Roofvlieg met oranje witte vleugels

Gestart door Jaofik, november 02, 2009, 21:28:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaofik

Ha,

Ik vond deze (roof) vlieg bij mijn Tapuitenonderzoek. In de drie jaar deze soort nog nooit voorbij zien komen...wat een vleugels! Heb twee videostills bijgevoegd -ben enorm benieuwd welke roofvlieg deze oranje-witte vleugels heeft!

Dank,

Herman.

Robert Heemskerk

dag Herman,

Misschien kun je de plaats nog toevoegen waar dit onderzoek precies was? (datum en plaats)
Was dit in Nederland? en waar ongeveer?

groet, Robert Heemskerk

Jaofik

Hoi Robert,

In het Noordhollands Duinreservaat. De opname is van 29 mei 2009 - ziet er exotisch uit he, die kleuren!

Hartelijke groet,

Herman.

gerardpennards

Altijd bereid interessante beesten verder te bekijken, neem in dat geval contact op!
Groeten, Gerard Pennards

Jaofik

Hehe, bedankt Gerard! Mooi dier, niet?

Herman.

gerardpennards

Yep  :duim:
Zeker ook een voliere thuis, aan je avatar te zien..... :huh:
Altijd bereid interessante beesten verder te bekijken, neem in dat geval contact op!
Groeten, Gerard Pennards

Robert Heemskerk

#6
Ondanks de 'wat mindere kwaliteit' van de opname, toch vrij spectaculair om te zien zo.

Ik las nog bij de info; Een soort van de centraal Hollandse duinen en het stuwwalgebied in het binnenland.


Jaofik

Ha Gerard,

Nee, geen voliere thuis -wel een fanatiek vogelaar!

Herman.

PS: hoewel t merendeel van de forumlezers deze soort wel kent: ik vond wat informatie over deze soort op http://www.nev.nl/diptera/Vliegenmepper1997-1.pdf en dan even scrollen. Met Nlds verspreidingkaartje!

Robert Heemskerk

PS: hoewel t merendeel van de forumlezers deze soort wel kent:


Daar zou ik niet van uitgaan, het ligt er helemaal aan waar je komt. Het is zo te zien een vrij plaatselijke soort.