Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Klopt, FSN bestaat niet. Dit is FNS, je leest de 2 tekens van boven naar onder.
In in 2010 geringd in Arkenheem denk ik.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jarinka

Dat is het lastige aan NS/SN, je kunt die letters beide kanten op lezen ;D
Nu krijg ik inderdaad een life history. Wat een saai beest, hij heeft eigenlijk altijd in Arkemheen gezeten.
Bedankt!
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Dat is de reden waarom maar één van beide wordt gebruikt. Je krijgt vast nog wel leuke vogels te zien ooit. Gewoon nog meer aflezen en diverse soorten. Meeuwen willen wel meer uitstapjes maken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

#783
Hallo allemaal,

Voor het eerst van mijn leven een vogel waargenomen mét ring!
Als ik goed lees, is het een groene ring met: P-CJL

Wie wil mij helpen om te kijken of we meer over deze vogel kunnen ontdekken?
Edit: Heeft dit er iets mee te maken? http://home.planet.nl/~camphuys/kleurringen.htm
Wat kan/moet ik hiermee doen?

http://waarneming.nl/waarneming/view/52634418




Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Is inderdaad PCJL, een broedvogel van de Nederlandse Noordzeekust. Die link heeft er inderdaad wat mee te maken. Het is zijn project. Je kan hem mailen via een van beide mail-adressen onderaan zijn site.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op maart 07, 2011, 13:40:00 PM
Is inderdaad PCJL, een broedvogel van de Nederlandse Noordzeekust. Die link heeft er inderdaad wat mee te maken. Het is zijn project. Je kan hem mailen via een van beide mail-adressen onderaan zijn site.

Oke Jeroen, dat zal ik meteen even doen. Dank je wel.  :duim:

Margreet Kwh

Hallo Marleen,

leuke vondst, die gekleurringde meeuw!
Op de site van Kees Camphuysen staat, in welke informatie over de vogel en de ring hij geïnteresseerd is. Ik zie dat Jeroen intussen ook al geantwoord heeft.
Dus wellicht ten overvloede.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Hallo Margreet,

Ja, zeker leuk! Ik heb de eigenaar van het project een mail gestuurd. Ben benieuwd naar zijn reactie.

Vermoedelijk is het dus een pullus uit 2006 van Texel. Dus dan zou deze 5 jaar zijn ongeveer.

Als ik reactie krijg, laat ik het nog wel even weten.

Groetjes, Marleen

ruud_altenburg

Die serie komt uit 2009, de rest hoor je wel van Kees ;)
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Steven Wytema

Ik heb eergisteren in Odiel NP (Huelva, Spanje) een Kleine Mantel gezien.
Hij was links geringd zwart met witte letters NV8 (misschien NVB).


Op http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-LesserBlbGull.htm#black kan ik hem niet vinden...
iemand suggesties?
Steven Wytema


rob_voesten

Citaat van: Steven Wytema op maart 14, 2011, 12:00:49 PM
Ik heb eergisteren in Odiel NP (Huelva, Spanje) een Kleine Mantel gezien.
Hij was links geringd zwart met witte letters NV8 (misschien NVB).


Op http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-LesserBlbGull.htm#black kan ik hem niet vinden...
iemand suggesties?

Black ring with white alphanumeric code n.xn (where n = number, x = letter and . = dot). The dot is the check character.

Paul K Veron, Ty Coed, Rue du Closel, Vale, Guernsey, Channel Islands, via UK, GY3 5ES

e-mail : pkv@cwgsy.net

website : www.paulveron.com (and click on Guernsey Gulls) or http://www.guernseygulls.blogspot.com/

note 1 : The dot can be in a high, mid or low point on the ring. The colour rings are usually on the right tarsus, with a metal ring on the left tarsus.

note 2 : details of all my gull colour ring projects are available on the above web site. All birds are ringed in the Bailiwick of Guernsey.

note 3 : the '2009 Guernsey Gulls Report' is available on the Guernsey Gulls web site ( www.guernseygulls.co.uk ) and also on the Guernsey Gulls Blogspot (www.guernseygulls.blogspot.com).
The report can also be viewed by clicking direct on the link below:
http://www.paulveron.com/2009%20Annual%20report%20version%201.html

Groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

harryholsappel

In december heb ik een sperwer op de foto gezet die geringd is. Ik kan er niet echt wat van maken maar weet ook niet waar naar te kijken.

http://waarneming.nl/waarneming/view/51948166



Dit is een 100% crop en ik heb ook niet meer foto's van de ring. kunnen de kenners hier wat mee?
Groet, Harry Holsappel

     

pwolf

Voor de Sperwer-ring kun je alleen zeggen dat de vogel in Nederland geringd is. Waar en wanneer is helaas met deze plaatjes niet te achterhalen, daarvoor ontbreekt een te groot deel van de cijfercode van de ring op de foto.

groeten, pim wolf
Pim Wolf, Vlissingen

Steven Wytema

Citaat van: rob_voesten op maart 14, 2011, 20:58:21 PM
Citaat van: Steven Wytema op maart 14, 2011, 12:00:49 PM
Ik heb eergisteren in Odiel NP (Huelva, Spanje) een Kleine Mantel gezien.
Hij was links geringd zwart met witte letters NV8 (misschien NVB).


