Waar meld ik mijn afgelezen ring?

Gestart door rob_voesten, juli 06, 2006, 22:50:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nico Omlo

van de site http://www.cr-birding.be/

CiteerRing with 1 inscription and a metal ring.

Ring with code (3x repeated) (on both legs/tibia) and metal ring on other leg.

Working-group for Spoonbills , Knuppeldam 4 , 9166 NZ Schiermonnikoog, The Netherlands.

fax. : +31-519-53.13.69

e-mail : O.Overdijk@wxs.nl

note 1 : white/white with two black inscriptions is used in The Netherlands and in the Czech Republic.

note 2 : example are G[1]/aG[1]

note 3 : explanation colour-ring codes are : G = green ; / = separation between left/right leg ; [insc.] = inscription, more than one digit 90 degrees rotated ; a = alpha or metal.

note 4 : during the season 2000 2 juv. birds have been ringed in the Spoonbill-colony on the Wadden Sea, The Netherlands. The species is breeding here since 1999.

note 5 : during 2003 27 juvenile birds have been ringed with white/white and on each ring 2 inscriptions in black, 90° rotated.

note 6 : in 2004 around 50 different juveniles are ringed in Holland with white rings with two inscriptions 90 degrees rotated and two time repeated.



note 7 : in 2004 also (orange, green, red and white) rings with stripe codes are used.

De Kl.Zilverreiger is mogelijk in Nederland geringd.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

rob_voesten

Citeervan de site http://www.cr-birding.be/

CiteerRing with 1 inscription and a metal ring.

Ring with code (3x repeated) (on both legs/tibia) and metal ring on other leg.

Working-group for Spoonbills , Knuppeldam 4 , 9166 NZ Schiermonnikoog, The Netherlands.

fax. : +31-519-53.13.69

e-mail : O.Overdijk@wxs.nl

note 1 : white/white with two black inscriptions is used in The Netherlands and in the Czech Republic.

note 2 : example are G[1]/aG[1]

note 3 : explanation colour-ring codes are : G = green ; / = separation between left/right leg ; [insc.] = inscription, more than one digit 90 degrees rotated ; a = alpha or metal.

note 4 : during the season 2000 2 juv. birds have been ringed in the Spoonbill-colony on the Wadden Sea, The Netherlands. The species is breeding here since 1999.

note 5 : during 2003 27 juvenile birds have been ringed with white/white and on each ring 2 inscriptions in black, 90° rotated.

note 6 : in 2004 around 50 different juveniles are ringed in Holland with white rings with two inscriptions 90 degrees rotated and two time repeated.



note 7 : in 2004 also (orange, green, red and white) rings with stripe codes are used.

De Kl.Zilverreiger is mogelijk in Nederland geringd.
ja die is vrij wel zeker geringd in nederland.

stuur maar een mail naar O.Overdijk@wxs.nl en je hebt binnen een uur of 2 bericht terug als je teminste onder kantoor uure maild

groetjes rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

yates

#152
Hier de ringgegevens van de kleine zilverreiger.


ringingplace:NL  Terneuzen, Braakmanpolder
ringing date:06-06-04            
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ik zat er dus aardig naast maar bleek achteraf naar de ringen van gehouden watervogels gekeken te hebben  :D .

In ieder geval bedankt weer
Mvg.

Marcel Langelaan

ruud_altenburg

#153
Citeer©copyrights
This list is for personal use only.

Ik zou een beetje terughoudend zijn met het plaatsen van emailadressen en zeker life lists hier in dit forum. Leest niemand die disclaimers zoals die hierboven?
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

rob_voesten

#154
Citeer
Citeer©copyrights
This list is for personal use only.

Ik zou een beetje terughoudend zijn met het plaatsen van emailadressen en zeker life lists hier in dit forum. Leest niemand die disclaimers zoals die hierboven?
hoi Ruud

klopt de life historie mag je niet eens platsen staat er ook onder!!!

maar de mailadressen die kun je zo van internet afplukken anders zou ik ze ook niet zo maar hier neer zetten.

we houden het wel in de gaten.

Hoi Yates

Zou je de Live historie kunnen verwijden of heb je toestemming van otto.

met vriendelijke groet Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

hiskodevries

tsja het zijn natuurlijk ook wel staatsgeheimen zulke gegevens
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Weet iemand waar ik een geringde Sneeuwgors (Lauwersmeer Sluizen) kan doorgeven? Of weet iemand misschien wat er op zou moeten staan, dan weet ik of er genoeg afgelezen is.

Thijs
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Vergeten erbij te melden dat zij een alu ring had om haar rechterpoot. Voor de rest niks. Op CR-Birding staat daar verder niks op, dus het kan lastig worden met terugvinden.

