Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

martinharskamp

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 03, 2011, 21:12:24 PM
Witte vlag zou voor Canada zijn!!! Echter zijn de foto die ik vind met de vlag aan de tarsus. Er is minimaal een geval in de UK en België.
Heb je pok nog een uitsnede van de metalen ring?
Ik zou mailen naar: Guy.Morrison@ec.gc.ca  en vanbrederode@hetnet.nl

Ben zeer benieuwd!

Bedankt Jeroen, ik ga die Van Brederode eerst wel mailen. Ik heb net nog even uitsnedes gemaakt van de metalen ring voor je, en geprobeerd het wat leesbaar te maken. http://waarneming.nl/waarneming/view/61556236

Jeroen Nagtegaal

Van Brederode is het mailadres van de NL-ringers van Steenlopers met de bekende gele valggen.
Als je moeite hebt om de Canadezen te mailen laat maar weten. Mijn engels ook niet het beste, maar wel voldoende om hierover te mailen.

De metalen ring herken ik in elk geval helemaal niet. Vaak lijken de diverse maten op elkaar en ik herken hierin geen enkel Europees land..
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

martinharskamp

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 03, 2011, 21:54:09 PM
Van Brederode is het mailadres van de NL-ringers van Steenlopers met de bekende gele valggen.
Als je moeite hebt om de Canadezen te mailen laat maar weten. Mijn engels ook niet het beste, maar wel voldoende om hierover te mailen.

De metalen ring herken ik in elk geval helemaal niet. Vaak lijken de diverse maten op elkaar en ik herken hierin geen enkel Europees land..

Nou Jeroen, als jij naar de Canadezen wilt mailen graag. Mijn engels is very bad, ik zou wel een poosje bezig zijn met zo'n mailtje. Het zou wel leuk zijn als die Steenloper echt in Canada is geringd!

Jeroen Nagtegaal

Zal ik. Kun je me even mailen? Dan zet ik jou mailadres direct in de CC.
Je mag mailen naar jhc.nagtegaal@gmail.com
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Klaas van Dijk

Citaat van: martinharskamp op november 03, 2011, 20:55:17 PMIk heb vorige maand op Texel een Steenloper met ringen op de foto gezet: http://waarneming.nl/waarneming/view/61556236?_popup=1 Nu zit ik al een poosje te klooien op cr-birding om uit te vogelen bij welk project die vogel hoort maar ik kom er niet uit. Als ik klik op 'Find a colour-ring project' dan kan ik bij Ruddy Turnstone, left tibia upper geen witte vlag kiezen. Dus kom ik niet verder. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

hoi Martin,

Geen idee wat je verkeerd doet op de nieuwe website, maar volgens de informatie van de oude website is dit vermoedelijk inderdaad een vogel uit Arctisch Canada. Hieronder even via knip/plak de informatie die op de oude website staat / stond. Niet alles klopt, maar dat is wel vaker zo met de detailinformatie (kan best wel verouderd zijn).

Guy Morrison reageert m.i. wel vlot dus Jeroen krijgt vast binnenkort wel antwoord. In ieder geval een erg leuke melding. Ik heb dergelijke vogels nog nooit gezien, maar weet dat er wel diverse in Noord-Nederland zijn afgelezen.

Groetjes, Klaas

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
White flag (specific for Canada), a yellow ring and up to two other rings in addition to the metal ring.
Dr. R.I.G. Morrison, Research Scientist, Shorebirds, Canadian Wildlife Service, National Wildlife Research Centre, Carleton University, Raven Road, Ottawa Ontario, CANADA, K1A 0H3.
tel.: +00-1-613-998-7296
fax: +00-1-613-998-0458
e-mail: Guy.Morrison@ec.gc.ca
note 1: this project runs on Alert, Ellesmere Island (82°30'N,62°20'W), Canada.
note 2: a number of sightings of these cr-shorebirds has been made in Europe.
note 3: the great story of a bird wintering in Belgium on http://www.aves.be/tournepierre.htm
note 4: the great story of the UK bird.

Klaas van Dijk

hoi Martin,

Net dus zelf ook maar even gezocht op http://www.cr-birding.org/ bij de optie waders (eerste maal geprobeerd, handleiding niet van te voren doorgeworsteld), maar dat levert slechts 'Kemphaan' op.

Aangenomen dat 'cr-flag'  betekent 'vlag, diverse kleuren'. Alleen dus gezocht op vlag links tibia (bovenaan als optie ingevuld). Het is dus een Kemphaan, want dat is de enige soort met een 'hit' bij 'witte vlag links tibia' en verder alles 'alles'.

