Verrekijker kopen in Amerika

Gestart door Michael Schaper, september 07, 2009, 09:41:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Michael Schaper

Hoi,

Ik ben erg onder de indruk van een Bushnell 10x42 Legend Ultra HD. Deze kost in nederland €530,-
In Amerika kost deze $300,- http://www.opticsplanet.net/bushnell-10x42-legend-ultra-hd-binoculars-rainguard.html
Als ik kijk op de site van DHL kost de verzending ongeveer $80,- Samen dus $380 = ongeveer 267 euro
Invoer volgens de douane site is 6,7% met daar overheen 19% BTW is dat samen €339,-
Dit is dus €200 euro goedkoper dan dat ik deze verrekijker in Nederland zou kopen.

Nu vind ik het niet zo erg om via credit card te betalen maar heeft iemand hier ervaring mee of een advies voor wat betreft spullen bestellen in Amerika?

Groeten

markmeijrink

Ik bestel regelmatig boeken via Amazon.com. Boekhandelaren in amerika bieden via amazon tweedehands boeken aan. Veelal goedkoper dan in Nederland (incl. verzendkosten). Maar, ja aan een verrekijker kan meer stuk gaan.

Hoe kom je eigenlijk bij 80 dollar verzendkosten, via de site kom ik uit op 35 dollar via USPS International Express Mail. Daarnaast vermelden zij: ..."It is often less expensive to select one of the USPS Express Mail International or USPS Priority Mail International shipping methods that we provide to reduce the brokerage fees. To avoid a delay in receiving your product from customs, be sure that you provide us with a phone number where you can be reached when your product arrives. ..."

M.v.gr. Mark


August

Citaat van: Michael Schaper op september 07, 2009, 09:41:20 AM
Hoi,

Ik ben erg onder de indruk van een Bushnell 10x42 Legend Ultra HD. Deze kost in nederland €530,-
In Amerika kost deze $300,- http://www.opticsplanet.net/bushnell-10x42-legend-ultra-hd-binoculars-rainguard.html
Als ik kijk op de site van DHL kost de verzending ongeveer $80,- Samen dus $380 = ongeveer 267 euro
Invoer volgens de douane site is 6,7% met daar overheen 19% BTW is dat samen €339,-
Dit is dus €200 euro goedkoper dan dat ik deze verrekijker in Nederland zou kopen.

Nu vind ik het niet zo erg om via credit card te betalen maar heeft iemand hier ervaring mee of een advies voor wat betreft spullen bestellen in Amerika?

Groeten
Ja heb ik gedaan duurt wel erg lang allemaal dus erg veel geduld hebben duurde ongeveer drie weken allemaal
August van Rijn

Lampe

Heb ook regelmatig spullen gekocht in Amerika.
Duurt ff maar kwam allemaal goed aan!

Invoerkosten douane heb ik trouwens nooit hoeven te betalen  :-X
Vriendelijke groet,

Nico

Traveler

#5
Ik heb zelf ook een verrekijker uit de VS geimporteerd en dat is prima gegaan. Wel inderdaad BTW bij invoer en de inklaarkosten (12,50) van TNT moeten betalen (TNT regelt de inklaring en daarvoor moet je TNT betalen).

Verzendkosten waren bij mij maar 35 dollar overigens.

Michael Schaper

Na een maand wachten heb ik van www.productenuitamerika.nl nog steeds geen offerte gekregen. Ik heb meerdere malen gebeld en gemaild maar ... niets. Er zijn gelukkig meer van dat soort bedrijven.
Zoals www.koopinamerika.com en www.usblvd.com
Deze 2 hebben binnen 4 uur gereageerd op mijn offerte aanvraag van een verrekijker
Het gaat om deze: http://www.amazon.com/dp/B002008RVC/ref=asc_df_B002008RVC922985\?smid=ATVPDKIKX0DER&tag=googlecom09c9-20&linkCode=asn&creative=380341&creativeASIN=B002008RVC
Deze verrekijker kost in nederland € 579,00


usblvd was de goedkoopste. Zie aanbieding hieronder:
==========================================================================
Bedankt voor de interesse in onze service.
Bushnell Legand Ultra HD 10 x 42 Binocular kan ik leveren voor een bedrag van 218,00 euro, en voor 5,00 euro meer kan het verzekerd verzonden worden.
Deze prijs is incl verzendkosten en service fee.
==========================================================================

Dit ga ik zeker doen. Nu nog even sparen  :P

jan048

Michael,
bedankt voor je info,deze manier kende ik nog niet.
laat ons weten hoe het verder verloopt

jpk

Hallo Michael,

Ben benieuwd of je de kijker al binnen hebt, is die in goede orde ontvangen?
En hoe is het inklaren gegaan?