Thijs
Thijs Fijen

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

laatvlieger

Citeertsja het zijn natuurlijk ook wel staatsgeheimen zulke gegevens
Ja, dat zijn het  ;)

Nee, maar het is wel informatie waar de ringers nog wat mee willen doen. Zo werkt dat nu eenmaal in de wetenschappelijke wereld, waar je moet zorgen om eerst gegevens gepubliceerd te krijgen anders gaan derden er met jouw gegevens vandoor. Bij het ringen van vogels is dat extra gecompliceerd omdat het in sommige gevallen (afhankelijk van het onderzoek) langere tijd kan duren voordat je genoeg gegevens binnen hebt om te publiceren. Tegelijkertijd wil je ook de mensen bedanken voor hun inzet/voor het terugmeden van een ring. Dat gebeurt dan door het geven van de life-history van de vogel onder vertrouwen van het niet verder rondsturen van gegevens.    
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Thijs Fijen

Ben benieuwd. Hebben namelijk alleen de code kunnen ontcijferen (mogelijk zelfs nog niet eens helemaal) En niet waar de vogel is geringd

Thijs
Thijs Fijen

laatvlieger

Je moet wel 100% zeker zijn van de code, anders heeft het geen enkele zin.    
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Thijs Fijen

Jaa wat we hebben klopt. Maar onder de code die we hebben staat nog een inscriptie (waarsch van het ringstation) die we niet konden lezen

Thijs
Thijs Fijen

laatvlieger

Oké, daar komen ze denk ik wel uit, hoewel dat wel erg lang kan duren als ze niet weten uit welk land hij komt. Misschien is ze wel in Nederland geringd, dan zul je het waarschijnlijk vrij snel te horen krijgen.

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Sjaak Schilperoort

CiteerMisschien is ze wel in Nederland geringd, dan zul je het waarschijnlijk vrij snel te horen krijgen.
Dat zal wel niet, want dan had de aanduiding van de ringcentrale boven de code gestaan en niet eronder. Zweden mischien? Ik denk niet dat je de vogel bij het vogeltrekstation kunt melden als je de ringcentrale niet hebt afgelezen.

rob_voesten

Citeer
CiteerMisschien is ze wel in Nederland geringd, dan zul je het waarschijnlijk vrij snel te horen krijgen.
Dat zal wel niet, want dan had de aanduiding van de ringcentrale boven de code gestaan en niet eronder. Zweden mischien? Ik denk niet dat je de vogel bij het vogeltrekstation kunt melden als je de ringcentrale niet hebt afgelezen.
door alleen de code door te sturen naar de vogeltrekstation dan kunnen ze er ook achter komen welke vogel het is als het goed is hebben ze over de hele weereld niet een de zelfde ring numer.

als het goed is staat er een 7 sijfer/letter combinatie op meestal 1 of 2 letter vooraan en dan 5 of 6 nummers er achter. licht er aan wel land.

maar wel door geven als je de combinatie goed hebt afgelezen. anders krijgen we vals meldingen en dat is weer niet bevordlijk voor het onderzoek.

groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Thijs Fijen

Citeer
Citeer
CiteerMisschien is ze wel in Nederland geringd, dan zul je het waarschijnlijk vrij snel te horen krijgen.
Dat zal wel niet, want dan had de aanduiding van de ringcentrale boven de code gestaan en niet eronder. Zweden mischien? Ik denk niet dat je de vogel bij het vogeltrekstation kunt melden als je de ringcentrale niet hebt afgelezen.
door alleen de code door te sturen naar de vogeltrekstation dan kunnen ze er ook achter komen welke vogel het is als het goed is hebben ze over de hele weereld niet een de zelfde ring numer.

als het goed is staat er een 7 sijfer/letter combinatie op meestal 1 of 2 letter vooraan en dan 5 of 6 nummers er achter. licht er aan wel land.

maar wel door geven als je de combinatie goed hebt afgelezen. anders krijgen we vals meldingen en dat is weer niet bevordlijk voor het onderzoek.

groetjes Rob
Dan wordt het lastig. V1870 voldoet in ieder geval niet aan jouw beschrijving.

Thijs
Thijs Fijen

HJDT

Ik heb goede foto's van de ring van de Sneeuwgors. Er is ook al iemand "aan het werk" om hem helemaal te ontcijferen (ik heb er de ballen verstand van dus kan er niks mee). Ik hoor het graag als iemand meer informatie heeft want het is altijd leuk om te weten waar zo'n vogel vandaan komt !!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

rob_voesten

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerMisschien is ze wel in Nederland geringd, dan zul je het waarschijnlijk vrij snel te horen krijgen.
Dat zal wel niet, want dan had de aanduiding van de ringcentrale boven de code gestaan en niet eronder. Zweden mischien? Ik denk niet dat je de vogel bij het vogeltrekstation kunt melden als je de ringcentrale niet hebt afgelezen.
door alleen de code door te sturen naar de vogeltrekstation dan kunnen ze er ook achter komen welke vogel het is als het goed is hebben ze over de hele weereld niet een de zelfde ring numer.

als het goed is staat er een 7 sijfer/letter combinatie op meestal 1 of 2 letter vooraan en dan 5 of 6 nummers er achter. licht er aan wel land.

maar wel door geven als je de combinatie goed hebt afgelezen. anders krijgen we vals meldingen en dat is weer niet bevordlijk voor het onderzoek.

groetjes Rob
Dan wordt het lastig. V1870 voldoet in ieder geval niet aan jouw beschrijving.

