Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jurrien van Deijk

prima, ik dacht dat het in dit topic, met deze naam, ook wel kon.

Groeten
Vriendelijke groeten,

Jurriën van Deijk

Klaas van Dijk

Citaat van: jurrien van deijk op april 12, 2010, 20:10:52 PMvandaag 2 geringde zwartkopmeeuwen, waarvan er 1 afleesbaar was: http://waarneming.nl/waarneming/view/47311921
iemand enig idee? Groeten
hoi Jurrien,
Leuke foto's!. De foto's met info over plaats en datum even mailen naar Renaud Flamant  Renaud.Flamant@skynet.be Dan krijg je een mooie lifehistory hiervan.

Groetjes, Klaas

Jurrien van Deijk

Citaat van: Klaas van Dijk op april 12, 2010, 20:54:16 PM
Citaat van: jurrien van deijk op april 12, 2010, 20:10:52 PMvandaag 2 geringde zwartkopmeeuwen, waarvan er 1 afleesbaar was: http://waarneming.nl/waarneming/view/47311921
iemand enig idee? Groeten
hoi Jurrien,
Leuke foto's!. De foto's met info over plaats en datum even mailen naar Renaud Flamant  Renaud.Flamant@skynet.be Dan krijg je een mooie lifehistory hiervan.

Groetjes, Klaas

Oke, bedankt, heb hem een mail gestuurd, en laat het wel weten wat ie allemaal uitgespookt heeft.

Groeten
Vriendelijke groeten,

Jurriën van Deijk

rob_voesten

Bijde vogels zijn aftelezen op de foto asl ik het goed zie.

Groen is 218
Wit is 3S93

Groetjes Rob Voesten

Citaat van: jurrien van deijk op april 12, 2010, 20:53:41 PM
prima, ik dacht dat het in dit topic, met deze naam, ook wel kon.

Groeten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

sjonnoh

gister deze scholekster gezien, volgens mij mis ik niets op de foto.
links boven een grijze ring, onderste ring licht groen met de letter A
recht boven een gele ring, van onder een zwarte ring met de letter N, waar kan deze gemeld worden?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Ted van der Knaap

Citaat van: sjonnoh op april 18, 2010, 22:01:35 PM
gister deze scholekster gezien, volgens mij mis ik niets op de foto.
links boven een grijze ring, onderste ring licht groen met de letter A
recht boven een gele ring, van onder een zwarte ring met de letter N, waar kan deze gemeld worden?

Deze tekst staat op de site van SOVON:

In het verleden, maar ook tijdens recente ringprojecten zijn Scholeksters gekleurringd en we hopen ook de komende jaren nog veel Scholeksters te ringen. Omdat Scholeksters erg plaatstrouw zijn, is het te verwachten dat in de buurt van de ringplek de meeste gekleurringde Scholeksters kunnen worden afgelezen, zoals de Mokbaai op Texel en het wad onder Schiermonnikoog. Zeker bij jonge dieren is de plaatstrouw echter niet absoluut. Daarnaast is het zo dat wij niet weten waar de Scholeksters broeden die niet 's zomers, maar 's winters in het kustgebied zijn geringd. Vaak zal dat in het binnenland zijn. Het loont dus zeker de moeite om ook op andere plekken dan Texel en Schiermonnikoog naar gekleurringde Scholeksters te zoeken. Het doorgeven van gekleurringde Scholeksters kan via scholekster@sovon.nl , maar er wordt hard gewerkt aan een invoermodule. Zodra deze gereed is zal er een link op deze pagina verschijnen.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Klaas van Dijk

Citaat van: sjonnoh op april 18, 2010, 22:01:35 PMgister deze scholekster gezien, volgens mij mis ik niets op de foto. links boven een grijze ring, onderste ring licht groen met de letter A recht boven een gele ring, van onder een zwarte ring met de letter N, waar kan deze gemeld worden?
hoi Johnny,

een mooie foto en inderdaad zijn alle kleurringen uitstekend te ontcijferen. De 'grijze' ring is gewoon de metalen ring (met Vogeltrekstation Arnhem etc.), maar die hoef je dus niet af te lezen. De lichtgroene ring wordt omschreven als 'lime' of als 'mint', maar ik vergeet altijd welke naam hiervoor in zwang is. Je kunt ook gewoon een mailtje met de foto, plaats en datum sturen naar Kees Oosterbeek, dan krijg je vanzelf een lifelist. Kees.Oosterbeek@sovon.nl

Het is tegenwoordig ook mogelijk om deze waarneming online in te voeren via http://wadertrack.nl/ Zelf lukt me dit nog niet erg; ik ben er, verspreid over een aantal dagen, al meer dan een uur mee aan het klooien geweest. Ligt òf aan mijn digibetie òf aan de gebruikersonvriendelijkheid van deze website.

Vriendelijke groeten, Klaas van Dijk

Jeroen Nagtegaal

Klaas (en anderen),

Lime (of lichtgroen) wordt het meest gebruikt. Het wordt ook afgekort als L.

Wat Wadertrack. daar heb ik ook 2 waarnemingen ingevoerd. hij is inderdaad gebruiksonvriendelijk. de 1e maal er geen gegevens uitgekregen na een uur. 2e maal binnen 2 minuten alles eruit...
Je mag evt. via PB contact op nemen wellicht lukt het jou dan ook.

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sjonnoh

bedankt klaas voor de site, heb de gegevens ingevuld en heb vervolgens ook nog geprobeerd een foto erbij up te loaden, wat is vreemd genoeg niet lukte (er stond dat het JPG moest wezen, wat het toch al zeker was) heb vervolgens de foto op mijn bureaublad gezet en toen lukte het vreemd genoeg wel.

overigens hoefde ik de naam van de kleuren of afkortingen niet te weten, je moest gewoon de kleur zelf aanklikken  ;D

is het tevens ook zo dat ze het 1st nakijken want op het moment staat bij ID van de vogel nog geen info
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Klaas van Dijk

Citaat van: sjonnoh op april 19, 2010, 19:44:35 PMbedankt klaas voor de site, heb de gegevens ingevuld en heb vervolgens ook nog geprobeerd een foto erbij up te loaden, wat is vreemd genoeg niet lukte (er stond dat het JPG moest wezen, wat het toch al zeker was) heb vervolgens de foto op mijn bureaublad gezet en toen lukte het vreemd genoeg wel. overigens hoefde ik de naam van de kleuren of afkortingen niet te weten, je moest gewoon de kleur zelf aanklikken. Is het tevens ook zo dat ze het 1st nakijken want op het moment staat bij ID van de vogel nog geen info.
hoi Johnny, mooi dat het jou dus wel is gelukt om deze waarneming in te voeren. Zou best kunnen dat de vogel pas kort geleden is geringd en dat de ringgegevens daarom nog niet beschikbaar zijn. En het verbaast me ook niets dat het uploaden van de foto eerst niet lukte.

Ik baal er namelijk ook van dat er nog geen enkele 'oude' waarneming van mij instaat. Ik heb in de loop der jaren best wel een rij gekleurringde Scholeksters afgelezen (maar allemaal wel een beetje te hooi en te gras hoor) en die allemaal (op een aantal van het laatste jaar na) via de e-mail doorgegeven aan Kees Oosterbeek (en vroeger per post aan voorgangers). En meestal ook allemaal wel lifehistories van gekregen. Maar dit alles staat dus nog niet in deze online database.

't Is gewoon nog een wrakke website en ik ken meer aflezers die hier problemen mee ondervinden cq gefrustreerd door zijn geraakt. Er is de belofte gedaan dat het vóór het broedseizoen beter zal werken en dat ook alle oude aflezingen dan online zijn te bekijken, dus net zoals bij geese.org. Ik heb een tijd geleden al een hele lijst met verbeterpunten doorgemaild.

Jeroen, bedankt voor je aanbod. Ik laat alles gewoon eerst maar even in mijn boekje staan. Het gaat ook niet om erg veel waarnemingen. Zelf gewoon er eens even goed induiken, dan zal het uiteindelijk ook wel lukken.

Groetjes, Klaas

sjonnoh

ikzelf weet eigenlijk niet of het dan aan mezelf ligt dat het zo snel ging met invoeren, vond het zelf vrij simpel. 1st gewoon de datum hebben moeten invoeren, vervolgens kleursysteem BTO gekozen en dan bij kleurcodekiezer geklikt om aan te geven welke (kleur en letter) ring bij welke poot zat. vond het wel opmerkelijk dat je bij het kiezen van de positie bij 4 delen boven en onder de poot kan kiezen, betekend dit dat een geringde scholekster wel meerdere ringen aan de boven of onderkant kan hebben? (ofwel dat er bijvoorbeeld bij de linker poot 2 ringen van onder zitten)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Klaas van Dijk

Citaat van: sjonnoh op april 19, 2010, 21:45:06 PMVond het wel opmerkelijk dat je bij het kiezen van de positie bij 4 delen boven en onder de poot kan kiezen, betekent dit dat een geringde scholekster wel meerdere ringen aan de boven of onderkant kan hebben? (ofwel dat er bijvoorbeeld bij de linker poot 2 ringen van onder zitten).
Ja en nee. Het BTO kleursysteem is opgezet voor (ik dacht) steltlopers in het algemeen, en dus ook bruikbaar voor soorten als bv. Wulp en Grutto met hele lange poten. En daar worden wel eens drie (of meer) kleurringen boven elkaar op één positie (dus bv linker tibia) gebruikt. En bij Scholeksters zijn er ook wel bepaalde ringprojecten waarbij op één positie twee kleurringen boven elkaar zitten.

O ja, één van de verwarrende zaken vond ik dat ik niet wist welk hokje / vakje van de vier mogelijkheden ik moest aanvinken cq of dit wel / niet iets uitmaakte. Staat m.i. nergens aangegeven. Vond ik vaag / onlogisch, want voordat je het weet moet je het viermaal opnieuw invoeren. Was me dus ook al eens overkomen toen ik de tijd van de dag niet had ingevuld (want had ik niet genoteerd). Niet ingevuld en toen was alle info opeens weg, zucht.

Groetjes, Klaas

sjonnoh

flinke stress dus  ;D
mijn foto's geven gelukkig altijd de exacte datum weer (ook tijdstip) dus die heb ik altijd bij de hand. het vakje wat ik kies van de 4 bovenste, is de onderste aangezien de ring niet meer kon zakken, of het zou over zijn knie moeten gaan.

Citaat van: Klaas van Dijk op april 19, 2010, 22:13:00 PM
Het BTO kleursysteem is opgezet voor (ik dacht) steltlopers in het algemeen

kun hier ook andere geringde steltlopers invoeren? had toevallig ooit een lepelaar gezien die inderdaad 3 kleurringen op de bovenste deel van zijn poot had.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Klaas van Dijk

Citaat van: sjonnoh op april 19, 2010, 22:30:23 PM
Citaat van: Klaas van Dijk op april 19, 2010, 22:13:00 PMHet BTO kleursysteem is opgezet voor (ik dacht) steltlopers in het algemeen
Kun hier ook andere geringde steltlopers invoeren?
Nee, wadertrack.nl is uitsluitend opgezet voor Scholeksters. Anders dus dan geese.org waar je allerlei soorten gemerkte ganzen kunt melden. Men heeft gewoon een notatiesysteem overgenomen van de BTO = British Trust for Ornithology = vergelijkbaar met de Nederlandse Sovon en Vogeltrekstation samen.

Ik vind het dus altijd buitengewoon frustrerend dat invoersites zodanig zijn gemaakt dat de informatie in deels ingevulde hokjes / vakjes etc weer verdwijnt als iets niet compleet is. Goede sites geven gewoon een melding / waarschuwing etc. dat er nog iets ontbreekt, maar laten de al ingevulde informatie gewoon staan.

Groetjes, Klaas

sjonnoh

oke, dan begrijp ik dus eigenlijk ook niet het systeem met 8 plaats mogelijkheden op 1 poot zijn. bij geese.org heb je volgens mij ook meteen info over de gans die je waar genomen hebt.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

http://waarneming.nl/soort/photos/173?from=1980-01-01&to=2010-04-20&os=0&os=1&sex=&id_kleed=0&id_akt=79Dan zie je ook foto met 2 ringen op één poot. Volgens mij werkt het alleen nog maar voor de NL scholeksters...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Gerard Troost

Citaat van: sjonnoh op april 20, 2010, 10:56:46 AM
oke, dan begrijp ik dus eigenlijk ook niet het systeem met 8 plaats mogelijkheden op 1 poot zijn. bij geese.org heb je volgens mij ook meteen info over de gans die je waar genomen hebt.
Dag mede-Walchernaar!
1) er zijn 8 plaatsen omdat vogels soms 3 of 4 ringen aan een loopbeen hebben.
2) als je in wadertrack de juiste invoer doet krijg je ook gelijk de info, maar als je de BTO invoer kiest moet je wel alles invoeren, dus ook de metalen ring, die was je vergeten (hij staat er nu wel bij).

Groetjes en succes (er zitten daar in de buurt wel meer gekleurringde Scholeksters!)
Gerard
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Gerard Troost

Citaat van: Klaas van Dijk op april 20, 2010, 09:10:21 AM
Ik vind het dus altijd buitengewoon frustrerend dat invoersites zodanig zijn gemaakt dat de informatie in deels ingevulde hokjes / vakjes etc weer verdwijnt als iets niet compleet is. Goede sites geven gewoon een melding / waarschuwing etc. dat er nog iets ontbreekt, maar laten de al ingevulde informatie gewoon staan.

Groetjes, Klaas

Ik zal eens kijken, het is inderdaad wel een "beetje" onhandig dat als je eerst een positie kiest en dan pas het ringtype, je weer opnieuw de positie moet kiezen...
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

sjonnoh

jeroen, bedankt voor het laten zien van de foto's, scholeksters kunnen dus wel meerdere hebben op 1 deel, alhoewel 4 aan 1 deel van de poot toch moeilijk lijkt  ;D

en ook hallo mede walchenaer! ik zal dan maar eens beter op de scholeksters in mijn buurt letten, heb vorige zomer 1 gerindge scholekster gezien maar dat was toen alleen een ijzere ring, wat met mijn camera niet meeviel om goed te fotograferen om het te kunnen aflezen  :rolleye:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

sjonnoh

met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Gerard Troost

Citaat van: sjonnoh op april 20, 2010, 13:09:40 PM
zie zojuist info bij de scholekster:
http://wadertrack.nl/oyc_mijnaccount.asp?tab=mijnvogels&subtab=verspreidingskaart&code_systeem=STW&id_vogel=3155

dus het moet uiteindelijk toch nagekeken worden  ;D

Klopt, dat heb ik even stiekum voor je gedaan (ik heb daar rechten voor). ;)

Verder heb ik snel even een kleine aanpassing gemaakt om Klaas iets blijer te maken.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

sjonnoh

vandaar, bedankt Gerard!  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Maarten Hotting

Citaat van: Klaas van Dijk op april 11, 2010, 12:48:21 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 11, 2010, 01:40:03 AMNee de vogel had geen vlag. Rechts had de vogel een rode kleurring met daaronder een gele ring met een X erop. Links had de vogel twee Geel/oranje ringen.
hoi Maarten,

Ik zie nu ook de X op deze ring staan. Maar is de kleur van deze letterring oranje of geel? Het lijkt mij oranje? Ik denk dat je helaas niet veel hiermee mee kunt, omdat je niet 100% zeker bent van de kleuren van de verschillende ringen.

Probeer in het vervolg net zolang de vogel te bekijken (liefst met de telescoop) totdat je 100% zeker bent van de kleuren van de verschillende ringen. En dat kan, zeker bij zonnig weer en bij grote(re) afstanden, soms erg lastig cq zelfs onmogelijk zijn. Dan rest niets anders dan wachten, of op een later moment weer terugkomen en hopen dat de vogel er nog zit.

Vriendelijke groeten,
Klaas van Dijk

Klaas ik lees je reactie eigenlijk nu pas, maar ik heb de vogel gewoon gemeld met een foto erbij.
Ik kreeg al snel een reactie dat de vogel inderdaad op IJsland geringd is en in Portugal overwintert.
Groet,
Maarten

Klaas van Dijk

Citaat van: Maarten Hotting op april 21, 2010, 11:34:56 AM
Citaat van: Klaas van Dijk op april 11, 2010, 12:48:21 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 11, 2010, 01:40:03 AMNee de vogel had geen vlag. Rechts had de vogel een rode kleurring met daaronder een gele ring met een X erop. Links had de vogel twee Geel/oranje ringen.
hoi Maarten, Ik zie nu ook de X op deze ring staan. Maar is de kleur van deze letterring oranje of geel? Het lijkt mij oranje? Ik denk dat je helaas niet veel hiermee mee kunt, omdat je niet 100% zeker bent van de kleuren van de verschillende ringen. Probeer in het vervolg net zolang de vogel te bekijken (liefst met de telescoop) totdat je 100% zeker bent van de kleuren van de verschillende ringen. En dat kan, zeker bij zonnig weer en bij grote(re) afstanden, soms erg lastig cq zelfs onmogelijk zijn. Dan rest niets anders dan wachten, of op een later moment weer terugkomen en hopen dat de vogel er nog zit. Vriendelijke groeten,
Klaas van Dijk
Klaas ik lees je reactie eigenlijk nu pas, maar ik heb de vogel gewoon gemeld met een foto erbij. Ik kreeg al snel een reactie dat de vogel inderdaad op IJsland geringd is en in Portugal overwintert.
hoi Maarten, leuk dat je nog even reageert en leuk dat de ringer / coördinator de kleurringcombinatie wel goed kon ontcijferen. Zij weten vaak precies welke kleuren gebruikt zijn, hoe het zit met vergelen / verbleken etc. en hebben vaak zoveel ervaring met het aflezen van 'hun' gekleurringde vogels, dat ze het op jouw foto wel goed kunnen zien. En die kennis ontbreekt gewoon bij mij. Groetjes, Klaas

Klaas van Dijk

Citaat van: gtroost op april 20, 2010, 13:44:52 PMKlopt, dat heb ik even stiekum voor je gedaan (ik heb daar rechten voor). Verder heb ik snel even een kleine aanpassing gemaakt om Klaas iets blijer te maken.
hoi Gerard, heel erg bedankt hiervoor.

Ondertussen even ingelogd en mijn eerste waarneming van 2010 maar eens even proberen in te voeren.

-schuifbalk met jaren was erg onhandig dat 2010 onderaan staat. Zodanig veranderen dat 2010 bovenaan staat en 1980 onderaan. Ik zie dat dit al veranderd is. Prima!

- nog steeds geen enkele eerder gemelde gekleurringde Scholekster die ik kan bekijken. Mijn oudste aflezingen stammen uit 1982 (misschien ook nog wel van eerder)?

-ik geef bij ; kleurcodesysteem aan 'BTO systeem' en dan is onduidelijk wat de volgende stap is. VERANDEREN. Dan loopt zo iemand als ik meteen al vast. AANGEVEN WAT JE MOET DOEN!

Dus nu ben ik alweer volkomen in de war. Wat een vage zooi allemaal. Toch allemaal onder de vlag van Sovon? Het watervogeltelinvulprogramma werkt wel feilloos.

-kaartje (dus stukje van Google Earth om plaats aan te geven) is een minikaartje. GROOT maken. Ruimte genoeg op het scherm.

-gruwelijk kleine lettertjes op de informatiepagina's. Leest voor geen meter.

Wellicht komen straks nog wel meer opmerkingen. Maar het is buitengewoon frustrerend om niet te weten wat je moet invullen.

Groetjes, Klaas

Klaas van Dijk

Opnieuw een poging gedaan. En weer mislukt. Wat een waardeloze troep kan Sovon maken zeg! Gerard, je hebt toch wel door dat dit soort rotzooi ook op Sovon afstraalt? Waarom niet eerst zorgen voor een fatsoenlijk werkende website en heb dan pas online zetten?

* bij de'kleurcodekiezer' is onduidelijk of je moet beginnen bij links tarsus, bij links tibia, bij rechts tarsus of bij rechts tibia, of dat dit niet uitmaakt. Duidelijk in tekst hier neerzetten (ruimte zat). Linksboven is de beste plek (vermoedelijk maakt het niet uit?)

* de geheimzinnige inside kreetjes (ik weet best wel wat het is, maar anderen niet) als SSC, STW en STEX veranderen in een fatsoenlijke omschrijving.

* linksboven bij soort ring: de tekst 'letters/cijfers' is onduidelijk. Kennelijk bedoel je hiermee een kleurring met inscriptie die uit een letter en of een cijfer bestaat. Als zodanig een goede afkorting bedenken een dit aangeven. Of via een ballonnetje met uitleg.

Ik liep dus vast bij het invullen van dit kleurschema. Vul ik de ene positie is, ga ik naar de tweede positie en dan is de eerste weer weg. ROMMEL dus.

Ik begin nu ook te begrijpen dat sommige aflezers gewoon maar geen gekleurringde Scholeksters meer aflezen. Want die mensen waren ook allemaal zwaar hierdoor gefrustreerd geraakt.

Groetjes, Klaas

Gerard Troost

#626
Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:08:41 PM
-schuifbalk met jaren was erg onhandig dat 2010 onderaan staat. Zodanig veranderen dat 2010 bovenaan staat en 1980 onderaan. Ik zie dat dit al veranderd is. Prima!
Gelukkig ook nog iets goed gedaan ;)
Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:08:41 PM
- nog steeds geen enkele eerder gemelde gekleurringde Scholekster die ik kan bekijken. Mijn oudste aflezingen stammen uit 1982 (misschien ook nog wel van eerder)?
Ga ik navragen.

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:08:41 PM
-ik geef bij ; kleurcodesysteem aan 'BTO systeem' en dan is onduidelijk wat de volgende stap is. VERANDEREN. Dan loopt zo iemand als ik meteen al vast. AANGEVEN WAT JE MOET DOEN!
Er staan van die mooie ? -tjes achter elk veldje, daar staat best wel wat uitleg in. Er zijn toch echt aardig wat mensen die het zonder hulp lukt om waarnemingen door te geven...

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:08:41 PM
Dus nu ben ik alweer volkomen in de war. Wat een vage zooi allemaal. Toch allemaal onder de vlag van Sovon? Het watervogeltelinvulprogramma werkt wel feilloos.
Jammer dat je zo snel in de war bent. Ik zal kijken of ik je "uit de war" kan allen ;)

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:08:41 PM
-kaartje (dus stukje van Google Earth om plaats aan te geven) is een minikaartje. GROOT maken. Ruimte genoeg op het scherm.
Tja is een keuze, ik vind het niet heel lastig, maar zal eens kijken of het groter kan. De pagina is gemaakt om ook op kleinere schermen goed te draaien.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Gerard Troost

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
Opnieuw een poging gedaan. En weer mislukt. Waarom niet eerst zorgen voor een fatsoenlijk werkende website en heb dan pas online zetten?
we doen ons best om er nu wel iets goeds van te maken.

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
* bij de'kleurcodekiezer' is onduidelijk of je moet beginnen bij links tarsus, bij links tibia, bij rechts tarsus of bij rechts tibia, of dat dit niet uitmaakt. Duidelijk in tekst hier neerzetten (ruimte zat). Linksboven is de beste plek (vermoedelijk maakt het niet uit?)
Maakt inderdaad niets uit.
Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
* de geheimzinnige inside kreetjes (ik weet best wel wat het is, maar anderen niet) als SSC, STW en STEX veranderen in een fatsoenlijke omschrijving.
Gewoon negeren, kleurtjes klikken en klaar ;)
Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
* linksboven bij soort ring: de tekst 'letters/cijfers' is onduidelijk. Kennelijk bedoel je hiermee een kleurring met inscriptie die uit een letter en of een cijfer bestaat. Als zodanig een goede afkorting bedenken een dit aangeven. Of via een ballonnetje met uitleg.
Gewoon negeren, kleurtjes klikken en klaar ;)
Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
Ik liep dus vast bij het invullen van dit kleurschema. Vul ik de ene positie is, ga ik naar de tweede positie en dan is de eerste weer weg. ROMMEL dus.
Dat is vreemd, heb je wel "PLAATS RING" geklikt?

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
Ik begin nu ook te begrijpen dat sommige aflezers gewoon maar geen gekleurringde Scholeksters meer aflezen. Want die mensen waren ook allemaal zwaar hierdoor gefrustreerd geraakt.
Dat moeten we niet hebben!

Citaat van: Klaas van Dijk op april 21, 2010, 15:57:52 PM
Groetjes, Klaas
Dank voor je input,
Gr
Gerard
ps: je mag me ook een bellen op 024-7410410
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Tinok

Hoi
Nieuwsgierig geworden naar deze site via de link even gaan rondrommelen.
Op een pagina staat:
De hiernaast afgebeelde overzichtskaart toont de locaties van de verschillende ringsystemen.
Locaties van ringsystemen.

Echter er staat helemaal geen locaties naast, lees ik niet goed of komt het door het gebruik van ff?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Theovanv

Ik zal dit bericht uit een ander topic ook hier even plaatsen:

Steenuil

Citaat van: Theovanv op april 21, 2010, 16:01:31 PM
Ja, klopt, kan hem niet niet helemaal aflezen, iets met

.....trekstation... 
.....m-holland..... 
.....77.26..........

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 21, 2010, 16:19:04 PM
vogeltrekstation
Arnhem-Holland
3.?77.26?

Kun je wellicht uitsnedes plaatsen hier? wellicht is het toch nog mogelijk hem geheel af te lezen.

Een Nederlandse ring bestaat voor steenuil altijd uit 7 cijfers en begint met een 3. Vandaar dat ik al de 3 heb geplaatst.
Het 2e en laatste cijfer ontbreekt. indien alleen het laatste cijfer te achterhalen is, kan de ring waarschijnlijk nog wel compleet gemaakt worden.

Citaat van: Theovanv op april 21, 2010, 17:02:30 PM
Ok, we hebben dus de 77.26, daar lijkt inderdaad nog een cijfer voor te staan, op de foto van de andere kant zie ik dat het laatste cijfer een 7 is, meer data heb ik helaas niet.

Dan komen we dus op 3 ? 77.26 7
Theo van Veenendaal