Vermoedelijk ben ik te dom en/of te oud voor dit zoeksysteem.

Mark Zevenbergen

Citaat van: Mark Zevenbergen op oktober 28, 2011, 07:24:14 AM
Eentje voor de Larofielen..
http://waarneming.nl/waarneming/view/61441650
Is deze nog als individu te herleiden??

grts Mark
Niemand??
Het is dus een gele kleurring zonder inscriptie en verder helemaal niets. Als de vogel niet naar een individu te herleiden is, is er dan wel een project waar de vogel als één-van-de geregistreerd wordt??
grts Mark

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Mark Zevenbergen op november 04, 2011, 01:11:20 AM
Citaat van: Mark Zevenbergen op oktober 28, 2011, 07:24:14 AM
Eentje voor de Larofielen..
http://waarneming.nl/waarneming/view/61441650
Is deze nog als individu te herleiden??

grts Mark
Niemand??
Het is dus een gele kleurring zonder inscriptie en verder helemaal niets. Als de vogel niet naar een individu te herleiden is, is er dan wel een project waar de vogel als één-van-de geregistreerd wordt??
grts Mark
Ik heb in NL nog nooit ziets iets gezien. In Le Portel vliegen er wel diverse vogels rond met blanke ringen, maar daar zit vaak een "vlag" aan in diverse vormen. Daar zou het gaan om asielvogels
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Klaas van Dijk

Citaat van: Mark Zevenbergen op november 04, 2011, 01:11:20 AM
Citaat van: Mark Zevenbergen op oktober 28, 2011, 07:24:14 AMEentje voor de Larofielen. Is deze nog als individu te herleiden??
grts Mark
Niemand? Het is dus een gele kleurring zonder inscriptie en verder helemaal niets. Als de vogel niet naar een individu te herleiden is, is er dan wel een project waar de vogel als één-van-de geregistreerd wordt?? grts Mark

hoi Mark (en Jeroen),

Excuses dat ik hier nog niet goed naar had gekeken. Net nog even goed gekeken naar de foto op  http://waarneming.nl/waarneming/view/61441650 (mijn enige invalshoek / beoordelingskader) en op grond van deze foto sluit ik lang niet uit dat er wel een inscriptie op de kleurring staat.

Is het geen meeuw die door Roland-Jan Buijs is gekleurringd? Mijn advies zou zijn om de foto / url eens even voor te leggen aan Roland-Jan Buijs. E-mail adres is RJBuijs@buijsecoconsult.nl

Kun je zo wat verder?

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

martinharskamp

Ondertussen heb ik reactie over 'mijn' Steenloper:

Thank you very much indeed for the report and very nice pictures of the colour marked Ruddy Turnstone seen at De Schorren, Texel on 2 Oct 2011.  The colourbands Fw,GL:m.BB (G=green, L=lime green, B=blue) identifies the bird as band number 1313-59948, which was captured at Alert, Ellesmere Island, Nunavut, Canada (82 30N 62 20W) on 4 June 2008.  The bird was an adult female and captured using a rocket net at the sewage stream near the station at Alert.  It was quite light when captured (96g) and it is interesting that we have now had several sightings on the east coast of Texel - previous sightings were not far south of the present sighting on 30 April 2010 and 17 April 2011.


little-W

Citaat van: martinharskamp op november 11, 2011, 09:21:42 AM
Ondertussen heb ik reactie over 'mijn' Steenloper:

Thank you very much indeed for the report and very nice pictures of the colour marked Ruddy Turnstone seen at De Schorren, Texel on 2 Oct 2011.  The colourbands Fw,GL:m.BB (G=green, L=lime green, B=blue) identifies the bird as band number 1313-59948, which was captured at Alert, Ellesmere Island, Nunavut, Canada (82 30N 62 20W) on 4 June 2008.  The bird was an adult female and captured using a rocket net at the sewage stream near the station at Alert.  It was quite light when captured (96g) and it is interesting that we have now had several sightings on the east coast of Texel - previous sightings were not far south of the present sighting on 30 April 2010 and 17 April 2011.
Mooie waarneming, gefeliciteerd!  :duim:
Groeten,

Maarten van Kleinwee, Leiden

Blog: Gulls to the horizon
Facebook: Meeuwen in Nederland
http://www.gull-research.org
Twitter: @Argentatus

Gerard Troost

gaaf hoor!.
Nu kom ik niet zo vaak in die wereld; daarom maar linkje naar google maps http://digs.by/uyG5n9 (je moet een aardig eind uitzoomen voor je helemaal snapt waar het ligt ;)) (en weinig streetview daar)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

martinharskamp

Citaat van: gtroost op november 11, 2011, 14:51:51 PM
gaaf hoor!.
Nu kom ik niet zo vaak in die wereld; daarom maar linkje naar google maps http://digs.by/uyG5n9 (je moet een aardig eind uitzoomen voor je helemaal snapt waar het ligt ;) ) (en weinig streetview daar)

Ik vond het ook wel een leuke waarneming maar de vraag is of het wel echt bijzonder is. Volgens N. van Brederode (de nederlandse Steenloper-ringer) trekken de scandinavische Steenlopers hier in het voor- en najaar door. De overwinterende Steenlopers in Nederland komen van Groenland en Ellesmere Island, Canada. In Canada worden maar weinig vogels geringd, wat waarschijnlijk de reden is dat er hier maar weinig worden gezien.

Botervlieg

Hallo allemaal,

Vanochtend deze duif gezien op het dak van een huis aan de overkant van de straat.

Ik zag alleen deze ring, ik vermoed dat er om de andere poot ook een ring zat, maar die liet de duif niet zien.
De duif is weggevlogen.

Ik neem aan dat we hier niets aan hebben?

http://waarneming.nl/waarneming/view/61934121
Stadsduif - Columba livia forma domestica gezien op 2011-11-28 Haarlem - Houtvaartkwartier



Groetjes, Marleen

Oenanthe

Hoi Marleen,

het is zoals je al had gezien een tamme duif. Die is niet geringd voor wetenschappelijke doelen maar door de eigenaar. Het enige wat die gegevens inhoudt is wie de eigenaar is. Misschien wil hij, als je de ringen af zou hebben afgelezen, zijn duif wel terug maar naar mijn mening moet iemand die zijn beesten niet kwijt wil ze niet vrij rond laten vliegen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Botervlieg

Hallo Maarten,

Bedankt voor je reactie. Kan ook zijn dat de duif onderweg is en even is gaan uitrusten daar op het dak. Ik weet het niet.
Had in elk geval dus maar alleen deze ring gezien en niet die van de andere poot, dus kan er toch niets mee denk ik.

Groetjes, Marleen

Maarten Sluijter

Afgelopen zondag een Lepelaar met "W[EN]/B[EN]", melden bij Otto?
.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Maarten Sluijter op december 21, 2011, 17:03:14 PM
Afgelopen zondag een Lepelaar met "W[EN]/B[EN]", melden bij Otto?
Ja.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maarten Sluijter

.

Maarten Sluijter

Citaat van: Maarten Sluijter op december 21, 2011, 17:38:49 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 21, 2011, 17:07:00 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 21, 2011, 17:03:14 PM
Afgelopen zondag een Lepelaar met "W[EN]/B[EN]", melden bij Otto?
Ja.

Bedankt, mail verzonden.

Nu al reactie, beest overwinterd nu voor z'n 3e keer op rij in Zeeland.
.


Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Klaas van Dijk

Yep, een 'VACCINIA' ring. De Soepganzen in de Kinderboerderij in Groningen hebben ook dit soort ringen om. Geen wilde vogel dus.

Mark Zevenbergen

Vandaag een Rotgans met een Lime en een PAARSE ring... Paars wordt echter niet gebruikt volgens Geese.org... Iemand??

grts Mark

Jeroen Nagtegaal

Wat was de insciptie? Mogelijk Zwart of Blauw onder vreemd licht.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Mark Zevenbergen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 30, 2011, 23:42:55 PM
Wat was de insciptie? Mogelijk Zwart of Blauw onder vreemd licht.
Ik houd het nog steeds op LCPH, helaas geen andere geringde gans in het groepje van 15.
grts Mark

pwolf

Citaat van: Mark Zevenbergen op december 31, 2011, 00:45:43 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 30, 2011, 23:42:55 PM
Wat was de insciptie? Mogelijk Zwart of Blauw onder vreemd licht.
Ik houd het nog steeds op LCPH, helaas geen andere geringde gans in het groepje van 15.
grts Mark

Ik zou hem eens als LCBH melden Mark.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Mark Zevenbergen op december 31, 2011, 00:45:43 AM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 30, 2011, 23:42:55 PM
Wat was de insciptie? Mogelijk Zwart of Blauw onder vreemd licht.
Ik houd het nog steeds op LCPH, helaas geen andere geringde gans in het groepje van 15.
grts Mark
Denk toch dat het een blauw ring was. De combinatie Lime/Blauw is oa. gebruikt op Schier en Wieringen.
Je kan het allicht proberen om hem in Geese in te voeren, mochten er geen andere waarnemingen zijn van deze vogel dan kan je hem ook weer verwijderen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com