Huidjescursus...

Gestart door Gert Veurink, oktober 08, 2009, 22:19:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArjenDrost †

Zolang het niet eind februari (20 t/m 28 feb, dan ben ik kamperen in Noorwegen) is ben ik er denk ik wel bij, als het maar op tijd duidelijk is :-)

Goyatlah

Gaat een beetje hard, een cursus voor 30 man of zo werkt volgens mij van geen meter... Dan beter op splitsen.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Anne Hueber †

Eerst maar eens afwachten, hoeveel mensen er interesse hebben.

Anne Hueber †

Tot nu toe hebben er 13  interesse getoond: Gert, Dolf, Astrid, Jeroen, Ronald, Nick, Ewoud, Weia, Tieneke, Ted, Arjen, John en ikke.

Limosa

Ik geloof dat ik me daar ook met alle plezier wel een dag mee kan vermaken! Dus als er nog plek is ben ik er graag bij....

Groeten,

Joachim

vuurvlinder

Citaat van: Anne Hueber op oktober 26, 2009, 00:08:04 AM
Tot nu toe hebben er 13  interesse getoond: Gert, Dolf, Astrid, Jeroen, Ronald, Nick, Ewoud, Weia, Tieneke, Ted, Arjen, John en ikke.

Ho ho! Als het in Utrecht is kom ik in ieder geval niet. Moet ook met het openbaar vervoer. Eerst naar Groningen (45 minuten) en dan op de trein. Ik vrees dat mij dat niet gaat lukken.  :huh:
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Weia

Maken we er toch een reizend circus van? Keer in Utrecht en keer in Zwolle.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Jeroen Nagtegaal

Voor mij wordt Utrecht per OV me te veel, duurt mij ook te lang. Wellicht kan ik nog iemand porren om te gaan en dan met een auto.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

vuurvlinder

Citaat van: atalanta op oktober 26, 2009, 22:46:48 PM
Maken we er toch een reizend circus van? Keer in Utrecht en keer in Zwolle.

Daar ben ik helemaal voor!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ronald

dat moet vast ook wel goedkomen, zwolle is voor mij in ieder geval niet overdadig ver.
groeten, Ronald van Seijen

Goyatlah

Ongeveer de helft van de mensen uit het lijstje komen uit het Noorden (of uit Zwolle zelf natuurlijk)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Citaat van: Goyatlah op oktober 27, 2009, 00:03:51 AM
Ongeveer de helft van de mensen uit het lijstje komen uit het Noorden (of uit Zwolle zelf natuurlijk)

Voor de noordelijke helft Groningen city dan maar?  ;D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

ewoudploeg

Is het niet een beetje vroeg om van alles te gaan roepen over locaties? Het lijkt mij verstandig eerst op een rijtje te hebben wie er allemaal belangstelling hebben (definitief opgavenlijstje maken), dan te kijken welke locatie(s) handig is/zijn, dan data te prikken en tot slot een definitieve aankondiging aan de belangstellenden te sturen. Wat betreft de reizerij: ik kom net als velen (zo blijkt nu) uit het noorden. Misschien is er wat te regelen met vervoer naar bijvoorbeeld Utrecht.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

Goyatlah

Het probleem is iha niet om in Utrecht te komen, maar om weer terug te komen. Kwam vorig jaar om 10.15 op Schiphol aan, maar kon niet Groningen niet meer bereiken. En dat geldt voor anderen (zoals Astrid) nog veel meer.
En definitieve opgave is voor veel mensen natuurlijk afhankelijk van plaats en tijd.
Persoonlijk vind ik het niet logies als de helft van de mensen uit het noorden komt om dan naar Utrecht te gaan, maar dat had ik al gezegd.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Anne Hueber †

Het lijkt mij toch zeker niet de bedoeling, om tot 10.15 uur door te gaan ;) ;D. Meestal beginnen zulke dagen om een uur of 10 en eindigen om 4 of 5 uur.
Het pre voor Utrecht is, dat de lokatie gratis is. Wie gaat er een gratis of betaalbare lokatie in Zwolle zoeken en vinden?

ronald

misschien is het ook de moeite waard om te kijken of we het dan niet op kunnen splitsen, want als dat me een reis naar utrecht kan besparen dan graag, want het blijft voor mij een gok of ik dat op de betreffende dag wel haal (ivm grillige reumatische toestand, op een slechte dag haal ik het zeker niet, en vandaag is zo'n dag dat het weer minder wordt, dan ga ik nogal eens twijfelen aan dingen, hoe leuk het me ook allemaal lijkt).

er is nog tijd genoeg om dat allemaal te bekijken, maar het is volgens mij met zoveel noorderlingen wel de moeite waard om dat ook even uit te zoeken.
groeten, Ronald van Seijen

Anne Hueber †

Opsplitsen kan natuurlijk, hoewel een groep van (op dit moment) 14 best nog wel kan. Er zijn maar een paar mensen, die iets van huidjes weten en een 'verzameling' hebben. Dat ben jij als admin en Dolf en Ewoud en jullie komen allemaal uit het noorden. Hoe zou je dat dan willen opsplitsen? Bovendien is een lokatie (gratis of betaalbaar) vaak al vrij lang van te voren gereserveerd, dus dat moet je heel bijtijds doen. We kunnen natuurlijk ook vragen, of we bij Gert in de huiskamer mogen, zullen z'n vrouw en kinderen leuk vinden ;) :blink: ;D B)

Goyatlah

Citaat van: Anne Hueber op oktober 27, 2009, 14:21:23 PM
Het lijkt mij toch zeker niet de bedoeling, om tot 10.15 uur door te gaan ;) ;D. Meestal beginnen zulke dagen om een uur of 10 en eindigen om 4 of 5 uur.
Het pre voor Utrecht is, dat de lokatie gratis is. Wie gaat er een gratis of betaalbare lokatie in Zwolle zoeken en vinden?

