Hoofdmenu

Vleermuis.

Gestart door henkvanwoerden, september 05, 2009, 14:31:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

henkvanwoerden

Dit vleermuisje vond ik in de kerk in Zutphen. Het heeft waarschijnlijk een aantal dagen ? over de vloer gekropen want het zat aanvankelijk onder het spinrag en stof. Na het schoonmaken deze foto's gemaakt en vervolgens op een boom gezet op een plaats waar regelmatig vleermuizen vliegen. Is dit een dwergvleermuis of toch een andere soort ?

Groet,

Henk van Woerden.
Met vriendelijke groet,

Henk.

henkvanwoerden

foto 2
Met vriendelijke groet,

Henk.

laatvlieger

Lijkt me inderdaad een Gewone Dwergvleermuis, maar wederom moeten de vleermuisadmins er nog maar eens hun licht over laten schijnen.

Mooie foto's trouwens! Maar wees wel voorzichtig met het oprapen van vleermuizen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Niels de Zwarte

Dit is zeker en Gewone dwergvleermuis (P. pipistrellus).
De neus is wat spitser, neusgaten niet helemaal naar voren stekend, veel zwart in neus en armen
De Ruige dwergvleermuis heeft o.a. duidelijkere dwarsplooien op het oor en minder zwarte tekening, plus een iets andere neus.

Mooie foto's waarop je ook goed de ronde tragus ziet trouwens.
groet Niels

henkvanwoerden

Dag Wouter en Niels,

Bedankt voor jullie reacties en complimenten. Voor mij een beetje late reactie, want ik was 14 dagen op vacantie.

Dus zeker een Gewone dwergvleermuis. Dan kan hij zo in het bestand.
Wat het advies betreft voor het oppakken van vleermuizen, dat is me bekend, dus met een doekje gedaan en schoongemaakt met een kwastje enz. enz.

Groet,

Henk van Woerden.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Rene Janssen

Hoi Henk,

Zoals gezegd: een gewone dwerg.


René
René Janssen