Hoofdmenu

Nieuwe vogelkijkhut Oostvaardersplassen?

Gestart door ChristiaanK, oktober 09, 2009, 08:39:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

ChristiaanK

Dag,

Vandaag gaan we maar eens fietsenin de OVP en er stond me iets van bij dat ik de afgelopen weken ergens gelezen had dat er een nieuwe kijkhut was met bezoekerscentrum. Kan er nu echter niets over vinden op internet. Heeft iemand een idee waar ik dit gelezen kan hebben of waar ik die info kan vinden. Ik heb al op vogelkijhut, site van sbb gekeken maar niets :(

groeten Tinok
groet, Christiaan

Pim

Het is ook geen vogelkijkhut, maar een "natuurbelevingscentrum".
Althans zo hebben ze het geïntroduceerd, maar het lijkt nu meer een zalenverhuur voor zakenlui.
Zijn we er weer ingetrapt.
Het zou ook te mooi zijn om waar te zijn dat de gemeente Almere zou investeren in een natuurbelevingscentrum.
Echter vanaf de bovenste verdieping heb je wel een fraai uitzicht over het zuidelijke deel van de Oostvaardersplassen.

http://www.deoostvaarders.nl/
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

ChristiaanK

Dank je wel.
We zijn er inmiddels op onze fietstocht rond de OVP ook langs gefietst. Inderdaad toegang voor Flevolandse Zakenvrouwen...
groet, Christiaan

Norman

Citaat van: Pim op oktober 09, 2009, 15:16:06 PM
Het is ook geen vogelkijkhut, maar een "natuurbelevingscentrum".
Althans zo hebben ze het geïntroduceerd, maar het lijkt nu meer een zalenverhuur voor zakenlui.
Zijn we er weer ingetrapt.
Het zou ook te mooi zijn om waar te zijn dat de gemeente Almere zou investeren in een natuurbelevingscentrum.
Echter vanaf de bovenste verdieping heb je wel een fraai uitzicht over het zuidelijke deel van de Oostvaardersplassen.

http://www.deoostvaarders.nl/

Pim,

Is deze locatie vrij toegankelijk? Het lijkt me op een koude winterdag wel comfortabel OVP kijken.

KorHaan

Hoi Norman,

De locatie is vrij toegankelijk, alleen weet ik niet precies de openingstijden uit mijn hoofd. We bezoeken het centrum in het voorjaar met de vogelherkenningscursus, als we het Jan v.d. Boschpad ook aandoen. Er is goede catering, en het uitzicht, vooral van de tweede verdieping, is fantastisch. Een aanwinst in combinatie met de uitkijkpunten aan het Jan v.d. Boschpad, makkelijk parkeren ook. Je moet er wel met de auto vanaf de Hoge Ring naar toe, een beetje omslachtig, want eerst 2 kilometer doorrijden, bij de rotonde keren en dan weer terug voor de afslag.

Vriendelijke groet,

Ronald