Had niet begrepen dat het om een dag gaat, maar ok. Weet niet of dat misverstand ook bij anderen heerst?
Maar 10 uur 's ochtends in Utrecht betekent voor mij uiterlijk om 7 uur opstaan, en ik woon tegenover station Groningen. Mensen uit de provincie mogen de wekker minstens nog een uur eerder zetten.

Dat de lokatie gratis is verrekent zich voor ons met extra reiskosten, en goede kans dat er in Zwolle ook wel iets te regelen valt.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

10 uur in Utrecht, dat moet je natuurlijk niet doen. Van 1 tot 5 zoiets. En vroeger deden we bij dat soort dingen: delen van de treinkosten.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Anne Hueber †

Een hele dag hoeft natuurlijk niet per se. Het is ook maar net hoeveel tijd je nodig hebt, om de belangrijkste punten van de stof te behandelen.

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Ik heb nog iemand die mee wil doen, maar als locatie had ik Zwolle genoemd.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Gert Veurink

Citaat van: Anne Hueber op oktober 27, 2009, 14:59:28 PM
...bij Gert in de huiskamer...

Kan vast wel, afhankelijk van de grootte van de groep. Maar het moet, ook stationstechnisch gesproken, handiger kunnen. Ik vind Nooterhof geen gek idee. Ik zal wel even wat informeren. WE kunnen het ook nog groter maken en het aan de NVL-dag koppelen, maar nu doe ik misschien wel juist heel ingewikkeld. Ik overleg wel even met wat mensen en dan kom ik er op terug
groet!
Gert Veurink



ronald

ik ben er niet voor om het groter te maken, klein simpel en gewoon leuk lijkt mij het best.
groeten, Ronald van Seijen

vuurvlinder

Ik ben er wel voor om op beide locaties een dag te organiseren. Voor Zwolle moet er bekeken worden wat het kostenplaatje van de locatie is. Dan data, programma en kosten bepalen en de cursussen verder promoten. Kijken wat het minimale aantal deelnemers moet zijn om de kosten te kunnen dekken en hoeveel het maximale aantal mag zijn om het overzichtelijk te houden.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

En wie hebben er allemaal wel of niet de beschikking over een binoculair (ik wel, dus dat is 1), en is er een beamer oid beschikbaar?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Heb geen binoculair, wel een loupe.  ;D Beamer kan ik regelen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Gert Veurink

ik heb ook een gewone, geen hoogdravende binoc. Locatie gaan we voor gratis, dat gaat lukken anders hier thuis met 10 man of zo, veel meer wordt t toch niet als we splitsen.
groet!
Gert Veurink



Gert Veurink

Wie zouden er naar Zwolle komen eigenlijk?

Dolf, Astrid, Ronald, Ewoud, Arjen, John, Joachim en ik?

Zie ik iemand over het hoofd?

Als dit het is, is hier thuis niet eens zo heel gek natuurlijk. Voor acht (ja en heus ook voor 10, dus meld je vooral nog aan...) kan het heus hier wel. Ik kan echt wel voor tien mensen stoelen, tafel, koffie, fris, bier en wijn regelen. Dan moeten jullie de kennis en de huidjes meebrengen. Je wordt niet thuis gebracht.
Ik kijk intussen of een stationsvriendelijkere (is met de bus ruim een kwartier hier vandaan) optie haalbaar is.

Er kunnen overigens ook 4 mensen met mij meerijden zwolle-utrecht en terug en ik wil ook best naar Groningen of elders rijden als dat handiger is




groet!
Gert Veurink



vuurvlinder

#59
Citaat van: Gert Veurink op oktober 27, 2009, 23:29:35 PM
Wie zouden er naar Zwolle komen eigenlijk?

Dolf, Astrid, Ronald, Ewoud, Arjen, John, Joachim en ik?

Zie ik iemand over het hoofd?

Als dit het is, is hier thuis niet eens zo heel gek natuurlijk. Voor acht (ja en heus ook voor 10, dus meld je vooral nog aan...) kan het heus hier wel. Ik kan echt wel voor tien mensen stoelen, tafel, koffie, fris, bier en wijn regelen. Dan moeten jullie de kennis en de huidjes meebrengen. Je wordt niet thuis gebracht.
Ik kijk intussen of een stationsvriendelijkere (is met de bus ruim een kwartier hier vandaan) optie haalbaar is.

Er kunnen overigens ook 4 mensen met mij meerijden zwolle-utrecht en terug en ik wil ook best naar Groningen of elders rijden als dat handiger is

John gaat denk ik voor Utrecht. Ik neem Herman mee. Bij jou thuis lijkt mij ook wel gezellig!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.