:23 AM
Citaat van: gtroost op november 03, 2009, 10:22:02 AM
Citaat van: BWoets op november 03, 2009, 10:07:00 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/45215783
Is deze waarneming van vandaag???

Lijkt erop van wel maar wellicht invoerfout?

Ik heb een raar gevoel bij deze waarneming, een Noor die vanmorgen vroeg zijn eerste waarneming invoerd op wrn.nl? Hoaxje?

denk het niet, de beste man was op zoek naar een Zeearend (checkt dus wrs wrn.nl) en als Deen is het niet zo gek dat je niet regelmatig waarnemingen op wrn.nl invoerd. Gezien de berichtgeving over de Steppearend de laatste dagen past dit wel in het plaatje.

Certhia

Citaat van: TjeerdBurger op november 03, 2009, 10:39:38 AM
Citaat van: cursorius op november 03, 2009, 10:32:09 AM
Citaat van: Certhia op november 03, 2009, 10:26:23 AM
Citaat van: gtroost op november 03, 2009, 10:22:02 AM
Citaat van: BWoets op november 03, 2009, 10:07:00 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/45215783
Is deze waarneming van vandaag???


Lijkt erop van wel maar wellicht invoerfout?

Ik heb een raar gevoel bij deze waarneming, een Noor die vanmorgen vroeg zijn eerste waarneming invoerd op wrn.nl? Hoaxje?

denk het niet, de beste man was op zoek naar een Zeearend (checkt dus wrs wrn.nl) en als Deen is het niet zo gek dat je niet regelmatig waarnemingen op wrn.nl invoerd. Gezien de berichtgeving over de Steppearend de laatste dagen past dit wel in het plaatje.


Plus als je dan een Steppearend ziet dan wil je dat wel wereldkundig maken denk ik...
En ik maar niet weg kunnen van mn werk.... grmmmppfff

Marc

snwja3

CiteerPlus als je dan een Steppearend ziet dan wil je dat wel wereldkundig maken denk ik...
En ik maar niet weg kunnen van mn werk.... grmmmppfff

Toch zijn er (bij mij) wel wat vragen:
- het is zijn eerste waarneming, eerst een account aanmaken in het veld, lijkt me niet logisch.
- hoe voert hij de vogel vanuit het veld in, heeft een Deen ook WnPDA (dat dus niet)
- dus het meest aannemelijk is dat hij 'm achter zijn PC heeft ingevoerd
- dan lijkt het mij ook goed mogelijk dat de datum verkeerd is ingevoerd (gebeurd (te) regelmatig bij waarneming.nl, omdat je default de datum van vandaag krijgt bij invoeren, mijn inziens zou beter zijn dit open te laten zodat bewust de datum ingevoerd moet worden, en deze invoerfouten voorkomen worden).

Maar goed duidelijk is dat er een spannende arend aanwezig is/was, reden om toch te gaan zoeken!
Wietze Janse

hiskodevries

het ip adres van deze gebruiker is in elk geval niet eerder gebruikt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HJDT

Daarnaast kan je je afvragen of een Deen in Nederland gaat staan posten voor een Zeearend, die hebben ze daar namelijk meer dan genoeg. Het is inderdaad wel wat vreemd denk ik.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

hiskodevries

Jasper is ook geen deense naam. Jesper wel.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RWester

Lijkt me toch ook mogelijk: een buitenlander die voor bijv werk (tijdelijk) in Nederland woont. Orienteert wat, ontdekt waarneming.nl, ziet een Zeearend staan, gaat checken en blundert tegen een Steppearend. En meld dit als zijn eerste waarneming via Waarneming.nl.

Hoe vaak heeft een Nederlander ergens in Verwegistan een eerste, tweede of derde voor een bepaald land gevonden. Ook niet geloven?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


cursorius

Citaat van: RWester op november 03, 2009, 11:58:48 AM
Lijkt me toch ook mogelijk: een buitenlander die voor bijv werk (tijdelijk) in Nederland woont. Orienteert wat, ontdekt waarneming.nl, ziet een Zeearend staan, gaat checken en blundert tegen een Steppearend. En meld dit als zijn eerste waarneming via Waarneming.nl.

Hoe vaak heeft een Nederlander ergens in Verwegistan een eerste, tweede of derde voor een bepaald land gevonden. Ook niet geloven?

Eerst zien, dan geloven!

KjellJanssens

Als ontdekker van de vogel in België hecht ik niet veel geloof aan de waarneming van vandaag.
Ten 1ste heb ik deze ochtend de Braakman afgezocht.En na de melding ben ik naar de straat gereden waar een boer al de ganse ochtend aan het werken was.Hij had geen enkele vogelkijker gezien.
Dus dit lijkt mij raar.


Vriendelijke groeten

Kjell

jvdlaan

En zit er wel een Steppearend? De Belgen hebben tot nog toe niets aan documentatie opgeleverd.

KjellJanssens

Er zat inderdaad een steppearend.De enige documentatie die er is,is een beschrijving en een schets.Deze zal ik later nog op de Belgische site plaatsen.

Vriendelijke groeten

Kjell

jvdlaan

Citaat van: KjellJanssens op november 03, 2009, 12:36:43 PM
Er zat inderdaad een steppearend.De enige documentatie die er is,is een beschrijving en een schets.Deze zal ik later nog op de Belgische site plaatsen.

Vriendelijke groeten

Kjell

Ik ben benieuwd!

KjellJanssens

#29
Er toch nog even op wijzen dat na mijn waarneming de vogel nog door één andere vogelkijker gezien is en niet door tientallen.

Vriendelijke groeten

Kjell