Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

BramtK

Ik heb nog geen reactie gekregen, vreemd of niet!?
Groeten,

Bram ter Keurs

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: BramtK op oktober 13, 2012, 19:43:55 PM
Ik heb nog geen reactie gekregen, vreemd of niet!?
Nog steeds niet? Dat is opzich vrij vreemd. Normaal wordt er snel gereageerd.
Mogelijk weer druk met het ringen van Steenlopers?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joost nijskens

Vandaag een 1kj kokmeeuw met witte ring T3XY om rechterpoot afgelezen. Op cr-birding kon ik het project niet terugvinden (wellicht nog niet bijgewerkt). Iemand een idee om welk project het gaat en hoe ik hem kan doorgeven?
Alvast bedankt!
Groeten,
Joost Nijskens

Jeroen Nagtegaal

Leuk! Dat is volgens mij al een bekend uit Limburg. Echter heb ik dit jaar als >25 Poolse kleurringen dus weet niet meer welke ik wel en niet heb...

Makkelijkste is om hem te mailen naar gullspl@gmail.com
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joost nijskens

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 21, 2012, 19:50:20 PM
Leuk! Dat is volgens mij al een bekend uit Limburg. Echter heb ik dit jaar als >25 Poolse kleurringen dus weet niet meer welke ik wel en niet heb...

Makkelijkste is om hem te mailen naar gullspl@gmail.com


Bedankt Jeroen!! :)
Groeten,
Joost Nijskens

Botervlieg

Hallo allemaal,

Vandaag een 3teenstrandloper gezien met kleurringen om z'n beide poten.
Als ik het goed zie zijn het 5 ringen. Ik zie er geen tekst op.

Waar kan ik dit melden?

Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Dat is er dan een van Jeroen Reneerkens. Een een van de kleurringen hing een zogenoemde vlag als het goed is.
Zijn adres is j.w.h.reneerkens@rug.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 14, 2012, 17:08:28 PM
Dat is er dan een van Jeroen Reneerkens.
Oke!

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 14, 2012, 17:08:28 PMEen een van de kleurringen hing een zogenoemde vlag als het goed is.
:right:

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 14, 2012, 17:08:28 PMZijn adres is j.w.h.reneerkens@rug.nl
Dank je wel! Ik ga gelijk sturen!

Groetjes, Marleen

Maarten Sluijter

Vanochtend een Brandgans met:

  • Links: donkergroen, witte inscriptie A
  • Rechts: metaal

Ik heb hem ingevoerd in http://www.geese.org als GA* , maar daar krijg ik de ringgevens niet van.
.

Jeroen Nagtegaal

Dat zal komen omdat ie een kleurring verloren is... Van het metaal niets af kunnen lezen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Sluijter

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 29, 2012, 19:11:57 PM
Dat zal komen omdat ie een kleurring verloren is... Van het metaal niets af kunnen lezen?

Zonde! Zat helaas te ver..
.


frankmeer

Een kleurring aan de tibia mag naar Roland-Jan Buijs - rjbuijs@hetnet.nl
Frank van der Meer

Noot

#1303
Citaat van: frankmeer op november 30, 2012, 14:16:08 PM
Een kleurring aan de tibia mag naar Roland-Jan Buijs - rjbuijs@hetnet.nl

Oké. Is gebeurd.  :duim:

Edit: Leuk! Ik ben de eerste die hem terugmeld.

frankmeer

#1304
Gisteren in de late journaaluitzending maar liefst 3 geringde Kolganzen http://nos.nl/uitzendingen/6359-nos-journaal-2328.html op 04.49
Iemand die het lukt ze af te lezen?
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Zag ze voorbij komen... Helaas is de resolutie van terugkijk-versie niet heel groot...
Daarnaast wordt in de Ooijpolder behoorlijk goed afgelezen, daarom verwacht ik wel dat het 'bekende' zijn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

#1306
Hallo,

Vandaag kokmeeuw gezien met witte kleurring met 3 letters. Begint met M.  Waar kan ik die doorgeven?
Moet ik dan hier zijn? http://www.cr-birding.org/node/865

Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Inderdaad een van Kjeld. Mocht je niets horen van hem, laat maar even weten. Mogelijk is het een bekend.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg


Marcel van kammen

Vraagje aan Jeroen: mn vader heeft me gevraagd een ringmelding van een zilvermeeuw door te geven. Gezien op Texel, groene ring rechterpoot. code: KACL.
Waar kan ik die doorgeven?

