Waarneming.nl traaaag

Gestart door wouterbosgra, oktober 28, 2009, 21:30:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

wouterbosgra

Hoi,

Sinds een week of 2 is waarneming.nl voor mij regelmatig enorm traag of zelfs onbereikbaar. Het laden van een pagina resulteert dan meestal in een timeout. Getest op meerder PCs/OS/browsers en vanaf verschillende verbindingen. Soms zie ik dat er blijkbaar een import heeft plaatsgevonden (is het niet slim om die middels een cron en een temp tabel te schedulen voor de nacht?), meestal geen idee wat er aan de hand is. Meestal is het na een uur of 2 weer normaal. Watskebeurt?

allartk

we hebben het door :) Wat niet echt helpt.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Floppie

Ja dat heb ik soms ook...
Soms is de site héél traag en soms (zoals nu) wel traag maar het komt wel....

Terwijl ik alle andere site's gewoon gemakkelijk binnen krijg, zonder "moeite"....

Groetjes, Floppie

geert.1972

nu is hij zeer traag. Als ik invoerwil doen en heb alles ingevuld en druk op invoeren dan gebeurd er niks meer. in 45 minuten maar 2 waarnemingen kunnen invoeren en daarna niks meer. ook alle pagina's worden zeer traag of helemaal niet geladen.

Server problemen????

allartk

Citaat van: geert.1972 op oktober 28, 2009, 21:51:29 PM
nu is hij zeer traag. Als ik invoerwil doen en heb alles ingevuld en druk op invoeren dan gebeurd er niks meer. in 45 minuten maar 2 waarnemingen kunnen invoeren en daarna niks meer. ook alle pagina's worden zeer traag of helemaal niet geladen.

Server problemen? ???

working on it (maar morgenochtend maar eens echt uitzoeken)
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

geert.1972

Hallo Allart

Kreeg eerst de forum op de hoofdpagina en laater waarneming.nl weer. Nu werkt het weer goed  ;D

Jeroen Nagtegaal

Een oud topic, maar een nieuw openen leek me niet de beste optie...

Sinds een week of 2 is Wrn.nl aardig traag. Ik heb nog niet echt een verband kunnen ontdekken, maar het ligt zeker niet aan de verbinding (op div.). Gebruik Chrome op Windows 8
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

Het is ook heeeel erg druk met per minuut 100-500 ingevoerde waarnemingen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Voorheen waren de problemen. Met name het laden van http://waarneming.nl/soort/feno/81?user=5475 duurt enkele minuten. Op dit moment duur het toch nog wel een 15-20 seconden. Op zich niet heel erg, maar handig is anders.
Groet, Jeroen Nagtegaal

hiskodevries

Jeroen we zullen het mensen verbieden om op zondagavond tussen 21:00 en 22:30 in te voeren.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

bas waanders

Ik denk inderdaad dat alles te maken heeft met de enorme hoeveelheid data die op een bepaald moment ingevoerd word . Ik heb er hier zelf niet zoveel last van , en mocht het gebeuren , dan wacht ik wel even of voer later mijn waarnemingen in . Ik kan me voorstellen dat een site zoals waarneming gewoon moet roeien met de riemen die ze hebben ........ Om overal "even" nieuwe , grotere en vooral duurdere servers in te zetten , tja , het zal altijd wel een kwestie van geld zijn en ik kan me voorstellen dat waarneming als non profit (?) organisatie het geld ook niet op de rug hebben groeien , dus ....
Gezien alle drukte in deze "piek" tijden , alle begrip en respect voor hetgeen al mogelijk is :-)

gertjanvannoord

Citaat van: hiskodevries op april 21, 2014, 10:39:05 AM
Jeroen we zullen het mensen verbieden om op zondagavond tussen 21:00 en 22:30 in te voeren.

als het zo traag is, hoef je niets te verbieden dan houdt het vanzelf op. Er moet echt wat gebeuren. Wat is het gironummer ook al weer?
Gertjan van Noord

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

gertjanvannoord

Gertjan van Noord

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op april 21, 2014, 10:39:05 AM
Hisko, het is een enkel een constatering en niet enkel en alleen op zondag. Overigens niet heel erg, maar wel nuttig om te melden leek me... Soms is iets simpel op te lossen of een voorbode van erger.
Groet, Jeroen Nagtegaal

hiskodevries

Jeroen, natuurlijk had ik dat ook al geconstateerd.
maar een keertje melden is altijd goed.

rudi

Ik heb ook langzame ervaringen!
Met name als ik de toplijst soorten wil bekijken.
Ik kan via geografie》groningen 》 toplijst soorten mn score in groningen bekijken.
Dit duurt eeuwen. Sneller is via "deze site" 》 toplijst soorten》 groningem.
Deze lijst is vrijwel hetzelfde alleen staan er geen waarnemers op met minder dan 101 soorten.
De provinciale site lijkt via een omweg te lopen..?
Daardoor kijk ik nooit op de provinciale website maar altijd op de landelijke.
Dit ter kennisgeving.
Vrgr rudi
Mijn favoriet: Visdief !
Begonnen mei 2011.
Totaal 62.000 waarnemingen.
Totaal 1170 (alle) soorten.
246 vogelsoorten.
Vriendelijke groet,
R Wortelboer

hiskodevries

Rudi, dat heeft niets met traagheid te maken maar met het feit dat jij degene bent die een pagina opent met een verlopen cache. Die wordt dan opnieuw opgebouwd. Alle volgende keren staat die binnen een seconde op je scherm (tot de cache weer verloopt)