Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

Citaat van: nico omlo op november 13, 2010, 17:08:52 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op november 13, 2010, 14:02:44 PM
Even een vraagje.
Hoe kun je bij Wadertrack.nl de geschiedenis van een vogel zien?
1) Login
2) ga naar Mijn Wadertrack
3) kies Mijn vogels
4) klik op vogelkop incoon

Je moet een korte en Lange notatie hebben.
Mis je de korte notatie dan is het een onbekende vogel of je hebt een verkeerde kleur-letter combinatie ingevoerd.


Bedankt.
Helaas staat bij mijn beide Scholeksters geen 'korte notatie' terwijl ik echt wel de goede notatie heb ingevoerd via de 'kleurcodekiezer'.
.

Nico Omlo

Citeerterwijl ik echt wel de goede notatie heb ingevoerd via de 'kleurcodekiezer'.
Mogelijk mist de Scholekster een ring,of dat de kleur is verschoten  van ring.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Gerard Troost

Citaat van: Maarten Sluijter op november 13, 2010, 17:19:24 PM
echt wel de goede notatie heb ingevoerd via de 'kleurcodekiezer'.
In de kleurcodekiezer moet je ook de inscriptiekleur goed invoeren, ik gebruik zelf meestal korte notatie, is makkelijker. Maarten, mail mij je code maar even dan spiek ik wel even in de database of het klopt.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Maarten Sluijter

Citaat van: gtroost op november 13, 2010, 18:45:57 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op november 13, 2010, 17:19:24 PM
echt wel de goede notatie heb ingevoerd via de 'kleurcodekiezer'.
In de kleurcodekiezer moet je ook de inscriptiekleur goed invoeren, ik gebruik zelf meestal korte notatie, is makkelijker. Maarten, mail mij je code maar even dan spiek ik wel even in de database of het klopt.

Gerard, heb je een e-mail gestuurd.
.

Imperator

http://waarneming.nl/waarneming/view/50961692
deze waarneming stuurde ik naar dit adres

marfaber {add} poczta.onet.pl

Klopt dat nog steeds? Ik kreeg een mailtje dat deze melding kan bij Cees Kamphuysen??
vriendelijke groet,

Trees

Jeroen Nagtegaal

Ik had je inderdaad gemaild. De Polen gebruiken ook groene kleurringen, maar is de opbouw van de ring anders.
Je geeft maar één code bij bij je waarneming, terwijl er 2 vogels opstaan. Heb je de andere vogel ook af kunnen lezen?

Het mailadres van Cees is: Kees.camphuysen"@"nioz.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Imperator op november 17, 2010, 10:26:09 AMhttp://waarneming.nl/waarneming/view/50961692 deze waarneming stuurde ik naar dit adres marfaber {add} poczta.onet.pl
Klopt dat nog steeds? Ik kreeg een mailtje dat deze melding kan bij Cees Kamphuysen??

hoi Treesje,

Volgens http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-HerirngGull.htm#bookmark_green is dit inderdaad een vogel die door het NIOZ / Kees Camphuysen is geringd. Ik weet niet zo goed waarom je deze melding naar een Pools e-mail adres hebt gestuurd, maar het is altijd handig om eerst even op www.cr-birding.be te kijken als je niet weet wat je aanmoet met het melden van een vogel met een kleurring.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Imperator

Citaat van: Klaas van Dijk op november 17, 2010, 11:47:55 AM
Citaat van: Imperator op november 17, 2010, 10:26:09 AMhttp://waarneming.nl/waarneming/view/50961692 deze waarneming stuurde ik naar dit adres marfaber {add} poczta.onet.pl
Klopt dat nog steeds? Ik kreeg een mailtje dat deze melding kan bij Cees Kamphuysen??

hoi Treesje,

Volgens http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-HerirngGull.htm#bookmark_green is dit inderdaad een vogel die door het NIOZ / Kees Camphuysen is geringd. Ik weet niet zo goed waarom je deze melding naar een Pools e-mail adres hebt gestuurd, maar het is altijd handig om eerst even op www.cr-birding.be te kijken als je niet weet wat je aanmoet met het melden van een vogel met een kleurring.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

hoi Klaasje,
ik had gekeken op het ringenforum van waarneming.nl. Al die aparte adressen onthoud ik toch niet. daar is de zoekfunctie juist een hulp bij. De info over Cees Kamphuijsen stond daar niet bij.Hij krijgt de gegevens van mij.
ik had als zoekterm 'groene kleurring zilvermeeuw'

vriendelijke groet,

Trees

Imperator

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 17, 2010, 11:45:32 AM
Ik had je inderdaad gemaild. De Polen gebruiken ook groene kleurringen, maar is de opbouw van de ring anders.
Je geeft maar één code bij bij je waarneming, terwijl er 2 vogels opstaan. Heb je de andere vogel ook af kunnen lezen?

