Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo Jeroen,

Bedankt voor je uitleg en tips.

Ik neem al vaak mijn verrekijker mee naar die plek om beter te kunnen lezen, maar dat lukt niet.
Brood is een goed idee, al eet ik zelf nooit brood (allergie) dus ik moet er altijd speciaal brood voor kopen.
Zal eens vogelzaad (dat heb ik wel altijd in huis) meenemen in mijn tas, als ik dan een kauw of andere zaad-etende vogel zie, kan ik dat proberen te geven.

Groetjes, Marleen

Jeroen Nagtegaal

Als je wat kippengraan/vogelvoer neerstrooit op de plek van de kauwtjes zul je zien dat ze daar vaak rustig gaan fourageren. Brood hoeft dan niet persee.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 09, 2011, 09:48:52 AM
Als je wat kippengraan/vogelvoer neerstrooit op de plek van de kauwtjes zul je zien dat ze daar vaak rustig gaan fourageren. Brood hoeft dan niet persee.

Ja, precies. De kauwen halen het zaad hier uit de voedersilo, dus dan geef ik dat gewoon.
Bedankt voor je hulp  :duim:

Jarinka

Ligt het aan mij, of lijkt die ring veel te groot voor de poot van die Kauw?
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Citaat van: Jarinka op augustus 09, 2011, 17:24:26 PM
Ligt het aan mij, of lijkt die ring veel te groot voor de poot van die Kauw?

Ik had zelf het idee dat de ring niet rond was, maar met een uitsteeksel aan 1 kant.
Maar weet niet of dat klopt. Ben vanochtend nog langs die plek gelopen, maar zag de kauw niet.

Oenanthe

Ik vind het maar een rare ring. Te groot, te wijd en te licht voor een gewone aluminium ring. Kauwen worden wel geringd, maar op het ringstation bij jou in de buurt (VRS Kennemerland) is er al jaren geen gevangen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jeroen Nagtegaal

Foto is bewogen door het voornamelijk donkere weer, toch? Poten zijn donker, en worden minder snel breed op een bewogen foto. Lichte dingen, zoals de ring worden opvallend breed. Het geeft een groot contrast. Overigens kunnen kauwen ook van ver komen. In Arnhem zit (in de Winter) bijvoorbeeld een BLB Kauw.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Botervlieg

Voor de zekerheid toch even een vergrootte foto hierbij gevoegd.

Ik ga nú vogelzaad in m'n tas stoppen zodat ik volgende keer als ik de kauw zie hem/haar kan voeren.
Bij nader inzien lijkt er toch wel iets op de ring te staan, maar niet leesbaar. En het "uitsteeksel" dat ik dacht te zien blijkt zoals Jeroen al zei toch te komen doordat de foto niet scherp is.

Ik verwacht verder niet dat er nog iets bijzonders uitkomt nav deze foto, maar omdat ik merk dat er toch verschillende reacties op komen, wilde ik het wel even plaatsen en lees ik graag wat anderen er nog over willen zeggen. Vrijblijvend en zonder verdere verwachtingen.

Groetjes, Marleen

ruud_altenburg

Veel geringde vogels rond Haarlem komen uit het asiel.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

fkdeboer

Hallo, ik heb afgelopen weekend een grauwe kiekendief met 2 blauwe wingtags gezien. Helaas zat mijn lensdop er nog op toen zij op 5m afstand langs de auto kan zweven  :-X , dus de plaatjes zijn op een behoorlijke afstand. http://waarneming.nl/waarneming/view/56076396

wat ik er tot nu toe van heb weten te maken is:
Zit ik goed als ik denk dat het een vogel van het  Franse project is (www.busards.com) ? en dus de volgende code moet ontcijferen:http://home.scarlet.be/~pin02658/MontaguPicto.JPG
Wat ik er dan van kan maken is: links blauw met zwarte horizontal rod en rechts blauw met wit triangle symbool...
iemand een beter idee? anders geef ik hem zo door.

