Huidjescursus...

Gestart door Gert Veurink, oktober 08, 2009, 22:19:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Jammer, maar dan moet ik mij toch afmelden. Die vergadering is voor mij echt belangrijk. Ik zal Herman nog even vragen of hij ook zonder mij wil cursussen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Herman komt ook niet. Er is sprake van een huidjescursus in Groningen dit jaar of volgend jaar, dus gaan we daar maar voor.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Citaat van: vuurvlinder op januari 26, 2010, 14:25:59 PM
Herman komt ook niet. Er is sprake van een huidjescursus in Groningen dit jaar of volgend jaar, dus gaan we daar maar voor.

???
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Veurink

Citaat van: Goyatlah op januari 26, 2010, 15:01:12 PM
Citaat van: vuurvlinder op januari 26, 2010, 14:25:59 PM
Herman komt ook niet. Er is sprake van een huidjescursus in Groningen dit jaar of volgend jaar, dus gaan we daar maar voor.

???

ben benieuwd wie dat gaat geven?

Ik zal snel met een mail richting de deelnemers met iets meer details komen. 13.30 Nooterhof Zwolle staat nog steeds gepland.

Nu dus twee afmeldingen, dus als er nog mensen graag willen komen is dat nog wel mogelijk. Stuur me dan even een pm
groet,
Gert
groet!
Gert Veurink



Jeroen Nagtegaal

Tot hoelaat gaat het ongeveer duren denk je?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Ah, dat moet goed lukken. Het is in principe geen probleem, tenzij het to middernacht zou duren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Trouwens, Eigen huidjes meebrengen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Anne Hueber †

Is er ook nog iets op een A4-tje gezet?

Anne Hueber †

Ik bedoel, of er nog iets op papier is gezet, wat we meekrijgen, om het thuis nog eens rustig te bekijken.

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

ronald

probeer ook een bakje met veel vakjes op te scharrelen, ik heb van sommige soorten genoeg huidjes om uit te delen, zodat je meteen een beginnetje hebt van een verzameling. mogelijk hebben anderen ook nog interessante huidjes over. een verzameling vind ik zelf wel erg handig, ik snuffel er vaak in als ik er even niet uitkom.
groeten, Ronald van Seijen

ewoudploeg

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 30, 2010, 21:55:52 PM
Trouwens, Eigen huidjes meebrengen?

wat mij betreft is dat altijd leuk, maar die gaan we niet heeeeel uitgebreid bespreken. huidjes waar geen determinatie aangehangen is, kunnen na afloop van het programma denk ik nog wel kort even de revue passeren in een babbel onder 4 (of meer) ogen. dit hangt uiteraard wel een beetje af van de eindtijd van het programma.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

Marijn_Verbeek

Hoop geleerd vandaag.
Bedankt allemaal! :duim:

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Ton E.

Ik sluit me hier graag bij aan. Een ieder bedankt voor de kennisoverdracht.  :micro:

Anne Hueber †

#134
Ook Gert bedankt voor de prima organisatie :duim: en Ewoud voor de goed voorbereide en interessante presentatie :duim:
En Ronald, ook bedankt voor jouw aandeel in de voorbereiding en presentatie :duim: Alleen jammer, dat je er niet bij kon zijn :'(

Jeroen Nagtegaal

Ik neem aan dat er een Powerpoint was, is het een idee om die ergen on-line te zetten? Vond het jammer dat toch ik er niet bij kon zijn, en zo'n presentatie bevat denk ik toch behoorlijk wat info.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Andre321

#136
De fotos in de powerpoint waren in elk geval erg mooi!
Verder sluit ik me bij Anne aan..!!

Marijn_Verbeek

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 13, 2010, 21:14:26 PM
Ik neem aan dat er een Powerpoint was, is het een idee om die ergen on-line te zetten? Vond het jammer dat toch ik er niet bij kon zijn, en zo'n presentatie bevat denk ik toch behoorlijk wat info.

Das idd een leuk idee om online te zetten aangezien de print bagger was.
Bij de weg... zat ik naast ene Christophe Brochard...holy sh.t wat weet die gozer veel...
Merci Christophe!!!

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Goyatlah

Leuk, gezellig, en ik denk dat het wel aan de doelstellingen (opwekken van interesse bij het larvengebeuren, en een eerste aanzet tot het vermeerderen van kennis daarvan) voldaan heeft.

