Voor wie graag puzzelt

Gestart door harderbroek, juli 03, 2006, 20:07:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

harderbroek

De veren zijn mij bekend maar voor wie graag puzzelt
En de foto,s als verzameling wil hebben

groet
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

harderbroek

Nog 1
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

harderbroek

CiteerDe veren zijn mij bekend maar voor wie graag puzzelt
En de foto,s als verzameling wil hebben

groet
Rob
De andere zijden van de veren.
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

vgustings

Nu heb ik er niet al te veel verstand van, maar ik zou zeggen dat de grote veer van foto 1 een slagpen is van een buizerd.
Vincent Gustings

www.paddentrek.co.cc

harderbroek

CiteerNu heb ik er niet al te veel verstand van, maar ik zou zeggen dat de grote veer van foto 1 een slagpen is van een buizerd.
Kan ik me indenken dat je dat denkt.
Maar behalve de bandeneringen kijk eens naar de schacht. Ook die is bij het doorlopen van de bandering gekleurd. Dit kom je bij Buizerd niet tegen.

We wachten nog even met antwoord natuurlijk.
gr
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

klaas van haeringen

Handpen met een paar dekveertjes van een wespendief, de vleugels zijn volgens mij van een jonge grote lijster.

Groeten, Klaas

michel.wissink

De kleuren van de vleugeltjes doen mij denken aan man zwarte roodstaart, maar ik kan van de foto niet goed inschatten hoe groot de vleugels zijn.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Kaja

De veren zijn een slagpen van een wespendief en rugveren van een wespendief.
De vleugeltjes zijn denk ik ook van een jonge grote of zanglijster

Jeroen Nagtegaal

Het is denk ik beter om deze berichten te verwijderen en het via een pb-tje te vragen, jullie maken jullie beiden schuldig aan handel in veren. Je kan noit aantonen dat je het beest niet hebt verstoort om aan de veer te komen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Kaja

#9
sowieso moet je (volgens de wet) een vergunning hebben om veren te verzamelen of gewoon mee te nemen uit de natuur.
Het zijn onderdelen van (beschermde) vogels.

Guus Peterse

?????
Nou, als dat werkelijk zo is, en ze willen dat serieus waarmaken, dan zijn ze nog wel even bezig. En het zijn niet de vogelaars die als eerste voor vervolging in aanmerking komen. Ik denk veel eerder aan de kinderen die spelen in het bos, een veer vinden en die meenemen naar huis om aan hun verzameling dingetjes toe te voegen. Oppakken die handel!!!

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

huysse

CiteerJe kan noit aantonen dat je het beest niet hebt verstoort om aan de veer te komen,
Dan kunnen er dus ook geen veren meer getoond worden op het forum.

Groet,
Marijke

Bram Rijksen

oeioeioei Marijke.. hoeveel veertjes heeft zo'n Wielewaal eigenlijk? Dat wordt zo'n jaartje of zes brommen. Voor ons allebei, hè.

Bram Rijksen

maar serieus; we moeten wel een beetje terughoudend zijn wat betreft het tonen van foto's van veren e.d. (geldt natuurlijk helemaal voor nesten en eieren). Ook het ruilen of uitwisselen van veren kan inderdaad misschien beter via pb lopen. Het gevaar bij verzamelen van veren is natuurlijk dat het belang van de veerdrager ondergeschikt wordt gemaakt aan de 'noodzaak' om een bepaalde veer in de collectie te krijgen.
Aan de andere kant moeten we natuurlijk ook oppassen dat we niet naar de andere kant doorslaan..

huysse

Citeeroeioeioei Marijke.. hoeveel veertjes heeft zo'n Wielewaal eigenlijk? Dat wordt zo'n jaartje of zes brommen. Voor ons allebei, hè.
Ik neem aan dat jij ze al tekenend wel geteld hebt?

Marijke

harderbroek

CiteerHet is denk ik beter om deze berichten te verwijderen en het via een pb-tje te vragen, jullie maken jullie beiden schuldig aan handel in veren. Je kan noit aantonen dat je het beest niet hebt verstoort om aan de veer te komen,
Hoi Jeroen,

Deels heb je gelijk en deel ook niet. Voor het in bezit hebben van veren is een vergunning nodig.

