Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Die kokmeeuw, 3.539.996 Zo lijtk het me,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert Heemskerk

#361
Citaat van: rob_voesten,Jun 15 2008, 21:46 PM

Hieronder de foto's:
De merel heeft de ring

Arnhem VT
Holland
L229780
Hier ook in totaal 7 je kunt de 0 zien staan achter de 8.

Nu kun je hem melden via VT

Groetjes Rob [/QUOTE]
bedankt Rob,

Ik heb de ring opgegeven aan het Vogeltrekstation.

Hopelijk krijg ik dit keer wel een reactie..

(vorige keer geen reactie bij Tjiftjafring, zal ik nog een keer insturen als ik er tijd voor heb)

Jurrien van Deijk

CiteerDie kokmeeuw, 3.539.996 Zo lijtk het me,

het is een zwartkopmeeuw
Vriendelijke groeten,

Jurriƫn van Deijk

rob_voesten

Citeer
Citaat van: rob_voesten,Jun 15 2008, 21:46 PM

Hieronder de foto's:
De merel heeft de ring

Arnhem VT
Holland
L229780
Hier ook in totaal 7 je kunt de 0 zien staan achter de 8.

Nu kun je hem melden via VT

Groetjes Rob
bedankt Rob,

Ik heb de ring opgegeven aan het Vogeltrekstation.

Hopelijk krijg ik dit keer wel een reactie..

(vorige keer geen reactie bij Tjiftjafring, zal ik nog een keer insturen als ik er tijd voor heb) [/quote]
Het kan afentoe lang duuren voor dat je bericht terug hebt.

Maar je kan effe een mail naar het VT sturen met je vraag.
Meestal heb je snel antwoord. Maar heb nu laats een melding terug ontvang van 1,5 jaar geleden. Dus kan afentoe effe duren. Maar nog een keer melden kan ook hebben ze liever niet maar soms krijg je dan wel bericht terug.

Groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

frankw

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4472330
Zou ik hier nog wat mee kunnen? Zoja bij welke instantie/project moet ik dan zijn?

Of zou de zilveren een Arnhem ring zijn? Die heb ik dus niet afgelezen :whistle:


frankw

bedankt. :duim:

Jammer, ik heb de vlag niet afgelezen dus kan er verder weinig mee.. :(  

rob_voesten

Citeerbedankt. :duim:

Jammer, ik heb de vlag niet afgelezen dus kan er verder weinig mee.. :(
Je kunt hem altijd melden als niet afgelezen.

Maar dan weten ze wel dat daar een van hun vogels zit. Dan kunnen ze er zelf nog eens gaan kijken.

Groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

frankw

Ik heb ze een mailtje gestuurd :duim:  

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

frankw

vroeg ik me ook al af, wat ik me ook afvroeg is hoe dat beeste vast zit oid? zn poten lijken vrij dus dan zou ie aan zn staart moeten hangen in prikkeldraad ofzo

rob_voesten

CiteerZou deze doorgegeven zijn? http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4619786

Bram
heb effe een mail gestuurd naar de waarnemer of dat de ring gemeld word of niet.

Groetjes  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

Citeer
CiteerZou deze doorgegeven zijn? http://waarneming.nl/wn_details.php?id=4619786

Bram
heb effe een mail gestuurd naar de waarnemer of dat de ring gemeld word of niet.

Groetjes
De ring is gemeld het ging om een eerst jaar man en is in dezember geringd ongeveer 3 km van de plek waar dat hij is gevonden.

Groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

BramtK

Ahe, oke! Ik vind die ring er trouwens niet mooi aangelegd uitzien.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

martinharskamp

Hoi Rob,

vandaag zag ik bij Kinderdijk een adult vrouwtje Kuifeend met een snavelschild, zelfde soort en kleur als op deze foto is te zien: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=41313

Op het snavelschild stond 5X geschreven (die 5 weet ik vrijwel zeker, als die niet bestaat is het misschien een S). Hoe kan ik deze 'ring' doorgeven en waar? Het lijkt me leuk om de geschiedenis van die vogel te weten.

rob_voesten

CiteerHoi Rob,

vandaag zag ik bij Kinderdijk een adult vrouwtje Kuifeend met een snavelschild, zelfde soort en kleur als op deze foto is te zien: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=41313

Op het snavelschild stond 5X geschreven (die 5 weet ik vrijwel zeker, als die niet bestaat is het misschien een S). Hoe kan ik deze 'ring' doorgeven en waar? Het lijkt me leuk om de geschiedenis van die vogel te weten.
Hoi

Op www.cr-birding.be daar kun je hem vinden maar ik het heb al effe voor je opgezocht als het goed is komt hij van alain.caizergues@oncfs.gouv.fr Is een Frans protject.