Trouwens:heb je ook nog een goeie tip om aliminiumringringen vanaf een foto duidelijker leesbaar te maken? Ik heb een drieteenstrandloper gefotografeerd op Helgoland met een aluminiumring om. Tis altijd lastig zo'n aluminiumring met het zonlicht erop. Weet je niet toevallig een handig fotoshop trucje? Omzetten in zwartwit gaf geen merkbaar beter effect.

Marcel van kammen

En nog een extra vraagje: ringen van een Ooievaar,kan ik die ook ergens melden? Aluminiumring met alleen maar cijfers.

Ted van der Knaap

Citaat van: Marcel van kammen op januari 08, 2013, 22:13:32 PM
En nog een extra vraagje: ringen van een Ooievaar,kan ik die ook ergens melden? Aluminiumring met alleen maar cijfers.

www.griel.nl
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

Citaat van: Marcel van kammen op januari 08, 2013, 21:58:25 PM
Vraagje aan Jeroen: mn vader heeft me gevraagd een ringmelding van een zilvermeeuw door te geven. Gezien op Texel, groene ring rechterpoot. code: KACL.
Waar kan ik die doorgeven?

Trouwens:heb je ook nog een goeie tip om aliminiumringringen vanaf een foto duidelijker leesbaar te maken? Ik heb een drieteenstrandloper gefotografeerd op Helgoland met een aluminiumring om. Tis altijd lastig zo'n aluminiumring met het zonlicht erop. Weet je niet toevallig een handig fotoshop trucje? Omzetten in zwartwit gaf geen merkbaar beter effect.

Ik heet geen Jeroen, als je alleen van hem het antwoord wil hebben moet je even wachten tot hij reageert... ...anders kun je hier klikken: http://www.cr-birding.org/node/541
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Marcel van kammen


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Ted van der Knaap op januari 08, 2013, 22:26:05 PM
Citaat van: Marcel van kammen op januari 08, 2013, 22:13:32 PM
En nog een extra vraagje: ringen van een Ooievaar,kan ik die ook ergens melden? Aluminiumring met alleen maar cijfers.
www.griel.nl
Inderdaad. Daarnaast is Ted ondertussen ook al behoorlijk kundig met ringen! Die zilver kan dus inderdaad naar Kees.

Wat de Ooievaar betreft. Daarvan is het aflezen niet altijd even makkelijk. Zeker niet als het je eerste is. Kun je de foto wellicht plaatsen of mailen? Daarnaast kun je spelen met contrast, maar meer dan dat volgens mij niet... Zelf zou ik dergelijke ringen in het veld aflezen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marcel van kammen

Die ooievaars gaat hem niet worden inderdaad...heb alleen maar halve ringen op de foto (vanaf 1 kant gefotografeerd dus). 3 verschillende beesten op 3 verschillende plekken,maar alle 3 maar de helft zichtbaar :-D Ik stuur ze morgen wel mee.
Die drieteen gaat hem niet worden, ik kan alleen een 2 ontdekken...

Jeroen Nagtegaal

Stuur die Drieteen dan ook maar mee. Wellicht is het land dan wel nog te achterhalen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Is er misschien iemand in Haarlem of in de buurt van Haarlem die binnenkort tijd/zin/gelegenheid heeft om met mij ringen af te lezen?
Ik weet een plek met meerdere meeuwen met ring, maar hoe ik ook probeer, ik krijg ze niet afgelezen.
Ik wil ze wel graag aflezen en zou dat graag doen met iemand samen die daar wat betere apparatuur voor heeft.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes, Marleen

Yeronimo

Met het aankomende winterweer kan je dankbaar gebruik maken van het ijs. Met een beetje oefening kan je dan de ringen wel aflezen. Laag bij de grond blijven en veel geduld hebben is erg belangrijk. Anders zijn er vast wel mensen die je willen helpen (ik ben komende tijd niet in de buurt helaas...).
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Botervlieg

Hallo Jeroen, Er zijn twee kokmeeuwen die nogal springerig zijn en op afstand blijven, ondanks dat ze me al regelmatig hebben gezien en ik erg rustig ben met het voeren... Mijn camera en verrekijker zijn niet goed genoeg om het toch af te lezen. Bovendien sta ik in mijn eentje te goochelen met brood, camera en verrekijker.... Hoop dat iemand me wil helpen, ben inmiddels wel erg nieuwsgierig naar de ringnummers / waar ze vandaan komen....

Er was vandaag ook nog een zilvermeeuw, maar die weigerde zich om te draaien.  :(