Het mailadres van Cees is: Kees.camphuysen"@"nioz.nl

ja hoor, de andere code is ook afgelezen. Het mailtje is doorgestuurd naar Kees C. Zie verder commentaar bij Klaas
vriendelijke groet,

Trees

Tinok

Hoi
Van het weekend 3 ganzen op texel gezien met halsring. Iemand zin om uit te vogelen waar ze vandaan komen?
Het gaat om:
http://waarneming.nl/waarneming/view/50936090 13-11 een rietgans (we dachten toendra gezien de andere meldingen maar dat weten we niet 100% zeker) met halsring in de kleur geel met zwarte letters L93  er op
en om 2 grauwe ganzen gezien op 15 nov bij dijkmanshuizen met de ringen met een groene kleur met witte letters
fsr en fuc, de f is bij beide staand en de andere 2 letters heb ik van boven naar beneden afgelezen.
Alvast bedankt
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Tinok

tja ik snap ook niet dat ringers dat mogen bezigen;-)
Met nummerborden houden ze wel rekening met de combis maar hier blijkbaar niet ???
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Ted van der Knaap

#732
Citaat van: Tinok op november 18, 2010, 14:19:13 PM
Iemand zin om uit te vogelen waar ze vandaan komen?

Hoi Tinok,

Het is heel erg leuk (en ook nog nuttig!) om dat zelf te doen/in te voeren... ...kijk maar eens op http://www.geese.org/ als je jezelf daar registreert kun je je geziene halsbanden/codes invoeren en de levensgeschiedenis van de gans zien.

Jouw beide Grauwe ganzen (FSR en FUC, donkergroene halsband) zijn door Berend Voslamber geringd op 9-6-2010 in Dijkmanshuizen en inmiddels 13x teruggemeld.

Als jij die van jouw ook invoert zal dat de 14e melding zijn.

Als het je niet lukt om ze in te voeren, laat het dan hier even weten, hier is altijd hulp aanwezig!

edit: je Rietgans is een Duitser en idd een Toendra!



groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

keesschreven

Citaat van: Tinok op november 18, 2010, 14:29:10 PM
tja ik snap ook niet dat ringers dat mogen bezigen;-)
Met nummerborden houden ze wel rekening met de combis maar hier blijkbaar niet ???

Jawel hoor, o.a. de kolgansband K-UT is uit de reeks gehaald.
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: keesschreven op november 18, 2010, 19:08:03 PM
Citaat van: Tinok op november 18, 2010, 14:29:10 PM
tja ik snap ook niet dat ringers dat mogen bezigen;-)
Met nummerborden houden ze wel rekening met de combis maar hier blijkbaar niet ???

Jawel hoor, o.a. de kolgansband K-UT is uit de reeks gehaald.
In Limburg heb je so Grauwe Ganzen met halsband TBC (zit zelfs in het stadspark!) TBS, maar een Soepgans met halsband SEX loopt in Noord-Holland rond.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tinok

#735
Heren,
Bedankt voor het uitzoeken en de tips voor geese.org :duim: Ik heb me aangemeld en zal ze daar invoeren.
Dat lukte gisteren niet want hij was underconstruction. Leuk nu al te weten dat de grauwe ganzen daar hun thuishonk hebben en ik ben benieuwd waar de rietgans is geringd.
Jeroen, bedankt voor je pm maar ik ga dus zelf aan de slag;-)

Pfff nou ik ben aan het invoeren maar jeetje wat een vreselijk onvriendelijke site als je wrn.nl gewend bent zeg. Ik moest zelfs nadat ik op de kaart had aangegeven toch aangeven welke plaats in de buurt is wat ik vrij onzinnig vind, toen na opslaan een pagina over familieverbanden terwijl ik maar 1 halsband gezien had bij de rietganzen en nu krijg ik het scherm niet meer terug waar ik kan kiezen welke ganzensoort ik wil invoeren. Jammer want dit maakt het niet erg aanlokkelijk weer eens in te voeren;-((( Of snap ik de site niet goed en kan je elke soort gans invoeren (dacht dat ik ergens in het begin had aangegeven om wat voor een soort gans eht ging nl). Ha zit te suffen, je geeft de soort aan in het invoerscherm, sorry hoor, denk dat ik maar eens naar het Kruidvat moet voor wat waterstofperoxide....

