Huidjescursus...

Gestart door Gert Veurink, oktober 08, 2009, 22:19:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anne Hueber †

Splitsen is natuurlijk prima, maar wie trekt de dag dan in Utrecht? Ronald, Dolf, Ewoud???
Kom dan waarschijnlijk met Nick naar Zwolle.

vuurvlinder

#61
Citaat van: Anne Hueber op oktober 28, 2009, 00:22:09 AM
Splitsen is natuurlijk prima, maar wie trekt de dag dan in Utrecht? Ronald, Dolf, Ewoud???
Kom dan waarschijnlijk met Nick naar Zwolle.

Ik denk Ronald in Zwolle en Weia en Tineke Utrecht. Voor Zwolle zijn er meer mensen (docenten en cursisten) te benaderen. Cursus Zwolle wil ik eventueel wel helpen uitwerken.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Anne Hueber †

In een vorige post heeft Weia al aangegeven, dat Tieneke de dag niet wil trekken, maar dat ze beiden wel langskomen.

Anne Hueber †

Dan houden we het gewoon op Zwolle, is prima!

ArjenDrost †

Mij maakt Groningen of Utrecht niet zoveel uit...

ewoudploeg

Vervoer moet niet zo'n probleem zijn. Ik kan naast mijzelf nog 4 mensen meenemen uit Groningen en omgeving. Als er nog een auto bij geregeld kan worden, dan zijn we er wat betreft de noorderlingen al. Of we regelen een pendeldienst vanaf station Zwolle. Dat moet ook geen moeite zijn toch?
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

Anne Hueber †

Vanuit het westen komen we dan ook met de auto naar Zwolle.

Goyatlah

Citaat van: ewoudploeg op oktober 28, 2009, 14:31:39 PM
Vervoer moet niet zo'n probleem zijn. Ik kan naast mijzelf nog 4 mensen meenemen uit Groningen en omgeving. Als er nog een auto bij geregeld kan worden, dan zijn we er wat betreft de noorderlingen al. Of we regelen een pendeldienst vanaf station Zwolle. Dat moet ook geen moeite zijn toch?

Als we dan bij mij afspreken (woon tegenover station Groningen, dus makkelijk bereikbaar voor mensen die met de bus moeten)?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citaat van: Anne Hueber op oktober 28, 2009, 00:46:24 AM
Dan houden we het gewoon op Zwolle, is prima!

Maar waar in Zwolle? Er zijn nu 15 geïnteresseerden, Jeroen komt dan waarschijnlijk niet, dus blijven er 14 over. Past dat nog in jouw huiskamer, Gert? Of kunnen we beter gaan kijken wat die andere ruimte kost?

De datum: Is 6 februari iets? Hoe laat beginnen we en wie gaat wat doen?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Ted van der Knaap

Citaat van: vuurvlinder op oktober 28, 2009, 23:07:07 PM
Citaat van: Anne Hueber op oktober 28, 2009, 00:46:24 AM
Dan houden we het gewoon op Zwolle, is prima!

Er zijn nu 15 geïnteresseerden, Jeroen komt dan waarschijnlijk niet, dus blijven er 14 over.

Zwolle vind ik ook te ver dus reken op 13!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

ronald

wat mijn idee omtrent de huidjesdag is, is dat ik een poging ga wagen om de instap naar huidjes mogelijk te maken voor mensen die nu vooral allemaal lelijke bruine dingen zien, net zoals ik dat zelf ooit zag.
als je eenmaal weet hoe het ongeveer werkt, dan is er best wel uit te komen.
geen hoogstaande wetenschap dus, maar zo simpel mogelijk de groepen en daarna de soorten uit elkaar proberen te vissen (van de grote libellen).
zelf gebruik ik vrijwel nooit een binoculair, zo'n apparaat kan wel handig zijn, maar voor het grote spul is het vrijwel niet nodig. wel is het natuurlijk erg leuk om er huidjes onder te bekijken, ze zien er dan helemaal afschrikwekkend uit  :o .
loepen en vergrootglazen zijn wel heel handig, en die heb je ook wel nodig als je serieus met huidjes bezig wilt, dat spul hoeft ook niet veel te kosten.
als er een beamer geregeld wordt, werkt dat waarschijnlijk ook heel handig. dus als dat lukt dan kan ik daar ook materiaal voor voorbereiden.
groeten, Ronald van Seijen

Gert Veurink

klinkt goed
in ieder geval een aflevering in Zwolle op de manier zoals Ronald voorstelt


kunnen we niet het beste nu eerst een dag prikken? dan inventariseren hoeveel mensen er willen komen. Dan vervolgens kijken welke locatie het nuttigst is.

groet!
Gert Veurink



Goyatlah

#72
Ergens in februari komt mij wel goed uit. Verder zie maar...

Binoculair is een kwestie van smaak. Zelf maak ik gewoon een paar fotos, die ik dan op mn computer kan vergroten.
Maar neem wel een binoculair mee, kunnen mensen bekijken in hoeverre dat bevalt.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's


ArjenDrost †

Citaat van: Anne Hueber op oktober 29, 2009, 14:09:03 PM
13 februari?
Neeee, dan moet ik m'n brievenbus grondig schoonmaken voor de dag erna ;-)

Maar verder vind ik het prima  O0

Jeroen Nagtegaal

Willem Vergoossen heeft ook interesse, dat betekent dat ik ook mee kan maar onze voorkeur gaat naar Utrecht.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 29, 2009, 21:29:20 PM
Willem Vergoossen heeft ook interesse, dat betekent dat ik ook mee kan maar onze voorkeur gaat naar Utrecht.
Als je met de auto gaat maakt het vanuit Roermond niet veel uit.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Jeroen Nagtegaal

Nou...
Utrecht: 144 km, 1u 37
Zwolle: 183 km, 1u 45

Afstand dus wel, maar ik rijdt niet. Zal het er morgen nog even over hebben.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vuurvlinder

We kunnen nu dus uitgaan van 15 personen?! Gert, nogmaals, lukt dat bij jou? Of toch maar die andere locatie checken?

13 februari is wat mij betreft prima! Hoe laat beginnen we?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Gert Veurink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 29, 2009, 22:03:52 PM
Nou...
Utrecht: 144 km, 1u 37
Zwolle: 183 km, 1u 45

Afstand dus wel, maar ik rijdt niet. Zal het er morgen nog even over hebben.

acht minuten dus... we zullen acht minuten eerder ophouden ;)

Ik denk dat er nog meer gegadigden zullen aansluiten. Het gaat heus lukken. Desnoods hier, maar dat is met 15 niet ideaal, maar als we niets anders vinden natuurlijk wel.
Ik ga informeren en ga daarbij voorlopig uit van 13 februari. Ik kom er op terug

groet!
Gert Veurink



JohnvR

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 29, 2009, 22:03:52 PM
Zwolle: 183 km, 1u 45

D'as nog verder dan vanuit Alkmaar, maar 155 km. Of het me gaat lukken op 13 februari is nu nog niet duidelijk, mogelijk familieaangelegenheden.

Goyatlah

13 februari is alleen maar een voorstel, dus als iemand dan niet kan of leiver niet, doe een ander voorstel (en Gert moet ook een ruimte kunnen bemachtigen - hoe moet ie er uit zien?)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Veurink

Citaat van: Goyatlah op oktober 29, 2009, 23:39:40 PM
hoe moet ie er uit zien?

lange tafel, beamer, laptop, koffie, koelkast, dak boven hoofd, verwarming en dichtbij het station?

Ik ga aan de slag... zal de datum niet te strikt nemen en kom gerust met alternatieven idd
groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

Toch maar http://www.doeparknooterhof.nl/kruidwisch.html ? Beamer kan ik meenemen. Misschien een poll plaatsen m.b.t. de datum?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Hoeveel mensen kunnen er mee doen? Ik ken wel een handvol mensen die waarschijnlijk ook wel interesse hebben, maar niet iedere dag op waarneming.nl zitten (bv H de H - Astrid weet wel wie)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

ronald

in principe is iedereen natuurlijk welkom, maar het hoeft voor mij niet te massaal. met een kleine groep werkt/leert het wel zo makkelijk.
groeten, Ronald van Seijen

Goyatlah

Citaat van: ronald op oktober 30, 2009, 13:37:31 PM
in principe is iedereen natuurlijk welkom, maar het hoeft voor mij niet te massaal. met een kleine groep werkt/leert het wel zo makkelijk.

En dus met meer mensen wellicht splitsen die handel. ;D
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citaat van: Goyatlah op oktober 30, 2009, 12:55:56 PM
Hoeveel mensen kunnen er mee doen? Ik ken wel een handvol mensen die waarschijnlijk ook wel interesse hebben, maar niet iedere dag op waarneming.nl zitten (bv H de H - Astrid weet wel wie)

H de H komt ook, ik rijd met hem mee. ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Citaat van: vuurvlinder op oktober 30, 2009, 16:45:43 PM
Citaat van: Goyatlah op oktober 30, 2009, 12:55:56 PM
Hoeveel mensen kunnen er mee doen? Ik ken wel een handvol mensen die waarschijnlijk ook wel interesse hebben, maar niet iedere dag op waarneming.nl zitten (bv H de H - Astrid weet wel wie)

H de H komt ook, ik rijd met hem mee. ;D

En wellicht Jan G en wordt het toch nog gezellig...  :wacko:
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citaat van: Goyatlah op oktober 30, 2009, 17:08:50 PM
Citaat van: vuurvlinder op oktober 30, 2009, 16:45:43 PM
Citaat van: Goyatlah op oktober 30, 2009, 12:55:56 PM
Hoeveel mensen kunnen er mee doen? Ik ken wel een handvol mensen die waarschijnlijk ook wel interesse hebben, maar niet iedere dag op waarneming.nl zitten (bv H de H - Astrid weet wel wie)

H de H komt ook, ik rijd met hem mee. ;D

En wellicht Jan G en wordt het toch nog gezellig...  :wacko:

Die wil ik ook wel uitnodigen! ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.