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Zijn de foto's de maximale uitsnedes?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

ze zijn al behoorlijk gecropt als je dat bedoelt. helaas. Echt een gemiste kans en tegelijkertijd een hard leermomentje met de lensdop....

ik heb thuis nog wel meer foto's en hogere resolutie, maar daar werd het niet veel beter op..

ik heb hem in ieder geval doorgegeven  (vrij goed systeem op die website), dus misschien kunnen zij me verder helpen. Ik hou jullie op de hoogte.
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

willemxd

Citaat van: fkdeboer op augustus 12, 2011, 10:49:04 AM
Hallo, ik heb afgelopen weekend een grauwe kiekendief met 2 blauwe wingtags gezien. Helaas zat mijn lensdop er nog op toen zij op 5m afstand langs de auto kan zweven  :-X 

Dat is jammer :-\ ik heb ook ooit hetzelfde meegemaakt, maar dan met bruine kiek, van heel dichtbij  van de auto af :angel: met wel leuke foto, niet super scherp, maar okee ik ben er wel blij mee :angel:


fkdeboer

#914
Ik zal bij thuiskomst nog wel even kijken of een nog grotere crop kan maken die duidelijkheid kan geven over de rechterclip.. Mee eens dat links  blauw met horizontale streep is?

Citaat van: willemxd op augustus 12, 2011, 12:38:17 PM
Dat is jammer :-\ ik heb ook ooit hetzelfde meegemaakt, maar dan met bruine kiek, van heel dichtbij  van de auto af :angel: met wel leuke foto, niet super scherp, maar okee ik ben er wel blij mee :angel:


bedankt dat je het er even inwrijft ;)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Jeroen Nagtegaal

Is lastig in te schatten. ze gebruiken allerlei vreemde symbolen, maar een streep lijkt me te kloppen...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

willemxd

#916
Heb nog iets stom meegemaakt toenet :-[, IK ging met me moeder op bezoek bij opa en oma, mijn scoop en camara lagen nog in de auto van texel, :wacko:, toen ik bij opa en oma was, wilden hun foto`s zien van texel, dus ik pak camara en laat een paar foto`s zien, opeens vraagt mijn opa of ik zin heb om te logeren, en dadelijk even naar beleven te gaan, ( een leuk natuurgebied in de buurt) ik wil dat wel, dus mijn moeder vraagt of ik de scoop en de camara mee wil nemen naar beleven, ik dacht bij beleven zit toch niks bijzonders dus camara hoefde ik niet mee :angry:!, daar aangekomen een beetje rondneuzen met scoop, roept opa opeens : eeey een hele grote buizerd, ik scoop richten op zijn buizerd..., nee het is een zwarte ooievaar :o! m`n opa zei, nee dat is een buizerd, ik zei, nee een zwarte ooievaar,, mijn opa zei weer, nee want hij zweeft rondjes ( :rolleyes:) ikke weer: dat doen zwarte ooievaars ook hoor!, maar omdat ik maar dacht ,er zit toch niks bij beleven, had ik de camara niet meegenomen, anders had ik een foto kunnen maken, of met mijn telefoon door de scoop gaat ook best wel goed (zal wel keer foto plaatsen die door m'n telefoon is gemaakt, als ik weet hoe dat moet :wacko:)

sorry voor off-topic

Folkert!.. pak je kans om me terug te pakken :wacko:

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: willemxd op augustus 12, 2011, 15:52:24 PMsorry voor off-topic

Folkert!.. pak je kans om me terug te pakken :wacko:
Of niet...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

fkdeboer

Misschien kan iemand dit verplaatsen naar DFB, want dit gaat natuurlijk niet echt meer over het melden van ringen. of heb je een ringetje gezien bij de zwarte ooievaar, willem?

Leuke waarneming, willem! Tip: even de kenmerken opschrijven die je waargenomen hebt en waarom het volgens jou een zwarte ooievaar is, dan hoef je je over die goedkeuring niet druk te maken. Maar zoals je het nu hebt opgeschreven staat alleen de 'vogelkennis' van je opa goed beschreven :rolleye: .


http://observado.org/foto/view/2220481  ;)
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

willemxd

Citaat van: fkdeboer op augustus 12, 2011, 16:07:54 PM
Misschien kan iemand dit verplaatsen naar DFB, want dit gaat natuurlijk niet echt meer over het melden van ringen. of heb je een ringetje gezien bij de zwarte ooievaar, willem?

Ik heb gen ring gezien

Leuke waarneming, willem! Tip: even de kenmerken opschrijven die je waargenomen hebt en waarom het volgens jou een zwarte ooievaar is, dan hoef je je over die goedkeuring niet druk te maken. Maar zoals je het nu hebt opgeschreven staat alleen de 'vogelkennis' van je opa goed beschreven :rolleye: .


http://observado.org/foto/view/2220481  ;)
  maar dat is niet in nederland !!!!!!!!! :police:

fkdeboer

hier nog een foto waar de rechter-wingtag ook opstaat, maar geeft helaas ook niet veel duidelijkheid...
hij is iig blauw!
grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

g.j.p.gelderblom

Weet iemand bij wie ik moet zijn voor Zilvermeeuw G[86P1]?
Ik snap de nieuwe cr-birdingsite nl. nog niet helemaal.
Alvast bedankt!