Thijs
als het goed is horen er nog 2 getallen achter te staan.

maar zal nog effe navragen.

groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

CiteerIk heb goede foto's van de ring van de Sneeuwgors. Er is ook al iemand "aan het werk" om hem helemaal te ontcijferen (ik heb er de ballen verstand van dus kan er niks mee). Ik hoor het graag als iemand meer informatie heeft want het is altijd leuk om te weten waar zo'n vogel vandaan komt !!
kun je mij ook een paar foto's stuuren ingezoemt op de ring dan zal ik het ook eens proberen om er wat van te maken.

groetjes Rob

doe maar via de prive
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Thijs Fijen

CiteerIk heb goede foto's van de ring van de Sneeuwgors. Er is ook al iemand "aan het werk" om hem helemaal te ontcijferen (ik heb er de ballen verstand van dus kan er niks mee). Ik hoor het graag als iemand meer informatie heeft want het is altijd leuk om te weten waar zo'n vogel vandaan komt !!
Jaa we zijn er ook mee bezig om de foto echt goed te maken zodat het te belezen is.

Het begint er op te lijken dat de bovenste inscriptie VIB/ lijkt te zijn. Vooral de "/" is erg raar al vind ik het zelf.
Daaronder zou dan de code zelf staan, maar daar zijn we nog mee bezig.

De foto is nu (door de dpi te verhogen, belichting aan te passen en een negatief ervan te maken) 40 mb :P Dus niet makkelijk te verzenden ;)

Thijs
Thijs Fijen

Jeroen Nagtegaal

ik weet niet hoe het zit mer de ringen van ooievarwen ,maaar ik heb een ring waar opstaat Arh 3, zou dit al compleet kunnen zijn? hij was overigens wit,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

rob_voesten

Citeerik weet niet hoe het zit mer de ringen van ooievarwen ,maaar ik heb een ring waar opstaat Arh 3, zou dit al compleet kunnen zijn? hij was overigens wit,
hoi Jeroen

heb je een witte kleuring gezien dan zou het best wel een kunnen.

ik zal een kijken of dat ik wat kan vinden over het project.

groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

rob_voesten

Citeer
Citeerik weet niet hoe het zit mer de ringen van ooievarwen ,maaar ik heb een ring waar opstaat Arh 3, zou dit al compleet kunnen zijn? hij was overigens wit,
hoi Jeroen

heb je een witte kleuring gezien dan zou het best wel een kunnen.

ik zal een kijken of dat ik wat kan vinden over het project.

groetjes Rob
White ring with a combination of 3 letters and numbers in black.

Grupo Ibérico de Anillamiento–León, att. Benito Fuertes Marcos, Departamento de Biologia Animal, Universidad de Léon, SP-24071 León, Spain.

e-mail : benito.fuertes@unileon.es

note 1: since 2004 in the León county 490 birds were ringed.

stuur daar een mail naar toe en als je geluk hebt krijg je de ringgegevens maar dat is nog wel eens een probleem in spanje.

dus je hebt de combinatie goed afgelopen.

groetjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Pim Wolf

#174
iedereen kan nog altijd vrijwel alle kleurringen vinden via http://www.cr-birding.be/

groeten, pim wolf

rob_voesten

Citeeriedereen kan nog altijd vrijwel alle kleurringen vinden via http://www.cr-birding.be/

groeten, pim wolf
hoi Pim

dat weten we. maar er zijn mensen die daar de weg niet weten en die help ik daar mee. daar is dit onderwerp voor bedoeld. ;)

groetjes Rob  
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Jeroen Nagtegaal

Daar staat een kleuring heeft 3 letters en meerdere cijfers, maar ik kon maar 1 cijfer lezen vanaf de foto,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

binnen 24 uur een reactie uit spanje, alleen in het spaans,

Dear Jeroen, that cig?a was not fastened with rings by us. You can ask for m?informaci?a the Estaci?Biol?ca de Do?a, to direcci?anillamiento@ebd.csic.es Thanks for your informaci?e Inter? BFM

wat staat er?
ik dacht er uit op te maken dat de ring net van hun kwam maar van iemand anders,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

#179
Citeerbinnen 24 uur een reactie uit spanje, alleen in het spaans,

Dear Jeroen, that cig?a was not fastened with rings by us. You can ask for m?informaci?a the Estaci?Biol?ca de Do?a, to direcci?anillamiento@ebd.csic.es Thanks for your informaci?e Inter? BFM

wat staat er?
ik dacht er uit op te maken dat de ring net van hun kwam maar van iemand anders,
Jeroen, als ik een poging mag wagen (het is Engels zo te zien):

"Beste Jeroen, die Ooievaar is niet door ons geringd. Voor meer informatie kun je terecht bij het Estacion Biologica de Donana." Dan noemen ze een e-mail adres dat in elk geval eindigt op anillamiento@ebd.csic.es (misschien direccio.anillamiento@ebd.csic.es), maar dat kun je ze het beste zelf nog eens vragen. Of weet iemand anders hier meer (zie dat Rob alweer meeleest ;))
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers