Aardhommel met mijt

Gestart door J&L, september 10, 2009, 09:07:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

J&L

Hoi,

Hier een Aardhommel met Mijt.

JeroenBes

Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

LakeSide

Mooie foto.

Ik vermoed dat die van jou toch nog goed wegkomt. Deze van een paar jaar geleden was iemand minder gelukkig:


han.endt

Soms zit het hele borststuk helemaal onder...... Brrrrrrrr.

J&L

Ja dan komt die ik gezien heb er nog"goed"vanaf!

J&L

Vanmiddag deze gefotografeerd had er zichtbaar flink last van!
Zat met de vleugels te trillen en met de pootjes te wrijven.
Maarja wrijven helpt niet...!

LakeSide

Het valt mij op dat de exemplaren die ik tegenkom met mijten of heel vroeg in het jaar (maart) of laat (september-oktober) in het jaar zijn.

J&L

Hoi,

Niet ver vanwaar ik deze Aardhommels gezien heb is een meertje waar ik in het verleden wel véél Juffers gezien heb met dezelfde uitziende soort mijten.
Maar het was mij daar nog nooit eerder opgevallen bij Hommels.Nu ik er oplet zie ik er meer.Ik zal er in het vervolg ook eens opletten in welke maanden ik ze zie.

Arp

#8
Citaat van: LakeSide op september 13, 2009, 07:36:10 AMHet valt mij op dat de exemplaren die ik tegenkom met mijten of heel vroeg in het jaar (maart) of laat (september-oktober) in het jaar zijn.
Het zullen 9 van de 10 keer (of meer) koningen zijn - de rest van het jaar kom je die niet veel tegen kennelijk - behalve dan deze misschien van 14 juli  :huh:

P.S. @ J&L: Ik denk dat die mijten aan de juffers parasitair waren (rode balletjes?) - deze zijn foretisch (zie de info bij de hierboven genoemde koningin
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

J&L

Hoi,

Ja ook met rode bolletjes maar ook deze en ik had toen ook een kever met mijt.
Staat onder het topic Juffer met rood.

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=26218.0