Gr, Jan
Groeten, Jan Koen

Michael Schaper

Gaat nog even duren. Nu eerst een camcorder gekocht ivm baby op komst. Daarna weer sparen. Denk dat het nog 2 maanden duurt voor ik de kijker ga bestellen. Ik hou wel elke dag de dollar in de gaten  :micro:

Michael Schaper

Ok ik heb net geld overgemaakt naar www.koopinamerika.com
De kijker was iets goedkoper geworden en ik heb nu € 210,45 betaald. Dit is inclusief alles.

De teller loopt hoe lang het nu gaat duren voor de kijker in huis is.

Norman

Citaat van: Michael Schaper op november 22, 2009, 22:01:51 PM
Ok ik heb net geld overgemaakt naar www.koopinamerika.com
De kijker was iets goedkoper geworden en ik heb nu € 210,45 betaald. Dit is inclusief alles.

De teller loopt hoe lang het nu gaat duren voor de kijker in huis is.

Beste Michael,

Bij welk adres heb je deze nu gekocht?
Ik overweeg de Bushnell Legend Ultra HD 8 x 42 en kom deze het meest voordelig tegen op www.amazon.com.

Volgens mij kun je ook nog een Gratis fleece trui krijgen bij jouw kijker: http://www.shopbushnell.com/rebates/rainguard_fleece-091231.pdf

Michael Schaper

Hoi Norman,

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Mijn verrekijker komt bij amazon vandaan http://www.amazon.com/Bushnell-Legand-Ultra-HD-Binocular/dp/B002008RVC/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1259305103&sr=8-1

De mensen van http://www.koopinamerika.com/ kopen de kijker voor mij in amerika en sturen deze dan naar mijn adres in Nederland. Hier had ik eerst een offerte aangevraagd.
Ik ga trouwens wel voor een 10X42 ipv een 8X42 deze kost maar een paar euro meer!

Ik hoop dat ik je vraag zo voldoende heb beantoord.

temmie

#13
Eigenlijk zou het goedkoper moeten kunnen (210 dollar op amazon + verzendkosten moet een stuk onder die 210 euro kunnen uitkomen + geen douanekosten meer op bedragen onder 430 euro vanaf 1 december: http://www.douane.nl/430euro/ maar wel nog btw), maar amazon staat geen verzending toe van deze verrekijker naar Europa ivm garantie/distributie restricties. Dus kopen via koopinamerika is geen slechte zaak om aan die verrekijker te komen.

edit: de douanekosten zijn dus voor meegenomen goederen. Voor per post opgestuurde goederen geldt wel nog max. 150 euro douanevrij (niet btw vrij).
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

Michael Schaper

Beste Forumgenoten,

Vandaag heb ik de verrekijker ontvangen. Eigenlijk gisteren al maar ik had geen geld in huis om de inklaringskosten te betalen aan de bode dus vandaag in de herkansing betaald.
Ik ben erg tevreden over de gang van zaken. Brigitte van www.koopinamerika.com is altijd snel geweest met reageren en ook erg vriendelijk.

Resumé:
22-11 geld overgemaakt
29-11 koopinamerika.com stuurt het pakket uit amerika naar NL
03-12 het pakje komt aan bij nederlandse douane
Hier duurt het heel lang
15-12 ik krijg post van TNT en moet  per post aangeven wat de waarde en inhoud van mijn pakketje is
15-12 ik stuur de gevraagde gegevens terug aan TNT
21-12 pakketje wordt bij mij thuis aangeboden (geen geld in huis)
22-12 pakketje wordt weer bij mij thuis aangeboden. Nu wel geld in huis.

Afgeronde kosten
Offerte was 210 euro
210 euro heb ik ook betaald
ik krijg 6,50 retour ivm lager uitkomende verzendkosten (vind ik erg netjes)
BTW bij invoer kost 27 euro
inklaren kost 13 euro

Al met al 243,50 euro betaald en een levertijd van ca. 4 weken  :duim:
De kijker kost in NL inmiddels 485 euro bij verrkijker.eu
Doordat ik deze kijker met een beetje geduld uit Amerika heb laten sturen, heeft het mij 241,50 euro bespaard.
Niet gek!

De verrekijker zelf is helemaal perfect. Een hele goede keuze al zeg ik het zelf.