Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Troost

Citaat van: HPM op februari 12, 2010, 23:56:03 PM
Die link geeft aleen maar een wit scherm.

--
Groeten, Herman van der Meer
Even inloggen, en dan de link aanroepen
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Cygnus

#571
Citaat van: gtroost op februari 13, 2010, 12:36:53 PM
Citaat van: HPM op februari 12, 2010, 23:56:03 PM
Die link geeft aleen maar een wit scherm.

--
Groeten, Herman van der Meer
Even inloggen, en dan de link aanroepen
Gerard, heel erg bedankt. Dit is een heel handige link (nadat je ingelogd hebt). Je kunt dan van elke code bekijken wat er aan gegevens bekend is. Jeroen had eerder als eens een methode beschreven dat hij even een fake waarneming invoerde en dan weer direct verwijderde. Dat hoeft dus niet meer. Je kunt in het webadres de code wijzigen (en eventueel de soort) en je hebt alle bekende gegevens van die vogel.

EDIT: Nog even getest, en het werkt helaas toch niet. Je weet namelijk niet wat de bird_id is. En zonder die code krijg je geen gegevens. Jammer.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Lonnie Bregman

Ik heb nog een vraag over die 3de Winter Zilvermeeuw van een tijdje geleden. Hij droeg twee gele ringen: Een met een grote E en een met E172. Vandaag op dezelfde plek heb ik hem weer gezien, ten minste hij ziet er hetzelfde uit en draagt ook twee gele kleurringen. Het is dus zéér waarschijnlijk dezelfde, maar moet ik hem dan ook melden? Want ik denk zelf dat het belang van de meldingen opweegt tegen de hele kleine kans dat het een andere is.
Groeten, Lonnie Bregman

Herman Bouman


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: lonnie20 op februari 18, 2010, 16:33:08 PM
Ik heb nog een vraag over die 3de Winter Zilvermeeuw van een tijdje geleden. Hij droeg twee gele ringen: Een met een grote E en een met E172. Vandaag op dezelfde plek heb ik hem weer gezien, ten minste hij ziet er hetzelfde uit en draagt ook twee gele kleurringen. Het is dus zéér waarschijnlijk dezelfde, maar moet ik hem dan ook melden? Want ik denk zelf dat het belang van de meldingen opweegt tegen de hele kleine kans dat het een andere is.

Nee, waarschijnlijk is niet zeker!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Lonnie Bregman

#575
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 18, 2010, 17:32:37 PM
Citaat van: lonnie20 op februari 18, 2010, 16:33:08 PM
Ik heb nog een vraag over die 3de Winter Zilvermeeuw van een tijdje geleden. Hij droeg twee gele ringen: Een met een grote E en een met E172. Vandaag op dezelfde plek heb ik hem weer gezien, ten minste hij ziet er hetzelfde uit en draagt ook twee gele kleurringen. Het is dus zéér waarschijnlijk dezelfde, maar moet ik hem dan ook melden? Want ik denk zelf dat het belang van de meldingen opweegt tegen de hele kleine kans dat het een andere is.

Nee, waarschijnlijk is niet zeker!

Maar dat is wel zonde, want naar school heb ik nooit een verrekijker mee, dus kan ik alleen de ringen aflezen als ie heel dichtbij zit (wat dus één keer is gebeurd). Als ik het zo vertel lijkt het misschien of het best een andere kan zijn, maar hoe groot is nou de kans dat er vlak achter elkaar op precies deze plek, waar nog niet eens 50 meeuwen zitten, twee 3de winter zilvermeeuwen met dezelfde kenmerken en gele kleurringen zitten?
Maar ik begrijp dat ie helemaal zeker moet zijn, dus dan hopen we maar dat ie weer eens een keer heel dichtbij komt zitten.

@ Herman
Je bericht is niet helemaal gelukt zie ik  ;D en ik had hem al gemeld, dankzij Maarten.
Groeten, Lonnie Bregman

Jeroen Nagtegaal

Als je meer naar meeuwen kijkt zul je zien dat je op één plasje waar nooit veel meeuwen zitten in enkele weken toch 10-tallen ringen kunnen zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Herman Bouman

@ lonnie Je hebt helemaal gelijk met dat het niet goed is gegaan met mijn bericht. Het bericht van jou half gelezen en ben er vanuit gegaan dat je het e-mailadres van Norman v Swelm zocht... Maar goed de kans dat je langs het kanaal dezelfde vogel ziet is aanwezig. Dat neemt niet weg dat je zeker moet zijn van je waarneming en dus ook de code goed moet aflezen.
Ik begreep dat Norman een leuke verzameling van geringde meeuwen de afgelopen 20-30 jaar heeft aangelegd. Daar zitten vast meer meeuwen met twee gele ringen tussen?