Op http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-LesserBlbGull.htm#black kan ik hem niet vinden...
iemand suggesties?

Black ring with white alphanumeric code n.xn (where n = number, x = letter and . = dot). The dot is the check character.

Paul K Veron, Ty Coed, Rue du Closel, Vale, Guernsey, Channel Islands, via UK, GY3 5ES

e-mail : pkv@cwgsy.net

website : www.paulveron.com (and click on Guernsey Gulls) or http://www.guernseygulls.blogspot.com/

note 1 : The dot can be in a high, mid or low point on the ring. The colour rings are usually on the right tarsus, with a metal ring on the left tarsus.

note 2 : details of all my gull colour ring projects are available on the above web site. All birds are ringed in the Bailiwick of Guernsey.

note 3 : the '2009 Guernsey Gulls Report' is available on the Guernsey Gulls web site ( www.guernseygulls.co.uk ) and also on the Guernsey Gulls Blogspot (www.guernseygulls.blogspot.com).
The report can also be viewed by clicking direct on the link below:
http://www.paulveron.com/2009%20Annual%20report%20version%201.html

Groetjes
Hoi Rob,


ik kan me vergissen, maar daarbij is "n" toch een getal? Ik heb nog even zitten twijfelen of de N niet een A was, maar ben daar 99% zeker van.
Ik kan ook niet bedenken welk getal ik eventueel voor een N aan heb kunnen zien.
Mijn gedachte was eigenlijk eerder om het te zoeken in één van de Spaanse/Portugese projecten.
Steven Wytema


Jeroen Nagtegaal

Vogels kunnen goed vliegen... Zeker meeuwen.

Dat is eigenlijk het enigste project met 3-tekens ringen. Ik zou het gewoon proberen. Kan goed zijn dat het een serie is die nog niet op Cr-B. staat.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Steven Wytema op maart 15, 2011, 11:01:17 AMIk heb eergisteren in Odiel NP (Huelva, Spanje) een Kleine Mantel gezien. Hij was links geringd zwart met witte letters NV8 (misschien NVB). (....).

Ik kan me vergissen, maar daarbij is "n" toch een getal? Ik heb nog even zitten twijfelen of de N niet een A was, maar ben daar 99% zeker van. (...).

Ik kan ook niet bedenken welk getal ik eventueel voor een N aan heb kunnen zien. Mijn gedachte was eigenlijk eerder om het te zoeken in één van de Spaanse/Portugese projecten.

hoi Steven,

Eigenlijk denk ik dat je moet erkennen dat je niet zeker genoeg van je waarneming bent en dat je op grond daarvan beter kunt besluiten dat je deze aflezing 'niet hebt afgemaakt' en het daarbij moet laten. Naar mijn gevoel heb je net met onvoldoende zekerheid de juiste inscriptie afgelezen. En daarbij maak ik ook uit je verhaal op dat je niet heel vaak dergelijke soort kleurringen hebt afgelezen om goed te kunnen inschatten welke projecten welk lettertype etc. gebruiken. Ik zou dus potentiële ringers van deze vogel niet een bericht sturen. Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Leg bovenstaande 'beschrijving' maar eens langs een strenge meetlat van bv de beschrijving van een waarneming van een uiterst zeldzame soort, waarbij er een flinke rij soorten zijn die erg veel erop lijken. Dan kom je toch al snel tot de conclusie dat er teveel onzekerheden zijn?

Het gebeurt trouwens wel vaker dat projecten op www.cr-birding.be niet helemaal 'up to date' zijn. De informatie kan best wel al een aantal jaren niet meer zijn bijgewerkt en er kunnen dus best al wel meer 'vergelijkbare' combinaties in omloop zijn.