KNNV-Zwolle is meen ik nog niet genoemd, maar is verantwoordelijk geweest voor de zaal, apparatuur (binocs, beamer, etc) en de koffie.  :duim:

@Jeroen: waar zat je nou?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

Willem's auto had er gister geen zin meer in, de accu had het begeven, vandaag kon er pas om 13 uur een nieuwe ingezet worden. Helaas dus geen auto om te komen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Marijn_Verbeek

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 13, 2010, 22:26:35 PM
Willem's auto had er gister geen zin meer in, de accu had het begeven, vandaag kon er pas om 13 uur een nieuwe ingezet worden. Helaas dus geen auto om te komen.

Helaas, ik moet je eerlijk zeggen dat ik er wel naar uitkeek om jouw hand te schudden.
Volgende keer dan maar... ;)

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Goyatlah

Ach, over een maand is de landelijke NVL-dag, en over 2 maand de 1e Vuurjuffer en is het seizoen weer begonnen.
Komen we een heleboel mensen ongetwijfeld wel weer tegen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Marijn_Verbeek

Citaat van: Goyatlah op februari 13, 2010, 22:56:32 PM
Ach, over een maand is de landelijke NVL-dag, en over 2 maand de 1e Vuurjuffer en is het seizoen weer begonnen.
Komen we een heleboel mensen ongetwijfeld wel weer tegen.

Cool!

Groet,
Marijn
Groet,
Marijn Verbeek

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Marijn_Verbeek op februari 13, 2010, 22:50:26 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op februari 13, 2010, 22:26:35 PM
Willem's auto had er gister geen zin meer in, de accu had het begeven, vandaag kon er pas om 13 uur een nieuwe ingezet worden. Helaas dus geen auto om te komen.

Helaas, ik moet je eerlijk zeggen dat ik er wel naar uitkeek om jouw hand te schudden.
Volgende keer dan maar... ;)

Groet,
Marijn

Ik kijk ook alweer uit naar het nieuwe seizoen, ben al lichtjes aan het aftellen.
Wellicht kunnen we de hand schudden bij de Mercuurwaterjuffer? ;)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

nick w

Ik vond het ook een fantastische dag, gezellig, veel geleerd, veel tips gehad, alles was goed georganiseerd, TOP!  :duim:  Dank aan iedereen die heeft bijgedragen en aan iedereen die er was! Zonde voor degenen die niet konden komen, tot een andere keer dan maar!

Groet,
Nick W

nick w

Citaat van: Goyatlah op februari 13, 2010, 22:47:21 PM
Btw heb het met een aantal mensen over literatuur gehad, hier kun je de data vinden:

Bedankt Dolf, ik heb 'm besteld en de ander gedownload.

Groet,
Nick W

ArjenDrost †

Ook van mij allemaal hartelijk dank voor de leuke en gezellige dag. Leuk om iedereen weer eens te zien en leerzaam om eens goed naar huidjes te kijken. Organisatoren natuurlijk ook hartelijk dank, het was allemaal prima geregeld!!


@Martijn: en dan heeft Christophe het gister alleen nog maar gehad over libellen.... Hij kent nog meer diergroepen.... ;)



Nog even een paar fotootjes van gister erbij.

ronald

heel jammer dat ik het gemist heb, ik zat met heel vervelende vervoersproblemen, en moest met een auto vol huidjes onverrichter zake huiswaarts keren, niet een erg leuk dagje om het maar eens zacht uit te drukken...
mooi dat de middag verder wel geslaagd was, maar dat moest ook wel met zo'n mooie presentatie van Ewoud, zo mooi zie je een labiale palp niet vaak voorbijkomen  :)
groeten, Ronald van Seijen

Gert Veurink

Mooi dat jullie het goed hadden. Ik kijk ook terug op een gezellige en leerzame middag. Er komt vast nog een vervolg in NVL-verband... Dus ga allemaal huidjes verzamelen, dan proberen we aan het eind van het jaar, als de dagen weer kort en koud zijn, nog wel een keer zoiets te doen. Kunnen jullie dan allemaal je zelf verzamelde en geprepareerde en gedetermineerde huidjes showen  ;)
De laptop, beamer en binocs zijn overigens door Erwin de Visser geregeld, de zaal door de KNNV maar dat terzijde. Tot 13 maart denk ik!
groet!
Gert Veurink