Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Sluijter

#390
En nog een crop van de ring zelf.

.

JohnvR

Citeer
CiteerIk vond vanochtend 24 feb. 09 een ring in het duin bij Castricum. Van de drager geen spoor. Het is een roze ring met nr. NL 2008 1450429.
Volgens mij een ring van een postduif.
OK, bedankt. Ik zal kijken of ik het door kan geven.

Klaas van Dijk

hoi Maarten,

Op grond van beide foto's onbegonnen werk.
Hopen dat de vogel weer terugkomt en opnieuw foto's gaan maken.
Zorgen dat de ring haarscherp in beeld komt.
Zorgen dat je de ring van alle kanten met flink wat overlap hebt gefotografeerd (dus flinke overlap tussen alle afzonderlijke foto's).
Misschien dat er dan wel iets over is te zeggen.

Veel succes, Klaas


Maarten Sluijter

Hoi Klaas,

Ik zal is goed opletten of ie terugkomt in de tuin, en proberen betere foto's te maken.

Bedankt voor je antwoord,
.

henkjanvdkolk

Waar of bij wie moet ik melden:

- Ooievaar rechts geringd met GROENE RING, code: 019

- Nijlgans met GELE HALSBAND, code: 8V
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jeroen Nagtegaal

Is die Nijlgans volledig afgelezen? kan op CR dit vinden http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-Egyptian%20Goose.htm

En voor de Ooienvaar hier even kijken, de kleur van de inscriptie is dus ook van belang,
http://home.scarlet.be/~pin02658/cr-WhiteStork.htm
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joostheeremans

Vandaag had ik ten noorden van krommeniedijk een gekleurringde grutto. Links droeg hij onder een oranje ring, daarboven groen(of een soort blauw, geen mint iig) daarboven een alu-ring. Rechts alleen een rode ring. Weet iemand waar ik deze kan melden en welk project dit is?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

rob_voesten

CiteerVandaag had ik ten noorden van krommeniedijk een gekleurringde grutto. Links droeg hij onder een oranje ring, daarboven groen(of een soort blauw, geen mint iig) daarboven een alu-ring. Rechts alleen een rode ring. Weet iemand waar ik deze kan melden en welk project dit is?
Zaten de ringen boven of onder de knie?

Zat er een vlag bij?

Dan kunnen we er al iets meer mee.

groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

joostheeremans

Rob, allen ringen zaten boven de knie.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

MarianneW

Vanmidag heb ik ook een gekleurringde grutto gezien. De grutto zat in een grote groep van enkele honderden grutto's bij de plas-dras "het landje van Geijsel" (http://waarneming.nl/gebied/info/4610), 's middags om ca. 16.15 uur.
Om de rechterpoot zat een rode ring met eronder een oranje ring, om de linkerpoot een groene ring met eronder een oranje ring. Ik heb niet gezien of er mogelijk vlaggen bij waren maar voor zover ik kon zien niet.
Kan iemand er iets mee? Ik zou het ook wel leuk vinden om er iets meer over te horen.
Marianne

pwolf

dat klinkt als een Frans project, je kunt hem melden via rn.moeze@lpo.fr ; mochten zij de vogel niet geringd hebben dan weten zij ongetwijfeld wie de ringer is.

groeten, pim wolf  
Pim Wolf, Vlissingen

joostheeremans

Citeer
CiteerVandaag had ik ten noorden van krommeniedijk een gekleurringde grutto. Links droeg hij onder een oranje ring, daarboven groen(of een soort blauw, geen mint iig) daarboven een alu-ring. Rechts alleen een rode ring. Weet iemand waar ik deze kan melden en welk project dit is?
Zaten de ringen boven of onder de knie?

Zat er een vlag bij?

Dan kunnen we er al iets meer mee.

groetjes Rob
ik ben toch wel benieuwd of hier nog wat van te maken is. Dus alle ringen boven de knie en geen vlaggen aanwezig, links droeg hij onder een oranje ring, daarboven groen(of een soort blauw, geen mint iig) daarboven een alu-ring. Rechts alleen een rode ring.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

rob_voesten

Citeer
Citeer
CiteerVandaag had ik ten noorden van krommeniedijk een gekleurringde grutto. Links droeg hij onder een oranje ring, daarboven groen(of een soort blauw, geen mint iig) daarboven een alu-ring. Rechts alleen een rode ring. Weet iemand waar ik deze kan melden en welk project dit is?
Zaten de ringen boven of onder de knie?

Zat er een vlag bij?

Dan kunnen we er al iets meer mee.

groetjes Rob
ik ben toch wel benieuwd of hier nog wat van te maken is. Dus alle ringen boven de knie en geen vlaggen aanwezig, links droeg hij onder een oranje ring, daarboven groen(of een soort blauw, geen mint iig) daarboven een alu-ring. Rechts alleen een rode ring.

Mogelijk deze?

Combination of 4 or 3 c-rings (+ metal ring which is not a part of the combination).

School of Biological Sciences, Center for Ecology, Evolution and Conservation, att. Tomas Gunnarsson, University of East Anglia, Norwich, Norfolk, NR4 7TJ, UK.



Tómas G. Gunnarsson, University of Iceland, Snaefellsnes Research Centre, Hafnargata 3, IS-340 Stykkisholmur, Iceland.

e-mail : tomas@hi.is

note 1 : the project studies the islandica race of Black-tailed Godwit and is jointly run by the University of East Anglia and the Farlington Ringing Group. The project started in 1999. So far some 977 godwits have been colour-ringed in Iceland by the Operation Godwit team!

note 2 : most birds have two 15mm tall colour-rings on each tibia. These birds have one of 4 scheme markers, either:

a). with a lime green, orange or  white ring with an engraved black "X" ring as a lower right tibia ring, on adult birds – first were ringed in spring 2000 and each year since

B). with a red ring or lime green flag as lower right tibia ring on chicks – first were marked in summer of 1999 and each summer since. The smaller chicks are marked with shorter 10mm rings, older chicks are ringed with 14mm rings when large enough. Red leg flags on lower right tibia on chicks were used during 2007 in our 9th year of chick ringing.

note 3 : a few birds have one 15mm tall colour-ring on each tibia and a lime green ring on left tarsus – these are brood marked birds and may not be ringed as individuals.

note 4 : Many individuals have colourful resightings histories that will be sent to observers. Over 70% of all Icelandic godwits have been re-sighted at least once, mostly outside Iceland, generating c.8000 sightings so far!



note 5 : One individual is now at least 22 years old. It was first ringed as an adult at Farlington Marshes in The Solent, UK by the Farlington Ringing Group (FRG) in 1985. It was re-trapped and colour-ringed by members of the FRG, and other UK and Icelandic ringers in Reykjavik in April 2000 has been seen over 315 times since wintering each year in the eastern Solent, Hampshire, in southern England!



note 6 : The Operation Godwit team is hugely grateful to the many 100's of observers who have and continue to submit records across the species fly-way from Iceland to Morocco. Do please continue to report colour-ringed godwits the records are very valuable. We apologise for delays in replying to observers at times and reassure recorders that all records do count. Sightings will be acknowledged in due course, field work some times causes backlogs of data entry and correspondence.



note 7 : Please always record approximate ring height (tall or short), which of the birds legs the rings are on and whether the rings are on tibia or tarsus. Please say if green rings are pale (lime) or dark green. Some white rings do stain to a yellowish colour.



note 8 : Operation Godwit website: http://www.uea.ac.uk/~b072834/index.html

ER zijn geen ander projecten die ik kan vinden met maar 3 kleurringen.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jeroen Nagtegaal

Een andere optie is toch dat er een ring is verloren?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joostheeremans

CiteerEen andere optie is toch dat er een ring is verloren?
daar dacht ik zelf ook al aan, zag vooral projecten met 4 ringen. Ik heb het IJslandse project gemaild en ga thuis nog eens de kenmerken van islandica bestuderen.  :unsure:  als ik iets hoor laat ik het wel weten. Bedankt voor de hulp
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Ted van der Knaap

CiteerIk heb het IJslandse project gemaild
neem aan dat je de mail naar Tomas (tomas@hi.is) hebt gestuurd... ...wil je sneller antwoord, stuur je mail dan ook even door naar Sigga Beta, zij helpt   Tomas  met de database, haar mailadres is:

siggabeta@nsv.is
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

joostheeremans

Ja ik heb Thomas gemaild, ik zal Sigga mailen als ik maandag nog niks weet.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

joostheeremans

Ik heb inmiddels bericht gehad van Sigga. Omdat de rechter ring me niet helemaal duidelijk was, kan de waarneming niet definitief de boeken in. Waarschijnlijk gaat het om een ijslandse grutto met twee rode ringen (die van afstand wel als 1 kunnen ogen) aan de rechterpoot, die als pul is geringd op 17-7-2001 in noord ijsland. Dit zou dan de eerste waarneming zijn van dit individu, maar dit alles wel met een vraagteken. Rob en Ted, bedankt!
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Klaas van Dijk

hoi Joost,

Je bent niet de enige met zo'n uiteindelijk niet helemaal goed te traceren aflezing van een IJslandse Grutto. Twee jaar geleden zag ik, voor het eerst, ook een gekleurringde IJslandse Grutto. Uren door de telescoop zitten te turen om maar alles zo goed mogelijk op te schrijven (kleur en hoogte van de kleurringen, positie van de metalen ring etc.), maar uiteindelijk was het toch niet helemaal duidelijk wie het nu was. En natuurlijk was de vogel de volgende dag pleite.

