Raar beestje, Wat is het ?

Gestart door bybjornstyle, oktober 22, 2009, 15:20:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

bybjornstyle

Hallo,

Ik heb een raar beestje in mijn huis lopen, nu is die inmiddels buiten maar de vorige keren was hij mij te snel af.

Ik heb het nog nooit eerder gezien en volgens mij heb die ook klijnere broertjes en zusjes hier want dit was nu al de 5e keer dat ik zo'n beestje in mijn huis zag lopen :-\

Ik heb er nu wat foto's van gemaakt alleen er ontrbreken een paar dingen door dat ik hem hat gevangen met een glas. zijn er een voelspriet en een pootje afgeknapt volgens mij.

Hier ook even een beschrijfing: Hij heb het lichaam van een nijptang/duizendpoot heeft 2 voelsprieten voor en DRIE VOELSPRIETEN ACHTER !! en hij loopt heel snel..

Graag wil ik weten wat het is. Wie kan mij helpen ?

bybjornstyle

Hier heb ik 2 foto's van het beestje !

Wat is het ??


spinnenvrouw

Aanhangsels minstens even lang als het lichaam -> een papiervisje.
Verwant aan het zilvervisje of suikergast, en aan het ovenvisje.

Papiervisjes eten papier, ze schrapen het bovenlaagje er af. Als daar tekst op staat eten ze die ook op. Vooral losse papieren worden aangetast, de bladzijden van boeken zitten zo dicht op elkaar dat ze daar niet tussen kunnen. Het kan geen kwaad dozen met belangrijke papieren (diploma's, garantiebewijzen, pensioenrechten enzo) om te kiepen en na te kijken. Gelukkig groeien ze maar langzaam.
Jacomijn Prinsen

Robert Heemskerk

Ik heb thuis een hele doos helemaal vol met papiervisjes  ;)

Gebruik ik als papierversnipperaar  ;D

geintje

bybjornstyle

Heel erg bedankt  :duim:
Vond het al een raar ding en had het nog nooit gezien, dus vroeg me al af of ik het met vakantie prongeluk had meegenomen haha

Arp

Citaat van: bybjornstyle op oktober 22, 2009, 16:57:12 PMroeg me al af of ik het met vakantie prongeluk had meegenomen
Dat kàn natuurlijk theoretisch ook en als je die optie openhoudt zijn de foto's eigenlijk niet goed genoeg om de soort echt hard te maken - in veel van onze typische vakantielanden rond de Middellandse Zee lopen nog meer soorten rond die hier erg op lijken - kleur en habitus (iets gedrongen?) zitten me bij deze ook niet 100% lekker voor Ctenolepisma longicaudat(a|um).

Waar ben je geweest?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)