Waarom neem je je verrekijker niet gewoon mee? Je weet nooit wat je tegen komt onderweg?

j.steenbergen

Ik had zojuist een Kleine Zwaan met halsring in de omgeving van Houten. Cijfer/lettercode 026E, gele ring aan linkerpoot. Iemand een idee waar deze te melden?
Jeroen Steenbergen

Ted van der Knaap

Citaat van: j.steenbergen op februari 20, 2010, 14:01:45 PM
Ik had zojuist een Kleine Zwaan met halsring in de omgeving van Houten. Cijfer/lettercode 026E, gele ring aan linkerpoot. Iemand een idee waar deze te melden?

van CR-birding:

Yellow neckband with black code (three numbers and one letter) - only codes 901A-999A and 001E-199E
Peter P. de Vries, Netherlands Institute of Ecology (NIOO-KNAW), Centre for Limnology, Department of Plant-Animal Interactions, Rijksstraatweg 6, 3631 AC Nieuwersluis, The Netherlands.
e-mail : P.deVries ADD nioo.knaw.nl
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

j.steenbergen

Bedankt, ik zal 'm doormailen.
Jeroen Steenbergen

Michiel en Milka

Gistermiddag in Wageningen (grebbedijk) een sneeuwgans met gele pootring NE6. Ik hoor graag waar deze vandaan komt en waar hij ook is gezien.

mijn waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/46671618?_popup=1
waarneming met leesbare ring:http://waarneming.nl/waarneming/view/46669709?_popup=1
Groet, Michiel

Ted van der Knaap

Citaat van: Michiel en Milka op maart 06, 2010, 12:19:30 PM
Gistermiddag in Wageningen (grebbedijk) een sneeuwgans met gele pootring NE6. Ik hoor graag waar deze vandaan komt en waar hij ook is gezien.

mijn waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/46671618?_popup=1
waarneming met leesbare ring:http://waarneming.nl/waarneming/view/46669709?_popup=1

Hij is daar eerder gezien: http://waarneming.nl/soort/photos/327?from=1980-01-01&to=2010-03-06&os=0&os=1&sex=&id_kleed=0&id_akt=79

hier 'n wn met meer info: http://waarneming.nl/waarneming/view/40603041
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Cygnus

Citaat van: Michiel en Milka op maart 06, 2010, 12:19:30 PM
Gistermiddag in Wageningen (grebbedijk) een sneeuwgans met gele pootring NE6. Ik hoor graag waar deze vandaan komt en waar hij ook is gezien.
Deze vogel is geringd door Olaf Geiter, zijn emailadres: ring@kanadagans.de
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Michiel en Milka

Citaat van: Cygnus op maart 06, 2010, 13:26:33 PM
Citaat van: Michiel en Milka op maart 06, 2010, 12:19:30 PM
Gistermiddag in Wageningen (grebbedijk) een sneeuwgans met gele pootring NE6. Ik hoor graag waar deze vandaan komt en waar hij ook is gezien.
Deze vogel is geringd door Olaf Geiter, zijn emailadres: ring@kanadagans.de

Merci, (ook Ted). Ik wist dat hier regelmatig een sneeuwgans werd waargenomen, maar kon deze ring in de topics niet terugvinden. Ik zal Olaf een mail sturen.
Groet, Michiel

frankmeer

Citaat van: Michiel en Milka op maart 06, 2010, 14:14:45 PM
Citaat van: Cygnus op maart 06, 2010, 13:26:33 PM
Citaat van: Michiel en Milka op maart 06, 2010, 12:19:30 PM
Gistermiddag in Wageningen (grebbedijk) een sneeuwgans met gele pootring NE6. Ik hoor graag waar deze vandaan komt en waar hij ook is gezien.
Deze vogel is geringd door Olaf Geiter, zijn emailadres: ring@kanadagans.de

Merci, (ook Ted). Ik wist dat hier regelmatig een sneeuwgans werd waargenomen, maar kon deze ring in de topics niet terugvinden. Ik zal Olaf een mail sturen.

Waarneming invoeren als escape neem ik aan?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Michiel en Milka

Groet, Michiel

tarsiger

Citaat van: tarsiger op februari 02, 2010, 09:30:22 AM
Heeft er iemand een idee of volgend emailadres reageert op meldingen van Kleine zwanen met pootringen (dan weet ik of ik iets kan verwachten of niet)?
colourmarkedswans@wwt.org.uk

Bedankt,
Simon

Inmiddels reactie gekregen, de twee vogels met witte pootring die ik in januari in Zeeland zag waren in Rusland geringd, leuk (mijn eerste Russisch-geringde vogels :-))!

Theovanv

Ik heb vandaag tussen een grote groep Grutto's (circa 800, Limosa en Islandica) meerdere Grutto's met meerdere kleurringen gezien aan beide poten, 1 heb ik op de foto staan en de ander heb ik genoteerd, waar kan ik hiermee terecht? De groep zat in de Bolwerksweiden, aan de westoever van de IJssel ter hoogte van Deventer.
Theo van Veenendaal

Klaas van Dijk

Citaat van: Theovanv op maart 18, 2010, 02:26:54 AMIk heb vandaag tussen een grote groep Grutto's (circa 800, Limosa en Islandica) meerdere Grutto's met meerdere kleurringen gezien aan beide poten, 1 heb ik op de foto staan en de ander heb ik genoteerd, waar kan ik hiermee terecht? De groep zat in de Bolwerksweiden, aan de westoever van de IJssel ter hoogte van Deventer.
hoi Theo,

Gewoon even kijken op http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-BltailedGw.htm Daar staat een overzicht van alle projecten van Grutto's met kleurringen, en met e-mail adressen van de ringers / ringgroepen etc. Bedenk dat er ook Grutto's rondvliegen die één of meer kleurringen zijn kwijtgeraakt, en dat kleuren ook wel eens kunnen veranderen (vergelen, verbleken, vervagen etc.).