Groetjes, Klaas

joostheeremans

He Klaas

Ik had dan nog de mazzel dat de grutto dichtbij zat, dus kon de ringen met mijn kijker aflezen, maar ja als ze ringen gaan verliezen wordt het natuurlijk een lastig verhaal...
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Thijs Fijen

Citaat van: joostheeremans op april 14, 2009, 14:06:27 PM
Ik heb inmiddels bericht gehad van Sigga. Omdat de rechter ring me niet helemaal duidelijk was, kan de waarneming niet definitief de boeken in. Waarschijnlijk gaat het om een ijslandse grutto met twee rode ringen (die van afstand wel als 1 kunnen ogen) aan de rechterpoot, die als pul is geringd op 17-7-2001 in noord ijsland. Dit zou dan de eerste waarneming zijn van dit individu, maar dit alles wel met een vraagteken. Rob en Ted, bedankt!

Cool, deze Grutto zag ik gisteren bij de Gestreepte Strandloper. Volgens mij ook maar 1 rode ring rechts! Ook naar Tomas gestuurd
Thijs Fijen

joostheeremans

He Thijs, heb je kunnen zien of het een ijslandse was?
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Thijs Fijen

Thijs Fijen

wouterbosgra

vanmorgen in de ooijpolder een grauwe gans met halsring groen, grote witte letters: K en UE, en nog een teken dat ik niet kon ontcijferen, leek wel een omgekeerde E of M.

Later die ochtend in de Millingerwaard een grauwe gans et eenzelfde ring, helaas niet af te lezen.

rob_voesten

Citaat van: wouterbosgra op april 25, 2009, 13:48:31 PM
vanmorgen in de ooijpolder een grauwe gans met halsring groen, grote witte letters: K en UE, en nog een teken dat ik niet kon ontcijferen, leek wel een omgekeerde E of M.

Later die ochtend in de Millingerwaard een grauwe gans et eenzelfde ring, helaas niet af te lezen.

Hoi een Gauwe gans hebben daarn een Groen Halsband met een hoofdletter dat zou dan een K zijn in jou geval en dan 2 leters of sijfers er haaks op.

Dus dan is het KEU die gans van jou. en dit staat er 2 keer op. Je kunt de gans melden via www.geese.nl effe inloggen en je hebt meteen de live historie.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: rob_voesten op april 25, 2009, 14:13:07 PM
Citaat van: wouterbosgra op april 25, 2009, 13:48:31 PM
vanmorgen in de ooijpolder een grauwe gans met halsring groen, grote witte letters: K en UE, en nog een teken dat ik niet kon ontcijferen, leek wel een omgekeerde E of M.

Later die ochtend in de Millingerwaard een grauwe gans et eenzelfde ring, helaas niet af te lezen.

Hoi een Gauwe gans hebben daarn een Groen Halsband met een hoofdletter dat zou dan een K zijn in jou geval en dan 2 leters of sijfers er haaks op.

Dus dan is het KEU die gans van jou. en dit staat er 2 keer op. Je kunt de gans melden via www.geese.nl effe inloggen en je hebt meteen de live historie.

Groetjes Rob


Ik was vandaag in Limburg en zag er een met 'n groene halsband... ...volgens mij heeft degene die 'm ge"halsband" heeft 'm verkeerd om vastgemaakt, de T is duidelijk, maar durft iemand te zeggen wat de cijfers zijn.. ..49?!?

3 foto's
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

#418
Waar had je deze? Kan ik msichien eens gaan kijken. Lijkt er trouwens op dat de lijm heeft losgalten en de ring is verschoven. Ik neig zelf meer naar T48, omdta je bij een 9 een doorlopende streep naar beneden zou zien en het niet naar binnen zou lopen zoals bij een 8. Toevallig nog een waar de pootring op te zien is?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 26, 2009, 22:14:42 PM
Waar had je deze? Kan ik msichien eens gaan kijken. Lijkt er trouwens op dat de lijm heeft losgalten en de ring is verschoven. Ik neig zelf meer naar T48, omdta je bij een 9 een doorlopende streep naar beneden zou zien en het niet naar binnen zou lopen zoals bij een 8. Toevallig nog een waar de pootring op te zien is?

Tussen Reuver en Swalmen, in de buurt van Beesel... ..zal nog 'ns kijken naar de foto's voor 'n pootring.
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)