welke kevertjes? zijn dit?

Gestart door karretje57, september 14, 2009, 17:46:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

karretje57

Deze kleine insectjes zijn sinds kort in het huis bij mensen waar ik werk.
We raken ze niet kwijt en weten ook niet waar het vandaan komt.
Ze zijn zo groot als een vlo ongeveer. Iets harde schild, maar je drukt ze wel makkelijk dood.
Kan iemand mij helpen.
Groetjes
Carla van der Zweerde.

beetlestitch

lijken wel wat op houtworm kevertjes. ik zou eens goed zoeken naar wat oudere meubels waarin triplex verwekt is van voor 1940 dit is met beenderlijm gemaakt en erg lekker voor deze insecten. misschien dat dit de oplossing is. de kevertjes lijken op het genus anobium. oud open haard hout is ook een optie. groeten toon.
Toon Keukelaar

karretje57

Citaat van: beetlestitch op september 15, 2009, 09:16:50 AM
lijken wel wat op houtworm kevertjes. ik zou eens goed zoeken naar wat oudere meubels waarin triplex verwekt is van voor 1940 dit is met beenderlijm gemaakt en erg lekker voor deze insecten. misschien dat dit de oplossing is. de kevertjes lijken op het genus anobium. oud open haard hout is ook een optie. groeten toon.
Dank je wel Toon!
Hier kan ik wat mee!
Groetjes
Carla van der Zweerde.

karretje57

Citaat van: beetlestitch op september 15, 2009, 09:16:50 AM
lijken wel wat op houtworm kevertjes. ik zou eens goed zoeken naar wat oudere meubels waarin triplex verwekt is van voor 1940 dit is met beenderlijm gemaakt en erg lekker voor deze insecten. misschien dat dit de oplossing is. de kevertjes lijken op het genus anobium. oud open haard hout is ook een optie. groeten toon.

Hallo Toon,
Inmiddels zijn we er achter gekomen, wie die die beestjes zijn na een bezoekje van de ongedierte bestrijding.
Het zijn Broodkevertjes.
Ik dacht, ik laat het je nog even weten.
Groetjes Carla.
Groetjes
Carla van der Zweerde.

beetlestitch

is leuk dat je het laat weten. groeten toon.
Toon Keukelaar