Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Douwe van der Ploeg

Vandaag een lepelaar gezien met kleurringen. Links geel-groen, rechts rood-geel-groen (van boven naar onder). Waar kan ik deze melden?
Douwe van der Ploeg

escher

Groeten Carl Zuhorn

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 19, 2012, 01:55:35 AM
Vandaag een lepelaar gezien met kleurringen. Links geel-groen, rechts rood-geel-groen (van boven naar onder). Waar kan ik deze melden?
Inderdaad aan Otto, maar een van ringen was een vlag, en er zou ook nog een metaal bij horen te zitten. Gezien?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Douwe van der Ploeg

Nee, helaas. Heb nog geprobeerd meer te zien, maar het beest zat een aardig eind verderop. Heeft het doorsturen hiermee nog zin, denk je?
Als mensen zelf willen proberen, de vogel zat in dit groepje: http://waarneming.nl/waarneming/view/68551481
Douwe van der Ploeg

Jeroen Nagtegaal

Je kan hem doorsturen, wellicht weet Otto wel welke vogel hier gezien is/wordt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JandJ

#1205
Deze vogel heb ik op de foto.
Foto is weer eens niet al te best, maar bij deze: http://waarneming.nl/waarneming/view/68580485

Van boven naar onder:
Links 'iets' (zou aluminium kunnen zijn), geel, groen.
Rechts rood, gele vlag, groen.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: JandJ op mei 19, 2012, 22:15:50 PM
Deze vogel heb ik op de foto.
Foto is weer eens niet al te best, maar bij deze: http://waarneming.nl/waarneming/view/68580485

Van boven naar onder:
Links 'iets' (zou aluminium kunnen zijn), geel, groen.
Rechts rood, gele vlag, groen.
Hiermee moet Otto er wel uit kunnen komen. Stuur jij hem ook op Jan?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JandJ

Is goed.
Otto Kwak? of wie?
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JandJ

Oke, bedankt. Ik laat hier nog wel wat van me horen. :)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

JandJ

Mail verstuurd.

Ik had overigens ook nog een geringde grauwe kiek: http://waarneming.nl/waarneming/view/68581917. Op de site van de grauwe kieken-werkgroep kon ik niet iets erover vinden.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Ted van der Knaap

Citaat van: JandJ op mei 19, 2012, 23:03:39 PM
Mail verstuurd.

Ik had overigens ook nog een geringde grauwe kiek: http://waarneming.nl/waarneming/view/68581917. Op de site van de grauwe kieken-werkgroep kon ik niet iets erover vinden.
Donkergroene ring?   zie dan: http://www.cr-birding.org/node/642
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Joris Verhees

Jeroen, ik weet niet of je dit al gezien had ?

http://waarneming.nl/waarneming/view/68563578

een Zwarte zwaan heeft de code 02A7, die andere is z'n halsband verloren, maar heeft wel nog z'n pootringen om met voor mij een onbekend nummer.

triest..
Met groet, Joris Verhees

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Joris Verhees op mei 20, 2012, 12:33:19 PM
Jeroen, ik weet niet of je dit al gezien had ?

http://waarneming.nl/waarneming/view/68563578

een Zwarte zwaan heeft de code 02A7, die andere is z'n halsband verloren, maar heeft wel nog z'n pootringen om met voor mij een onbekend nummer.

triest..
Dank, had het inderdaad gezien. Ben daarom gisteravond in Roermond gaan zoeken.
Ze leven wel nog, en hebben nog 2 jongen. Ze zitten alleen aan de Lindelaan. Ik denk overigens dat een van de nu nog aanwezige jongen het niet gaat halen, deze had een flinke bloedzuiger in het oog en heb deze dan ook verwijderd. Het andere oog zat ook redelijk dicht, ook vertoonde de ouders geen enkele reactie op het jong. Mogelijk weten ze dus als dat het weinig zin meer heeft?

Overigens is de man zijn halsband niet kwijt, maar heeft er nog geen gehad. We willen niet in de steden gaan halsbanden bij Zwarte Zwaan, maar het leek er sterk op dat het broedsel ging mislukken. Ze verplaatste nestmateriaal van hun eigen nest naar een naastgelegen Grauwe Ganzen nest, waar de man ook op ging zitten...
Omdat dan de kans bestond dat ze buiten de stad, of elders heen gaan, hebben we een van beide voorzien van een halsband. Dan zijn ze weer volgbaar. De reacties (die ik ontvang) in Roermond zijn tot nog toe altijd positief op het onderzoek met kleurringen naar Meerkoet, Nijlgans en ook Grauwe Gans.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Joris Verhees

In ieder geval mooi dat er nog 4 van de 6 leven, ik zal het een beetje in de gaten houden daar.
het is denk ik een stukje rustiger aan de Lindelaan dan bij de Schaatsvijver.

ben benieuwd.
Met groet, Joris Verhees

Douwe van der Ploeg

Citaat van: Douwe van der Ploeg op mei 19, 2012, 18:23:13 PM
Nee, helaas. Heb nog geprobeerd meer te zien, maar het beest zat een aardig eind verderop. Heeft het doorsturen hiermee nog zin, denk je?
Als mensen zelf willen proberen, de vogel zat in dit groepje: http://waarneming.nl/waarneming/view/68551481

En de reactie is binnen:
Geringd op 100-05-2011 te Onderdijk door Leon Kelder

Vervolgens nog gezien in juni te Bobeldijk (NH), januari / februari 2012 te Morbihan in Frankrijk en sinds 17-05-2012 bij Termunten.
Douwe van der Ploeg

JandJ

Ik heb nog geen reactie.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: JandJ op mei 31, 2012, 18:53:04 PM
Ik heb nog geen reactie.
Mocht je over een of twee weken nog niets hebben, mail Otto dan gerust nog een keer. Bijna alle ringers zitten nu in het veldseizoen en maken dus geregeld lange dagen waardoor de administratie wat wordt uitgesteld.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JandJ

Oké, ik begrijp het. Nu ik hier de eerdere meldingen hier al teruggezien heb, is een antwoord niet noodzakelijk voor me; maar hij 'mag' deze melding niet vergeten. :)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Henri25

Ook heb enkele weken terug een melding gedaan bij Otto, en hem vorige week nog gesproken hier op Schiermonnikoog. Ook mijn e-mail heeft hij nog niet beantwoord. Gewoon even geduld denk ik dus. Hij is idd druk bezig met veldwerk... en de lepelaars!  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Maarten Sluijter

.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jeroen Dekens

Ik zou graag willen weten waar deze ooievaar vandaan komt. Ik wilde onder andere deze melden via Griel, maar ik kom er niet achter waar DER voor staat. Ik weet al wel dat DEW voor Deutschland Willemshaven staat. Het lijkt mij dus dat deze ooievaar uit Duitsland komt, maar door welk station is 'ie geringd?

ELSARING: DER A5188

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/69271716
Ooievaar - Ciconia ciconia gezien op 2012-06-19 Hilvarenbeek - Beekse Bergen - Safaripark
Foto's:



bij voorbaat dank Jeroen Dekens

Klaas van Dijk

hoi Jeroen,

Duitsland heeft 3 ringcentrales: DEW (Wilhelmshaven) & DER (Radolfzell) & DEH (Hiddensee). En dit is volgens mij een ELSA ring van de Radolfzell ringcentrale (DER =  Radolfzell [Germany]). Probeer in Griel maar eens Radolfzell Germany op te zoeken bij de lijst met ringcentrales.

Is het zo duidelijk? Vraag anders rustig verder.

Groetjes, Klaas

Jeroen Dekens

Citaat van: Klaas van Dijk op juni 19, 2012, 13:55:31 PM
hoi Jeroen,

Duitsland heeft 3 ringcentrales: DEW (Wilhelmshaven) & DER (Radolfzell) & DEH (Hiddensee). En dit is volgens mij een ELSA ring van de Radolfzell ringcentrale (DER =  Radolfzell [Germany]). Probeer in Griel maar eens Radolfzell Germany op te zoeken bij de lijst met ringcentrales.

Is het zo duidelijk? Vraag anders rustig verder.

Groetjes, Klaas

Bedankt! Ik heb hem via Griel ingevoerd, maar hij komt terug als ring die niet voorkomt in het systeem. Ik heb hem nu maar op de mail gezet naar Radolfzell zelf.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Jeroen Dekens op juni 19, 2012, 17:38:22 PM
Citaat van: Klaas van Dijk op juni 19, 2012, 13:55:31 PM
hoi Jeroen,

Duitsland heeft 3 ringcentrales: DEW (Wilhelmshaven) & DER (Radolfzell) & DEH (Hiddensee). En dit is volgens mij een ELSA ring van de Radolfzell ringcentrale (DER =  Radolfzell [Germany]). Probeer in Griel maar eens Radolfzell Germany op te zoeken bij de lijst met ringcentrales.

Is het zo duidelijk? Vraag anders rustig verder.

Groetjes, Klaas

Bedankt! Ik heb hem via Griel ingevoerd, maar hij komt terug als ring die niet voorkomt in het systeem. Ik heb hem nu maar op de mail gezet naar Radolfzell zelf.
Het klopt dat de gegevens er nog niet in zitten. Deze komen na een tijdje als het goed is.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

hoi Jeroen,

Graag gedaan en hopelijk krijg je snel een reactie. Geen probleem om het op twee manieren te doen.

Groetjes, Klaas

Maarten Sluijter

.

Ted van der Knaap

Citaat van: Maarten Sluijter op juni 28, 2012, 13:02:47 PM
Waar kan ik deze Grutto melden?
http://schouwen.waarneming.nl/waarneming/view/69443064

Dit zal de goede kandidaat zijn!
(van Cr-birding.be)

[/size]Combination of 3 c-rings and one dark green flag. 
José Alves, School of Biological Sciences, University of East Anglia, Norwich, Norfolk, NR4 7TJ, UK.

e-mail: j.alves@uea.ac.uk
[/size]
[/size]
[/size]note 1: this project is part of an extensive study focusing on the islandica subspecies of Black-tailed Godwits and is jointly run by the University of East Anglia and the Farlington Ringing Group. The first birds were ringed in November 2006 at the Tagus Estuary.
[/size]
[/size]note 2: all rings and the flag are on the tibias. Left tibia: two colour rings. Right tibia: one colour ring above dark green flag, which is the scheme marker. Colours used are: Yellow, Orange, Dark Green, Lime (or pale) Green, Red, White and Black. Metal ring is on a tarsus and is not part of the combination.
[/size]
[/size]note 3: Portugal is the southernmost winter location of large numbers of Icelandic godwits. We are particularly interested in the spring migration of the Icelandic godwits that winter in Portugal, as current knowledge indicates that some migrate to Iceland via the Netherlands, increasing the flight distance considerably. Receiving records of the recently marked individuals is extremely important to unravel which migratory routes are used by which individuals.
[/size]
[/size]note 3: observers reporting sightings of these birds will receive the bird's complete life story which, with the contribution of us all, will become as colourful as the marked individuals!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)