Edit ok nu snap ik de site wat beter en heb ik zelfs het rapport van de rietgans gevonden.
Leuk om te zien, hij pendelt tussen oost duitsland en nederland en is in 2008 gering in duitsland. Als je het eenmaal weet is het vast een handige site maar minder intuitief als Wrn.nl (daar zijn we dan ook erg mee verwend)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'


frankmeer

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 18, 2010, 19:18:36 PM
Citaat van: keesschreven op november 18, 2010, 19:08:03 PM
Citaat van: Tinok op november 18, 2010, 14:29:10 PM
tja ik snap ook niet dat ringers dat mogen bezigen;-)
Met nummerborden houden ze wel rekening met de combis maar hier blijkbaar niet ???

Jawel hoor, o.a. de kolgansband K-UT is uit de reeks gehaald.
In Limburg heb je so Grauwe Ganzen met halsband TBC (zit zelfs in het stadspark!) TBS, maar een Soepgans met halsband SEX loopt in Noord-Holland rond.

Deze vogel is te zien in de volgende links:
http://waarneming.nl/waarneming/view/44551929 en
http://www.sovon.nl/pdf/Sonie200903.pdf pag. 9
Frank van der Meer

johnny

Deze gans vanmiddag waargenomen. Heb deze gans doorgegeven op goose.org.
Hoop dat ik zo goed heb gehandeld.

Maarten Sluijter

.

Jeroen Nagtegaal

Leuk een Belgische vogel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

Citaat van: johnny op november 22, 2010, 19:05:28 PM
Deze gans vanmiddag waargenomen. Heb deze gans doorgegeven op goose.org.
Hoop dat ik zo goed heb gehandeld.
:duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Harm058

Vandaag een Kokmeeuw met alu-ring met de code : 3674895

http://waarneming.nl/waarneming/view/51639434
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Harm058

Bedankt Gerard,

Die site zocht ik!

Dank je!
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Harm058

En het is gelukt! het beessie is geringd in Warga(het oosterse torteldorpje ;) ) als nestjong op 30-06-2009 door P. Das.

Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


Gerard Troost

Citaat van: Harm058 op januari 05, 2011, 17:05:08 PM
En het is gelukt! het beessie is geringd in Warga(het oosterse torteldorpje ;) ) als nestjong op 30-06-2009 door P. Das.

:duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Predator

#747
Ik heb vandaag een kolgans gezien met lichtgroene halsband met witte letters.
Helaas niet af kunnen lezen door de ongelukkige kleurencombinatie en slechte weer.
Heeft iemand enig idee bij welk project deze halsbanden zijn gebruikt? kan het niet vinden op geese.org

http://waarneming.nl/waarneming/view/51817743
Groet, Maarten

yourigroesbeek

Citaat van: Predator op januari 13, 2011, 17:57:16 PM
Ik heb vandaag een kolgans gezien met lichtgroene halsband met witte letters.

Dit kan in principe niet. Je hebt lime halsbanden (licht groen.) maar die hebben een zwarte inscriptie.
Het kan zijn dat het een bijvangst was van Berend Voslamber bij zijn grauwe ganzen daar hebben ze toen een paar groene halsbanden bij om gedaan. Als je op geese.org kijkt en dan nieuws aanklikt krijg je las je naar beneden scrolt een stuk over gekluerinde grauwe ganzen in de zomer van 2010. Als je bij het onderschrift van de foto's kijkt moet je vraag beantwoord worden.
Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht

Jeroen Nagtegaal

De halsbanden die Berend gebruikt zijn Donkergroen, kan dus ook niet... Zijn goed aflees tot enkele 100-en meters met een telescoop.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com