Groetjes, Klaas


Steven Wytema

Overigens al contact gehad met Paul, en het is zeer waarschijnlijk 4.V8.
Alleen nog even afwachten op de foto's (die zijn gemaakt door 2 deelnemers, alleen ik heb hun emailadres niet)


(en terzijde: de meesten van zijn meeuwen worden teruggevonden in Spanje)
Steven Wytema


luc.hoogenstein

In Polder Eemland zwemt op dit moment een man wintertaling met een (spuuglelijke) mintgroene snavelpiercing (of nose tag), 1F. Waarneming is doorgegeven aan de Office National de la Chasse et de la Faune Sauvage, die werken met pale green nose tags. Misschien leuk om in de gaten te houden hoe lang ie blijft!


Luc





Jeroen Nagtegaal

Erg tof! Over mooi of niet mooi ga ik niet in dicussie.

Lijkt me overigens een ander project: Light blue nasal saddle with two black symbols.

José Mª Abad Gómez-Pantoja, Grupo de Investigación en Biología de la Conservación, Universidad de Extremadura. Extremadura. Spain.

e-mail :  abadjm ADD unex.es

note 1 :  same symbols are used in the center and both sides of the saddle.

note 2 : birds are ringed in reservoirs of Extremadura (south west Spain)

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Steven Wytema op maart 16, 2011, 14:23:44 PMOverigens al contact gehad met Paul, en het is zeer waarschijnlijk 4.V8. Alleen nog even afwachten op de foto's (die zijn gemaakt door 2 deelnemers, alleen ik heb hun emailadres niet) (en terzijde: de meesten van zijn meeuwen worden teruggevonden in Spanje)

hoi Steven, bedankt voor je reactie en hopelijk komt het nog goed met de foto's. Want 4.V8 is toch weer wat anders dan wat je gedacht gezien te hebben. Een mooie illustratie hoe goed je moet opletten met het aflezen van kleurringen. No hard feelings tegen jou hoor.

Paul weet wellicht meer van de achtergrond van deze vogel bv dat 4.V8 al jarenlang precies daar wordt gezien (o.i.d.). En hopelijk lukt het ook om de e-mail adressen van de fotografen te achterhalen. Ik zie dat soort gekleurringde vogels van Guernsney nooit, want ze duiken niet vaak op in Noord-Nederland.

Groetjes, Klaas

stefanhageman

Ik had gister een Zilvermeeuw met een blauwe kleurring (BZAG). Welk project is dit en waar kan ik deze melden.


Stefan Hageman


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

luc hoogenstein

Citaat van: luc.hoogenstein op maart 16, 2011, 17:49:44 PM
In Polder Eemland zwemt op dit moment een man wintertaling met een (spuuglelijke) mintgroene snavelpiercing (of nose tag), 1F. Waarneming is doorgegeven aan de Office National de la Chasse et de la Faune Sauvage, die werken met pale green nose tags. Misschien leuk om in de gaten te houden hoe lang ie blijft!


Luc






Deze vogel blijkt uiteindelijk uit Portugal afkomstig te zijn (Taipal Freshwater Marsh), en heeft zijn nosejob op 2-2-2010 gehad. Dit is de eerste waarneming sindsdien, dus blijkbaar kunnen zelfs zulke opvallende tags nog behoorlijk lang onzichtbaar blijven!

Luc

Jeroen Nagtegaal

Erg tof! Kun je nagaan wat alleen een pootring aan data oplevert...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

C.Dekker

Waar kan ik een ringmelding van een lepelaar doorgeven?
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

Ted van der Knaap

Citaat van: C.Dekker op april 11, 2011, 21:48:46 PM
Waar kan ik een ringmelding van een lepelaar doorgeven?

via Otto Overdijk:
o.overdijk[apenstaartje]wxs[punt]nl
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

C.Dekker

Dank je ga het meteen doen
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

wouterthijs2

Eergisteren ook een wintertaling gezien met een snavelmerk in polder Hardenhoek in de Biesbosch. Wit met aan de ene kant een N en aan de andere kant een S. Dat witte kan ook een andere lichte kleur geweest zijn. Het beestje zat nogal ver.

Iemand enig idee? Had al op cr-birding.be gekeken maar kon zo snel niet echt een match vinden.

Groeten Wouter Thijs

rob_voesten

Als het wit is moet hij hier naar toe.

Nasal marks saddles (red, white, light-blue).
David Rodrigues, Departamento Florestal, Escola Superior Agrária de Coimbra, 3040-316 Coimbra, Portugal.
tel.: +351-23.98.02.285.
fax.: +351-23.98.13.612.
e-mail: drodrigues@mail.esac.pt
website : http://pt-ducks.naturlink.pt/
note 1: recoveries in Spain, France, UK, Germany, Finland, Denmark, Croacia, Russia. Recaptures from birds ringed in UK an Iceland. Resightings in UK, Spain, France and Finland.

groetjes
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com