Nose sadle (sky-blue with black alpha numeric code).

Alain Caizergues, Office National de la Chasse et de la Faune Sauvage, CNERA Avifaune Migratrice, Rue Russeil 53, FR-44000 Nantes.

e-mail: alain.caizergues@oncfs.gouv.fr

note 1 : this project started in spring 2004 and by beginning of June over 30 males and 10 females have been marked.

note 2 : nasal sadles and alpha numeric codes are the same of the project of David Rodrigues (see below).


Groetjes

PS laat maar weten wanneer hij en waar hij geringd was.
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

martinharskamp

Gisteren de waarneming van de Kuifeend doorgegeven, nu al reactie gehad vanuit Frankrijk. De vogel was al een tijd niet meer gemeld. Als bijlage heb ik de reactie toegevoegd.

Jacquesvanmeer

Hallo
Vandaag op de Hondsbossche zeewering een zilvermeeuw ( volgens mij ) gezien met om zijn linkerpoot ( onder ) een grote gele ring met de zwarte code E424 en om zijn rechterpoot ( ook onder ) zat een gele ring met alleen een grote zwarte letter E. Weet iemand waar ik de gegevens heen kan sturen want ik kan hem op CR-birding niet vinden.  :(

Jacques

Sander Lilipaly

Da's een vogel van Norman van Swelm, waarschijnlijk als nestjong geringd op de Maasvlakte.

 

Jacquesvanmeer

Hallo Sander.
Bedankt voor de info. Is er misschien ook een email adres bekend zodat ik de gegevens door kan geven en de historie op kan vragen?

Jacques  

Sander Lilipaly

Norman Van Swelm, Ornithologisch Station Oostvoorne, Schepenenweg 26, 3233 CL Oostvoorne, The Netherlands.

tel./fax.: +31-181.48.48.16.

e-mail: norman.vanswelm@wxs.nl



vr groet,
Sander

pinky111nl

Hoi,

Gisteren vond ik een ring, zonder vogel eraan en ik kan hem niet thuis brengen. Het is een rode kleurring (vermoedelijk heeft deze vastgezeten aan een duif). Er staat op: NVTU 2008 739. Ik heb al gekeken bij de NPO ook op buitenlandse vogels en andere duiven dan postduiven, maar ik kan niets vinden over dat nvtu. Weet iemand hier iets van??

groetjes, Judith
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef hoe weinig ik weet

Klaas van Dijk

hoi Judith,

Een zoekopdracht van Google met 'NVTU duiven' levert al wel wat links op. De site www.nvtu.nl is helaas uit de lucht.

Groetjes,

Klaas

Theovanv

Vandaag op de Hoog Buurlosche Heide een Klapekster met een felrode kleurring en het leek of daarboven een mintgroen ringetje zat (of anders het bovenste deel van de rode ring). Helaas geen foto van kunnen maken.  
Theo van Veenendaal

Klaas van Dijk

hoi Theo,

Vast wel een Klapekster die is gekleurringd door Andrea van den Berg en Symen Deuzeman. Beide doen al een aantal jaren onderzoek aan overwinterende Klapeksters en kleurringen ook Klapeksters. Stuur gewoon maar eens een mailtje naar Symen. symen.deuzeman@sovon.nl

Vriendelijke groeten,

Klaas

Theovanv

Theo van Veenendaal

JohnvR

Ik vond vanochtend 24 feb. 09 een ring in het duin bij Castricum. Van de drager geen spoor. Het is een roze ring met nr. NL 2008 1450429.

Tukkerbird

CiteerIk vond vanochtend 24 feb. 09 een ring in het duin bij Castricum. Van de drager geen spoor. Het is een roze ring met nr. NL 2008 1450429.
Volgens mij een ring van een postduif.

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Maarten Sluijter

Vandaag in de tuin een Pimpelmees met een aluminium pootring.
Helaas niet af kunnen lezen.

Kun je iets met deze informatie of is het onbegonnen werk?

Ik hoor het graag,  :)

.