Is dit een pontische meeuw of een zilver?

Gestart door Marcel van kammen, november 02, 2009, 20:55:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel van kammen

Mijn excuses, maar ik heb echt totaal geen verstand van die winterkleed, 1e,2e en 3e jaars meeuwebeestjes, vandaar dat ik het hier even vraag.
De volgende foto : http://www.deeldenatuur.nl/index.php?option=com_gallery2&Itemid=27&g2_itemId=134105

heb ik vorige week in Polen gemaakt tijdens een zeearend boottochtje. Nu zegt er iemand dat het een Pont is,kan iemand dat bevestigen?

theomuusse

Marcel van kammen

@Theo: bedankt voor je reactie.
Ik ben wel benieuw hoe je tot die determinatie bent gekomen. Ik geloof je hoor,dat is het niet, maar ik kan me niet heugen dat het beestje echt fors groter was dan een gewone zilvermeeuw. Ik denk dat het mij wel was opgevallen, of valt het verschil in grootte wel wat mee?
Ook is het natuurlijk leuk om er van te leren....blijf het toch lastig vinden die beestjes.

Marcel van kammen

Heb een grote mantelmeeuw ook die zwarte eindband?

theomuusse

Ja, de smalle staartband, de stevige kop met dito snavel, het contrast in de dekveren, de binnenste handpennen, de zware vleugel, de witte kop, alles lijkt me te wijzen op een grote mantel.

Theo

Marcel van kammen

Owkee dan,thanx voor de beschrijving. Ik heb nog 100-en foto's van dit soort meeuwen,deze beschrijving kan wel helpen bij het determineren.