Welke Knotszwam

Gestart door A. Soeting, november 01, 2009, 19:22:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

A. Soeting

Deze knotszwammetjes vond ik vandaag op het dijkje bij strand Horst.
Vind hem niet in mijn boek en ook niet op de soortenbank.
Welke is dit.

Lida Soeting

lucknijnsberg

Lida,
ziet er interresant uit maar dit soort moet altijd onder de  :micro:
Dus tja...
knotszwam spec of opsturen naar consul.
Groetjes Luc

A. Soeting

Bedankt Luc

Ik heb hem niet meegenomen dus opsturen lukt niet.

Lida.

Nico Dam

Lida,
Dat is wel heel erg jammer dat je ze niet hebt meegenomen.
Groet,
Marjo & Nico

spanjool

Dag Lida, ik heb hier even over gecorrespondeerd met dhr. Atte v/d Berg, hij is altijd erg geintersseerd in vondsten langs de Randmeren en speciaal Helvella's en Knotszwammen. Hij was kennelijk in de veronderstelling dat ik hem zelf gevonden was. Hierbij zijn reactie. "Ik herken het knotszwammetje niet. Ik zou het graag zien en proberen te determineren.
Kun je het opsturen. In een stevig doosje met een beschrijving met daarin:
vindplaats, datum, substraat, grootte ( of er verschil in kleur etc. is tussen "steel" en "hoed".)
En dan hopen dat het in goede staat aankomt. Het ziet er in elk geval interessant uit.

Ik hoop hem morgen te zien en misschien wil hij er even gaan kijken. Wil je me per mail even zo mogelijk exact aangeven waar je hem gevonden hebt? Je kan me gewoon mailen via waarneming, onder mn nickname staat dacht ik wel mn mailadres.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

A. Soeting

Beste Henk

Ik heb geprobeerd om via een persoonlijk bericht je te bereiken, maar ik heb niet de indruk dat het bericht verstuurd is, ik heb getracht de vindplaats zo precies mogelijk te beschrijven en ik weet niet of het verstandig is om dat hier te doen.
Geef even een tegenberichtje of je mijn persoonlijke bericht ontvangen hebt, of hoe ik anders contact met je opneem.

Lida

lucknijnsberg

Lida,
ik heb het mailadres van Henk naar je toe gestuurd.
Mailadressen houden we altijd maar ffies verborgen.
Hopelijk kan er uitslag komen op deze interresante knotszwammen.
Groetjes Luc

spanjool

Atte is inmiddels razend nieuwsgierig, die slaapt vannacht waarschijnlijk niet.
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

A. Soeting

Beste Henk

Heb de waarneming inmiddels als Knotszwam spec ingevoerd. Ik hoop dat Atte hem vind. Ben zelf nu nog meer nieuwsgierig wat het nu is.

Lida Soeting

A. Soeting

Beste Henk

Ik ben erg nieuwsgierig of Atte van de Berg dat knotsje nog heeft gevonden.

Lida.