sperwer tegen het raam ?

Gestart door harry60, september 10, 2009, 12:15:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

harry60

Vanmorgen vloog er naar mi een sperwer tegen het raam die een spreeuw te grazen had genomen.
Dachten even dat de spreeuw en sperwer beide de crash niet hadden overleefd, na een minuut of wat kwam de sperwer weer overeind en vloog even later weer weg, de spreeuw heeft het niet overleefd.

Ik ga er van uit dat het een sperwer is
correct me if I'm wrong

BVD voor reaktie
Harry

M.Vr.Gr. Harry de Koning

Inge van der Wulp

Ja een Sperwer inderdaad en een spreeuw  :P
Groeten, Inge van der Wulp

Mijn eigen website: http://ingevanderwulp.nl

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

BramtK

Sperwer lijkt de klap overleeft te hebben, je kan je echter afvragen hoe lang dat duurt. Waarschijnlijk een zware hersenschudding, uilen overleven dat bijvoorbeeld niet.

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

harry60

Het is te hopen dat hij het overleeft, zou jammer zijn als zo'n mooie roofvogel het niet overleeft.

M.Vr.Gr. Harry de Koning

keesschreven

Sperwer 1e jaars vrouwtje!
Jagen kan ze al, nu nog oppassen voor de ruiten...
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

harry60

ok bedankt voor de aanvulling kees
M.Vr.Gr. Harry de Koning

ecotex

Meer malen hebben dit wij sperwers en houtsnippen dit seizoen die tegen twee tuindeuren aan knalden.Ze komen vanachter uit de tuin jagend tussen enkele dennenbomen door en zien dan te laat dat er glas in de deuren zit.opmerkelijk is dat het glas gedeelte maar een zeer klein deel van de achtergevel beslaat.Houtsnippen overleven de crash helaas niet maar, alle sperwers dit jaar (4 stuks) hebben het wel gehaald.Wel eerst een paar minuten dizzy ,in boom plaatsen wanneer zij weer op de poten staan vanwege katten en na enkele minuten lijkt het weer te lukken.Maak bewust de ramen niet schoon vanwege aankomende houtsnippen in het najaar.
Kees Verschoor


keesschreven

Als er van buitenaf veel licht op de ruit valt, spiegelt hij erg. Bij een ruit in de schaduw is dat minder (bijv. met balkon erboven).
Sommige pechvogels willen verder vliegen in de spiegeling. Een sticker kan ze afschrikken, maar is geen oplossing voor de spiegeling.
Iets boven de ruit hangen is niet handig als je veel licht in je kamer wil houden, maar werkt denk ik wel...
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren