Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: jonas D op december 31, 2011, 21:59:02 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/62350156
Top Jonas.
De link staat bij mij nog open om de waarnemer te mailen. Ik loop dagelijks alle foto's langs op Wrn.nl en random nog losse waarnemingen van diverse soorten. Van Roodborsten tot Zee-arenden.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark Zevenbergen

Citaat van: pwolf op december 31, 2011, 01:19:44 AM
Citaat van: Mark Zevenbergen op december 31, 2011, 00:45:43 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 30, 2011, 23:42:55 PM
Wat was de insciptie? Mogelijk Zwart of Blauw onder vreemd licht.
Ik houd het nog steeds op LCPH, helaas geen andere geringde gans in het groepje van 15.
grts Mark

Ik zou hem eens als LCBH melden Mark.

groeten, pim
Bedankt Pim, ik heb ondertussen ook gezien waarom ;-)


Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

stefanhageman

Weet iemand welk project dit betreft? (Zilvermeeuw, oranje K)
http://waarneming.nl/waarneming/view/62488728?_popup=1
Stefan Hageman


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: stefanhageman op januari 06, 2012, 16:52:37 PM
Weet iemand welk project dit betreft? (Zilvermeeuw, oranje K)
http://waarneming.nl/waarneming/view/62488728?_popup=1
Staat nog een teken bij. Is er een van Roland Jan Buijs. Denk van Moerdijk.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

stefanhageman

Bedankt! Ik zal hem proberen compleet te krijgen.
Stefan Hageman


Jan Zwaaneveld

Ik had vandaag op de Noorderdam van Hoek van Holland een Zilvermeeuw die aan beide poten een kleurring droeg (geel met zwarte cijfers/letters): rechts een grote E, links E139. Weet iemand waar ik die het beste kan melden? Link naar de waarneming + foto: http://waarneming.nl/waarneming/view/62569776
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Jeroen Nagtegaal

Een vogel geringd door Norman van Swelm. Je kan hem mailen aan Roland Jan Buijs via rjbuijs@hetnet.nl
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ted van der Knaap

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2012, 18:52:54 PM
Een vogel geringd door Norman van Swelm. Je kan hem mailen aan Roland Jan Buijs via rjbuijs@hetnet.nl

Ik kreeg op bovenstaand mail-adres mijn berichten retour.

Volgens mij heeft RJ een nieuw e-mailadres, deze: rjbuijs[at]buijsecoconsult.nl.

Hierop kreeg ik wel reply!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jan Zwaaneveld

O.k., bedankt Jeroen en Ted!
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Ted van der Knaap op januari 10, 2012, 19:01:43 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 10, 2012, 18:52:54 PM
Een vogel geringd door Norman van Swelm. Je kan hem mailen aan Roland Jan Buijs via rjbuijs@hetnet.nl

Ik kreeg op bovenstaand mail-adres mijn berichten retour.

Volgens mij heeft RJ een nieuw e-mailadres, deze: rjbuijs[at]buijsecoconsult.nl.

Hierop kreeg ik wel reply!
Even RJ gebeld, Mailbox was vol. Wordt aan gewerkt.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Theovanv

Vandaag een Kleine Rietgans met halsring gezien bij Schipluiden. Stond een grote H op en (6X of X9). Volgens mij was dat alles, aan de andere kant van de H stond ook wat, maar dat was volgens mij ook weer 6X. Wat kan ik met deze ringmelding doen? Ben wel heel benieuwd naar de herkomst van deze gans.
Theo van Veenendaal

Jeroen Nagtegaal

www.geese.org.
Kleur weet je vast wel. Als HX6 geen resultaat heeft is het HX9, je kan beide uiteraard proberen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Theovanv

#1064
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 13, 2012, 21:58:24 PM
www.geese.org.
Kleur weet je vast wel. Als HX6 geen resultaat heeft is het HX9, je kan beide uiteraard proberen.
Shit, kleur, het was wit of groen, maar welke.... lijkt niet eens op elkaar, haha :P