1. Deze was vroeger via het LNV aan te vragen .

2. Nu tegenwoordig via Laser. Echter moet je aan kunnen tonen voor welke organisatie je dat doet.

3. Sommigen organisaies zijn vrijgesteld en hebben een formulier ontvangen wie zij vrijstellen van b.v. verzamelen van veren. (denk b.v. aan het IVN)
Aan het einde van het jaar moet dan een formulier worden ingevuld welke projecten zij hebben gedaan en om welke beschermde dieren het zijn gegaan. Denk b.v. aan het vangen van vlinders.

4. Naast dat kan men deel nemen aan een project van SOVON het z.g. Nestkaarten project waarin een afspraak is gemaakt met het LNV zei die deel nemen aan dat project geen speciale vergunning nodig hebben maar zich wel strikt een bepaalde gdragsregels moeten houden. De brief die men moet ondertekenen geeft niet op alles een vrijstelling en men dient de brief tijdens het veldwerk ook bij zich te dragen.
Ik zelf ben ooit 1x gecontroleerd maar inmiddels kennen de BOA,s  me daar wel.
Dan nog de vergunningen van de beheerders om van de paden b.v. te mogen afwijken enz..
Ikzelf begeef me nooit bij nesten op vreemd terrein , zoek daar ook geen veren. Maar dit alles wel in mijn eigen onderzoekgebied (5000 ha), en dan alleen de vogelsoorten waar ik onderzoek naar doe. En daar heb ik de nodige papieren voor.
En tja een veer zoals vermeld we moeten niet doorslaan?
Teminste dat hoop ik niet anders kan ik me baas bellen dat ik de rest van mijn leven niet meer kom werken O ja en ik handel nergens in dan alleen F16,s maar die zijn voor dit forum te duur. :duim:
m.v.g.
Rob
Zeewolde
Flevoland


Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Piter Anjema

CiteerVoor het in bezit hebben van veren is een vergunning nodig.
Shit, moet ik dan morgen nog eentje aanvragen?

Voor die staartveer van een woerd, Vlaamse Gaai veertje, dat gestreepte borstveertje van een Tureluur en een staartveer van een Kievit?




harderbroek

Citeer?????
Nou, als dat werkelijk zo is, en ze willen dat serieus waarmaken, dan zijn ze nog wel even bezig. En het zijn niet de vogelaars die als eerste voor vervolging in aanmerking komen. Ik denk veel eerder aan de kinderen die spelen in het bos, een veer vinden en die meenemen naar huis om aan hun verzameling dingetjes toe te voegen. Oppakken die handel!!!

Guus
helemaal mee eens Guus.
gr
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Toine

CiteerHet is denk ik beter om deze berichten te verwijderen en het via een pb-tje te vragen, jullie maken jullie beiden schuldig aan handel in veren. Je kan noit aantonen dat je het beest niet hebt verstoort om aan de veer te komen,
Bel de politie dan, deze 'handelaars' moeten zo snel mogelijk opgepakt worden <_<  

harderbroek

CiteerDe veren zijn mij bekend maar voor wie graag puzzelt
En de foto,s als verzameling wil hebben

groet
Rob
Voor de puzzelaars het antwoord

1 .Wespendief
2. Zanglijster

groet
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Jeroen Nagtegaal

Het was niet echt mijn bedoling eend uiscussie los te maken maar meer om ff mensen erop te attenderen dat het illegaal is,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

klaas van haeringen

Citeerde vleugels zijn volgens mij van een jonge grote lijster
Je had gelijk Rob, inderdaad een zanglijster.

Groeten, Klaas

harderbroek

Citeer
Citeerde vleugels zijn volgens mij van een jonge grote lijster
Je had gelijk Rob, inderdaad een zanglijster.

Groeten, Klaas
kijk klaas zo leren we weer van elkaar.
Overgens nog leuk te vermelden dat de veer van de wespendief wel afwijkend is. (R.Bijlsma )
Deze zou moeten gelden voor een jong beest maar die broeden nu eenmaal niet in Europa dus wel grappig dat ik net zo,n veer heb wat overgens een handpen is.
Die staat ook niet in mijn literatuur dus moet ik ook weer verder puzzelen.
m.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Robert

is dit ook wespendief?
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

keesschreven

Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

Miss_Desia

En is dit ook een wespendief?


klaas van haeringen