Ansicht- of wenskaarten afdrukken

Gestart door michiel k, september 08, 2009, 22:52:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

michiel k

Het lijkt me leuk om wat meer met mijn foto's te doen dan alleen het vullen van een steeds groter wordende database in mijn computer. Ik dacht aan het maken van ansichtkaarten of wenskaarten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou graag wat meer kwaliteit willen dan de kerstkaarten die je bij de albert heijn kan laten maken (een hard glanzende foto op iets dikker fotopapier). Weet iemand waar ik terecht kan?
Michiel van Kerkvoorde

RubenWinter

Is er een Mediamarkt bij je in de buurt? Daar hebben ze meestal wel goed fotopapier.
Groeten,

Ruben Winter



michiel k

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik bedoelde inderdaad het laten maken van kaarten. Ik zal jullie suggesties proberen!
Michiel van Kerkvoorde

frankw

Wat dacht je van bij de lokale fotograaf die nog zelf z'n foto's af kan drukken op een echte chemie machine? Daar heb je ook nog extra keus met de soorten papier etc. Waar woon je? Misschien weet ik nog wel een goeie bij je in de buurt.

Overigens heeft een lokale fotograaf (meestal) ook (goed) fotopapier. Niet meteen naar de Mediamarkt rennen, dat is een knake zaak en is nog niet half zo goedkoop als ze mensen graag willen doen geloven!  :angel:

Ted van der Knaap

Wat ook een mogelijkheid is, van je (mooiste) digitale foto's een persoonlijk fotoboek/kalender/agenda maken.

Zelf heb ik eens (met flinke korting!) een fotoboekje gemaakt met natuurfoto's met een harde kaft die ik zelf ontworpen heb, met tekst.

zie bv deze site   http://www.albelli.nl/
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

vuurvlinder

Citaat van: markmeijrink op september 09, 2009, 14:21:03 PM
www.vistaprint.nl

Mark,

ik zag dat je daar ook gratis visitekaartjes kon laten printen. Waar ik niet achter kom is wat de verwerkings- en verzendkosten zijn. Weet jij dat toevallig?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

markmeijrink

Dat varieert. Als je de normale prijs neemt verzending binnen een maand dan is het iets van 7 - 9 euro. Wanneer je het sneller in huis wil hebben kost het meer (volgensmij rond de 20 euro, binnen een week). Maar het is al weer 2j geleden dat ik visitekaartjes daar heb laten drukken.

M.v.gr. Mark

Niels de Zwarte

met albelli heb je een mooi boek (de beste momenteel vindt ik), ansichten heb ik ooit een keer laten maken als bedankkaartje bij een bruiloft bij de kruitvat, en dat viel me helemaal niet tegen. de hema is op dit moment in mijn ogen niet goed bezig en geeft geen fijne kleuren (met mijn gekalibreerde scherm).
en voor al mijn echte goede fotos die lang mee moeten is er maar 1 de beste, en dat is profotonet in capelle. supergoed crystal clear paper, 100 jaar kleurvast, en snelle en goede levering en verpakking. echt een aanrader (nee heb er geen belangen in en werk er ook niet)
groet NIels

Robert Heemskerk

Ik heb afgelopen jaar een eigen serie natuurkaarten ontworpen en zelf uitgegeven.
http://robertheemskerk.nl//ansichtkaarten.htm

De kaarten heb ik laten drukken bij een professionele drukker en dat is echt goed te zien.
Ze hebben een mooi gewicht en een vernis beschermd de kaarten tegen 'vette vingers'

Sommige drukkers werken met 'combi'-vellen, vellen waarop eind van de maand verschillende drukwerkjes op komen te staan en die extra voordelig zijn qua prijs. Toch betaal je er veel meer voor dan bij supermarkten en andere winkels. De kwaliteit is wel veel hoger.
Verder is een kleine oplage ook niet voordelig.

Als je het treft, kun je soms mensen vinden waarbij je drukwerk kunt delen, dan deel je de drukkosten dus met elkaar (in verhouding).

Inmiddels ben ik wel bezig met een nieuwe serie kaarten, maar een datum ervoor heb ik nog niet.

groet, Robert