Moet het per se HX6 zijn? Ik heb H6X gezien, of kan die combinatie niet met het cijfer in het midden? Dan moet het HX9 zijn geweest. Ik zal hem onder beide kleuren invoeren, maar je hebt ook nog licht en donkergroen, als het groen was was het redelijk donker, dus heb hem daaronder gemeld.
Theo van Veenendaal

Ted van der Knaap

Citaat van: Theovanv op januari 13, 2012, 22:25:01 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 13, 2012, 21:58:24 PM
www.geese.org.
Kleur weet je vast wel. Als HX6 geen resultaat heeft is het HX9, je kan beide uiteraard proberen.
Shit, kleur, het was wit of groen, maar welke.... lijkt niet eens op elkaar, haha :P

Moet het per se HX6 zijn? Ik heb H6X gezien, of kan die combinatie niet met het cijfer in het midden? Dan moet het HX9 zijn geweest. Ik zal hem onder beide kleuren invoeren, maar je hebt ook nog licht en donkergroen, als het groen was was het redelijk donker, dus heb hem daaronder gemeld.


Het is ws H6X en de kleur halsband is blauw... ...op 10 jan. daar nog gezien en gemeld!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Jeroen Nagtegaal

Is al laat. Code inderdaad H6X of HX9. Kleur is cruciaal eigenlijk. Je hebt de keus uit Wit of Donkerblauw.

In het veld is het belangrijk om alle details te noteren. Desnoods de ring tekenen als fotograferen geen optie.
Over het algemeen geld voor donker/lichte kleuren dat de inscriptie tegenovergesteld is.
Oranje heeft Zwart
Rood heeft Wit
Lichtgroen heeft Zwart
Donkergroen heeft Wit
etc etc.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Theovanv

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 13, 2012, 22:52:24 PM
Is al laat. Code inderdaad H6X of HX9. Kleur is cruciaal eigenlijk. Je hebt de keus uit Wit of Donkerblauw.

In het veld is het belangrijk om alle details te noteren. Desnoods de ring tekenen als fotograferen geen optie.
Over het algemeen geld voor donker/lichte kleuren dat de inscriptie tegenovergesteld is.
Oranje heeft Zwart
Rood heeft Wit
Lichtgroen heeft Zwart
Donkergroen heeft Wit
etc etc.
Ok, bedankt. Had idd even snel tussendoor de code opgeschreven en er verder niet uitgebreid op gelet.

Als ik het bericht van Ted lees zal het idd wel dat exemplaar geweest zijn, alhoewel ik dat blauw me niet kan herinneren maar goed ;) Waar zie je dat? Kan ik daar ook de gegevens van deze gans vinden?
Theo van Veenendaal

Ted van der Knaap

Citaat van: Theovanv op januari 13, 2012, 23:08:41 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 13, 2012, 22:52:24 PM
Is al laat. Code inderdaad H6X of HX9. Kleur is cruciaal eigenlijk. Je hebt de keus uit Wit of Donkerblauw.

In het veld is het belangrijk om alle details te noteren. Desnoods de ring tekenen als fotograferen geen optie.
Over het algemeen geld voor donker/lichte kleuren dat de inscriptie tegenovergesteld is.
Oranje heeft Zwart
Rood heeft Wit
Lichtgroen heeft Zwart
Donkergroen heeft Wit
etc etc.
Ok, bedankt. Had idd even snel tussendoor de code opgeschreven en er verder niet uitgebreid op gelet.

Als ik het bericht van Ted lees zal het idd wel dat exemplaar geweest zijn, alhoewel ik dat blauw me niet kan herinneren maar goed ;) Waar zie je dat? Kan ik daar ook de gegevens van deze gans vinden?

voer 'm maar in op geese.org!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Theovanv

#1069
Citaat van: Ted van der Knaap op januari 13, 2012, 23:12:26 PM
Citaat van: Theovanv op januari 13, 2012, 23:08:41 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 13, 2012, 22:52:24 PM
Is al laat. Code inderdaad H6X of HX9. Kleur is cruciaal eigenlijk. Je hebt de keus uit Wit of Donkerblauw.

In het veld is het belangrijk om alle details te noteren. Desnoods de ring tekenen als fotograferen geen optie.
Over het algemeen geld voor donker/lichte kleuren dat de inscriptie tegenovergesteld is.
Oranje heeft Zwart
Rood heeft Wit
Lichtgroen heeft Zwart
Donkergroen heeft Wit
etc etc.
Ok, bedankt. Had idd even snel tussendoor de code opgeschreven en er verder niet uitgebreid op gelet.

Als ik het bericht van Ted lees zal het idd wel dat exemplaar geweest zijn, alhoewel ik dat blauw me niet kan herinneren maar goed ;) Waar zie je dat? Kan ik daar ook de gegevens van deze gans vinden?

voer 'm maar in op geese.org!
Owja, ik had natuurlijk nog de verkeerde informatie staan, dus kreeg de melding dat er geen gegevens beschikbaar waren, maar is nu opgelost, tnx! Heel interessant om te zien! Deze broedt dus ook op Spitsbergen? Opvallend dat zo'n groep dan altijd eerst een tussenstop maakt in Friesland als ze binnenkomen in Nederland, maar dan toch altijd weer doorgaan naar Schipluiden. Waarom voldoet Friesland niet voor ze? Want ze zullen niet voor niets extra km's maken. En waarom precies Schipluiden en niet een ander grasland?

Ik ga nu zeker meer aandacht besteden aan ringen. Heb ook een keer in een groep grutto's alle kleurringen genoteerd, maar toen niks meer mee gedaan, ga ik volgende keer zeker doorgeven, erg interessant en hopelijk ook nuttig voor de betreffende organisaties :)
Theo van Veenendaal

W.Strijker

Grauwe gans gezien met een brede gele band met N16 erop.

Gr. Willem.

Jeroen Nagtegaal

#1071
Een Duitse Grauwe Gans. Kan worden ingevoerd in www.geese.org

Met zo'n halsband word veel meer data verzameld over overleving, trek etc etc. dan met pootringen. In hoog gras, grote afstand, of op het water zijn pootringen niet afleesbaar. Er vliegen vele 1000-en geringde Ganzen en Zwanen rond zonder problemen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

gezien de reactie denk ik niet dat deze zullen worden gemeld: http://waarneming.nl/waarneming/view/62601168

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: fkdeboer op januari 15, 2012, 17:56:01 PM
gezien de reactie denk ik niet dat deze zullen worden gemeld: http://waarneming.nl/waarneming/view/62601168


Jawel hoor. De waarnemer had gister al keurig een mailtje van mij.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

APellemans

#1075
Vandaag een Zilvermeeuw gezien op de noorderdam in Hoek van Holland. Gele ring met opschrift E139. Op de andere poot stond alleen een E (voor zover zichtbaar). Zie waarneming http://waarneming.nl/waarneming/view/62660270. Moet ik daar nog verder iets mee doen, of wordt het door de beheerder van deze discussiedraad afgehandeld ? Ik heb zoiets nooit eerder gedaan, dus weet niet wat te doen.

Ik heb al begrepen dat deze meeuw zijn 6de jaar ingaat want hij is in 2006 als jong geringd in Scheveningen. Dus hij is niet ver van zijn ouderlijk huis (zie http://waarneming.nl/waarneming/view/3300247)

edit : Ik zie net hierboven dat enkele dagen gelden deze vogel door Ted vd Knaap is gezien en gemeld. ik zal het genoemde e-mailadres deze waarneming mailen.
Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Nico Omlo

Deze waarnemer heeft een vraag over geringde Grauwe Ganzen.
http://waarneming.nl/waarneming/view/62642779

Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: nico omlo op januari 16, 2012, 13:41:46 PM
Deze waarnemer heeft een vraag over geringde Grauwe Ganzen.
http://waarneming.nl/waarneming/view/62642779


Is ook al gemaild en afgehandeld.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Nico Omlo

CiteerIs ook al gemaild en afgehandeld.

:duim:
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen