Hoofdmenu

Vleermuis?

Gestart door frankhaan, augustus 20, 2009, 10:59:24 AM

Vorige topic - Volgende topic

frankhaan


Beste mensen,

Ik heb gisteren in Oude Pekela( Groningen) op klaarlichte dag een vleermuis zien overvliegen met het formaat van een bosuiltje! Is dit mogelijk? Zelf ben ik al jaren een vogelaar en de vorm van de vleugels( hij vloog recht over onze auto heen voordat we wilden instappen, heb hem ongeveer 15 sec goed kunnen zien op 25 meter hoogte) wijkt af van dat van een uiltje. Ook de manier van vliegen was erg schichtig met hoogte verschillen. Kan iemand een mij vertellen of dit echt een vleermuis geweest kan zijn, hij was echt groot voor vleermuis begrippen en overdag is natuurlijk ook niet logisch, maar ik weet zeker dat het geen uil was!

Groeten frank..

Jeroen Nagtegaal

Eigenlijk is er maar één soort die regelmatig overdag te zien is, Dat is Rosse Vleermuis, ook vrij groot
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

ecotex

Een verstoorde Laatvlieger ,of een Laatvlieger die het erg warm heb gekregen in zijn verblijf!.Met zeer warme dagen zoals deze laatse dagen zijn er beesten die er "van tussen "gaan en een ander veiliger onderkomen opzoeken.

Kees verschoor

Herman Bouman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op augustus 20, 2009, 11:04:46 AM
Eigenlijk is er maar één soort die regelmatig overdag te zien is, Dat is Rosse Vleermuis, ook vrij groot
Niet helemaal waar. Ruige dwerg, gewone dwerg, laatvliegers worden allen overdag waargenomen. Bij de ruige en rosse heeft dit waarschijnlijk met trek te maken.

mystacinus

het kan inderdaad vanalles zijn, de ene soort met een wat grotere kans dan de andere. Invoeren als vleermuis spec. is het zuiverst.
Het kan zeker een vleermuis zijn geweest, qua grootte komt rosse vleermuis of laatvlieger het meest daarvoor in aanmerking. Met bosuiltje bedoel je wellicht steenuiltje?

Vleermuizen worden soms wakker of worden gestoord overdag. Meestal gebeurt overdag vliegen 's-winters bij plotselinge temperatuurschommelingen. Veel insekten zijn er dan niet en dan gaan ze bijv. alleen even drinken.

Dit beest heeft geluk want in deze tijd van het jaar zijn er ook overdag insecten  te vinden.
vriendelijke groeten

Ludy Verheggen

frankhaan

ja steenuiltje bedoelde ik qua formaat