zeevogels kijken nabij holwer.....tips?

Gestart door Folkert Jan, oktober 20, 2009, 19:02:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

Morgen gaan robert pater en ik waarschijnlijk voor het eerste (voor ons beiden) zeevogels aan onze lijst proberen toe te voegen.

We hadden het idee dat Holwerd wel een leuke plek kon zijn, maar nu vroeg ik mij 2 dingen af:

wat is de beste tijd op de dag om te gaan kijken?
heeft iemand nog handige tips om warm te blijven en niet teveel last te hebben van de wind?
we dachtten misschien om op de grond te zitten tegen de auto aan en eventueel een slaapzak/deken om warm te blijven, maar misschien iemand nog een idee?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

ArjenDrost †

Voor de echte zeevogels heb je toch NW-wind nodig, iets wat er morgen niet is. Ik zou dus iets anders gaan doen als ik jullie was...

Groeten, Arjen

Folkert Jan

eergister was zelfde wind toch?
een bekende van ons had toch zon 10 soorten die wij beiden (210 en 250 soorten op de lijst) nog niet hebben.

moet toch wel iets leuks opleveren toch?

(om eerlijk te zijn ga ik liever naar texel maarja:P de kosten  :'()
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Marcel van kammen

Als je 's ochtends vroeg naar Holwerd gaat heb je in elk geval de zon perfect pal in je rug te staan,voor het zicht is dat wel ideaal.
Op het eind van de pier kun je ook met je auto komen,dus die zou je dusdanig kunnen parkeren dat die een beetje de wind tegenhoudt,tenzij die natuurlijk vol uit het noorden komt want dan staat de auto namelijk tussen jouw en de waddenzee in :-D

g.j.p.gelderblom

Citaat van: rnbflavour op oktober 20, 2009, 19:11:15 PM
eergister was zelfde wind toch?
een bekende van ons had toch zon 10 soorten die wij beiden (210 en 250 soorten op de lijst) nog niet hebben.

moet toch wel iets leuks opleveren toch?

(om eerlijk te zijn ga ik liever naar texel maarja:P de kosten  :'()

Hoe het eergister was weet ik niet, maar zeetrek kijken met de verwacht oostenwind heeft m.i. geen enkele zin. Als je dan toch in Holwerd gaat zitten kun je waarschijnlijk beter over land dan over zee kijken...

Marcel van kammen

Ik ga morgenavond voor 4 dagen naar Polen,als die oostenwind maar stevig genoeg is kan ik misschien in Polen nog wat leuks tegenkomen....

Maar persoonlijk lijkt Holwerd me dan ook geen succes,dan kan je nog beter de groepen vogels bij Zwarte Haan af gaan speuren.

JohanvantBosch

Ik zou eerder gewoon lekker de boot nemen naar Ameland en daar gaan vogelen. Of bv een dagje schier doen. Dit alles ervan uitgaande dat je in die hoek van het land zit.

Guus Peterse

Ach ... voor Holwerd weet ik het ook niet, helemaal aan de zuidelijke waddenkust heb je misschien echt een goede wind nodig. Maar aan zee? Mijn ervaring is toch dat je het nooit weet. Er kan altijd wel iets geks gebeuren. Herinneren we ons de kleine alken een paar jaar terug niet meer?
Ikzelf zit de komende dagen in Westkapelle en ja, ik had het ook liever anders gehad maar ik ga toch wel aan zee kijken hoor.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015


GertJ

Citaat van: JohanvantBosch op oktober 21, 2009, 22:05:16 PM
Ben nu wel benieuwd wat het geworden is...
Ik anders ook wel: op Lauwersmeer.com vandaag een paar goeie soorten bij Holwerd...
Groet Gert Jager