Hoofdmenu

Verplaatsing Vogelkijkhut Beneden-Spieringpolder Brabantse Biesbosch

Gestart door Thomas van der Es, september 30, 2009, 23:27:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thomas van der Es

Ik ben benieuwd hoe de gedachtes zijn van gebruikers van de vogelkijkhut van de Beneden-Spieringpolder in de Brabantse Biesbosch. Dit is de hut waarvan ook een bord staat nabij de T-splitsing richting het Biesboschmuseum. Het gebied is nogal verandert. De hut staat niet meer op zijn plek..of juist wel? ik krijg hier veel vragen over. Ik ben benieuwd hoe de gebruiker hierover denkt.
Hij mag verplaatst worden..We hebben inmiddels polder Hardenhoek. Wat zich ondertussen genoeg bewezen heeft wat betreft de aanwezigheid van vogels.

Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Tinok

Hoi Thomas,

Wij zijn een paar maanden geleden bij deze hut geweest en vond het mn erg onhandig parkeren en slecht aangegeven. Erg verstopt in de bosjes, niet goed toegankelijk zonder laarsen (natte zooi rond te trap) en verder was er geloof ik ook weinig te zien maar gek genoeg kan ik onze waarnemingen daarvan niet meer vinden in het systeem (vergeten te uploaden denk ik).
Dus ik heb gestemd voor goed idee alhoewel ik er maar 1 keer geweest ben dus til er niet te zwaar aan zou ik zeggen ;D
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Jeroen Nagtegaal

Ik was een beniewd welke het was, blijkbaar wel eens langsgekomen maar de hut nooit gezien.

Ik neem aan dat het deze hut is: http://vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=189
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jan048

Ik vind dat hij verplaatst mag worden,tot een jaar geleden voldeed hij prima,maar nu er meer water staat zijn de resultaten stukken minder.
Maar plaats hem wel op een strategisch punt in de Oude Hardenhoek(ik weet nog wel een plekje)
Niet zoals het kijkscherm achter de Amalia,hier zijn de vogels weg voordat je er bent.
gr.Juul