Klaas van Dijk

Beste Pieter Geert,

Je bent bepaald niet de enige die niet uit de voeten kan met de nieuwe website. Mede daarom heb ik alle nog bestaande pagina's van de oude website (www.cr-birding.be) gedownload (m.u.v. enkele erg zeldzame zangertjes). Als bijlage een pdf van de pagina Zilvermeeuw van de oude website. Kun je er met behulp van deze bijlage uitkomen?

Groetjes, Klaas

Klaas van Dijk

Even snel gekeken, en m.i. een Pool. Altijd leuk, want misschien wel een mixmeeuw!


Green ring with white code.
Birds are ringed by several people, in cooperation with Ornithological Station, Museum and Institute of
Zoology, Polish Academy of Sciences, Nadwislanska 108, 80-680 Gdansk, Poland.
tel.: +48-(0)58-308.07.59. fax : +48-(0)58-308.09.82.e-mail:
ring@miiz.waw.pl
Please report your sightings to one of the ringers (see table below), Polish Ringing Centre (ring@miiz.waw.pl) or both. See the table below to find a proper person by code you've read if you need a life history.

If the code is:
5P00-5P99 or 8P50-8P99 – write to Robert Gwiazda (
gwiazda@iop.krakow.pl);
3P89-3P99 or 00P0-99P0 – write to Tomasz Iciek (
tomici@poczta.onet.pl);
4P00-4P99, 6P00-6P99, 7P00-7P49, 701P-900P, 00P1-99P6 – write to Grzegorz Neubauer (
grechuta@miiz.waw.pl);
00P9-99P9 – write to Marcin Sowa (
mar.sowa@gmail.com);

All other codes with a single 'P' on any position among numbers – write to Polish Ringing Centre (ring@miiz.waw.pl).

note 1: gulls are ringed since 2000 in central and southern Poland as either breeding adults or chicks,
note 2: species are L. argentatus (mainly central Poland), L. cachinnans, L. michahellis (mainly southern Poland) and hybrids
between these three (everywhere). One L. fuscus and two hybrids L. fuscus x L. argentatus have also been ringed,

note 3: there are quite many hybrids, not always possible to identify in the field, so please take a digiphoto if possible,
note 4: by writing to Polish Ringing Centre you receive full life-history.

Klaas van Dijk

hoi PieterGeert,

Het nummer kwam me vaag bekend voor en inderdaad, groen 86P1 blijkt al eerder in Nederland gezien te zijn. De vogel wordt genoemd in de meest recente aflevering van de rubriek 'Geringde Vogels in Groningen' (verschenen in 'De Grauwe Gors). Zelf dus niet gezien, maar wel door andere vogelaars.

Ik zal je per e-mail wel even een pdf van deze rubriek toesturen (teveel MB's om hier als bijlage bij te voegen). Een erg leuke vogel & de meningen zijn verdeeld over wat het is.

Mooi hoor, dat hij weer in Nederland is gezien. Ik heb van de waarnemers e-mail correspondentie met de ringer gekregen; de essentie is samengevat in het stukje in 'De Grauwe Gors').

Groetjes, Klaas

Jeroen Nagtegaal

Greg kennende heb je vandaag of morgen al een life-list. Een van zijn vogels zit al 3 -4 jaar in Limburg. Dat is dan geen zuivere koffie...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

g.j.p.gelderblom

Nogmaals dank Klaas!
Je hebt een PM.

Klaas van Dijk

Geen dank & graag gedaan hoor. PM ontvangen en hier ook alweer op gereageerd.

Gister op de Vismarkt (centrum stad Groningen) Zilvermeeuw groen AF45, vanochtend mail gestuurd & nu alweer bericht. Mooi hoor. Geboren op Helgoland in 2000, slechts 1 maal eerder in Nederland gezien. Al de vierde adulte Zilvermeeuw met een Helgoland ring op de Vismarkt die ik hier deze zomer heb afgelezen.

Groetjes, Klaas

ruud_altenburg

Ik weet niet of de kans groot is of die Pool een zuivere Zilver is. Alleen aan de kust zie je alleen maar Zilvers, in het binnenland wordt het al snel een rommeltje. Ook met ring is er af en toe geen touw aan vast te knopen!

http://daarruud.home.xs4all.nl/polen/unidentified.html
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

stefanhageman

Waar deze Kleine Mantelmeeuw te melden?
Ik geloof zwart MI.

Stefan Hageman