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Theovanv

Citaat van: Klaas van Dijk op maart 18, 2010, 09:19:44 AM
Citaat van: Theovanv op maart 18, 2010, 02:26:54 AMIk heb vandaag tussen een grote groep Grutto's (circa 800, Limosa en Islandica) meerdere Grutto's met meerdere kleurringen gezien aan beide poten, 1 heb ik op de foto staan en de ander heb ik genoteerd, waar kan ik hiermee terecht? De groep zat in de Bolwerksweiden, aan de westoever van de IJssel ter hoogte van Deventer.
hoi Theo,

Gewoon even kijken op http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-BltailedGw.htm Daar staat een overzicht van alle projecten van Grutto's met kleurringen, en met e-mail adressen van de ringers / ringgroepen etc. Bedenk dat er ook Grutto's rondvliegen die één of meer kleurringen zijn kwijtgeraakt, en dat kleuren ook wel eens kunnen veranderen (vergelen, verbleken, vervagen etc.).

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk
Bedankt, ik zal ze op de hoogte stellen. Gelukkig heb ik alles vrij nauwkeurig opgeschreven, want er zijn nogal wat verschillende systemen en combinaties in omloop ;)
Theo van Veenendaal

Klaas van Dijk

Citaat van: Theovanv op maart 18, 2010, 13:35:23 PMBedankt, ik zal ze op de hoogte stellen. Gelukkig heb ik alles vrij nauwkeurig opgeschreven, want er zijn nogal wat verschillende systemen en combinaties in omloop.
Klopt, goed opletten geblazen en altijd alles zo uitgebreid & zo volledig mogelijk opschrijven en ook nog eens zeker weten dat je geen kleurringen hebt overgeslagen, en zeker weten dat je alle vier 'posities' (links boven / links onder, rechts boven / rechts onder) met zekerheid allemaal goed bekeken hebt. Groetjes, Klaas

Maarten Hotting

Waar moet ik deze IJslandse Grutto melden??
Groet,
Maarten

Klaas van Dijk

Citaat van: Maarten Hotting op april 10, 2010, 13:20:26 PMWaar moet ik deze IJslandse Grutto melden?
hoi Maarten,
Ik kan op deze foto de kleuren van de ringen niet goed zien en kan ook niet goed zien of de vogel wel of niet een zogenaamde vlag heeft. Heb je al eens gekeken op de website www.cr-birding.be? (rechtstreekse link naar Grutto =     http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-BltailedGw.htm

Vriendelijke groeten,
Klaas van Dijk

Maarten Hotting

Nee de vogel had geen vlag.
Rechts had de vogel een rode kleurring met daaronder een gele ring met een X erop.
Links had de vogel twee Geel/oranje ringen.
Groet,
Maarten

Klaas van Dijk

Citaat van: Maarten Hotting op april 11, 2010, 01:40:03 AMNee de vogel had geen vlag. Rechts had de vogel een rode kleurring met daaronder een gele ring met een X erop. Links had de vogel twee Geel/oranje ringen.
hoi Maarten,

Ik zie nu ook de X op deze ring staan. Maar is de kleur van deze letterring oranje of geel? Het lijkt mij oranje? Ik denk dat je helaas niet veel hiermee mee kunt, omdat je niet 100% zeker bent van de kleuren van de verschillende ringen.

Probeer in het vervolg net zolang de vogel te bekijken (liefst met de telescoop) totdat je 100% zeker bent van de kleuren van de verschillende ringen. En dat kan, zeker bij zonnig weer en bij grote(re) afstanden, soms erg lastig cq zelfs onmogelijk zijn. Dan rest niets anders dan wachten, of op een later moment weer terugkomen en hopen dat de vogel er nog zit.

Vriendelijke groeten,
Klaas van Dijk

Ted van der Knaap

Citaat van: Maarten Hotting op april 10, 2010, 13:20:26 PM
Waar moet ik deze IJslandse Grutto melden??

Hoi Maarten,

Ik zou deze Ijslandse toch even melden, het is er ws een uit 'n project van Tomas Gunnarsson... ...stuur een mailtje met de foto (foto's!) en vindplaats naar: 
siggabeta*AT*nsv.is (waarbij *AT*= @)
zij helpt Tomas met de database en via haar krijg je (ws snel) respons.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jurrien van Deijk

vandaag 2 geringde zwartkopmeeuwen, waarvan er 1 afleesbaar was:

http://waarneming.nl/waarneming/view/47311921

iemand enig idee?

Groeten
Vriendelijke groeten,

Jurriën van Deijk

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)