vlinderexpert gezocht

Gestart door marcel aarden, augustus 29, 2009, 11:49:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel aarden

RTL4 is op zoek naar een vlinderexpert voor het programma "ik wed dat ik het kan".
In de show gaat het om uitdagingen en we zijn op zoek naar iemand die bijvoorbeeld aan de hand van foto's van vleugels van vlinders kan zien welke vlinder het betreft.Het gaat om alle Nederlandse vlinders, dus alle dagvlinders en alle nachtvlinders. Een echte vlinderkenner dus. Onze vraag is dus  of u het eventueel leuk zou vinden deze uitdaging aan te gaan. Of dat u iemand kent die deze uitdaging zou willen aangaan.   
De show staat in teken van de WSPA en zal op 4 oktober (dierendag) op RTL4 worden uitgezonden.
Is er hier op waarmening.nl iemand die interesse heeft dan kan hij/of zij een mail sturen naar:
Ik hoop graag van u te horen! Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Yvon Albers
Redacteur 'Ik wed dat ik het kan!' WSPA
MasmediaNoorderweg 6-8
1221 AA Hilversum
Tel: +31 (0)35 5288319
yvon.albers@masmedia.tv
www.masmedia.tv
groetjes Marcel  mijn vlinderfoto's

Hetty Soetekouw

met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

zakdrager

#2
Het is ook al geplaatst onder zakdragers.

Ik zou trouwens wel willen weten waar ze hun foto's vandaan halen.


Henk

Sifco

Ik ga iig kijken, ben benieuwd. Hopelijk meldt een kenner zich nog.

Inderdaad ook een goede van Henk. Betrouwbaarheid van de fotos is wel belangrijk, en of de soort al dan niet van foto te determineren is...
Groet,
Sifra

http://www.microlepidoptera.nl

Determineer rupsen en vraatsporen van minerende microlepidoptera met behulp van bladmineerders.nl (Dr. Willem Ellis) http://www.bladmineerders.nl


Elachista

voorlopig te weinig duidelijkheid, en ook 10 foto's, dat is niets en als het nou net allemaal blauwtjes zijn dan hang je.
Groet,
Tymo

Floppie

Lijkt me niet dat het allemaal blauwtjes zijn.

Zij moeten zelf ook zorgen dat ze zeker zijn, met de foto's die ze hebben, dat die kloppen.

Want als er tijdens of na het programma discussie over komt, daar zitten zij ook niet op te wachten.

Dus lijkt me dat ze misschien wel wat van bijv dezelfde kleur nemen, maar dat ze toch "herkenbaar" zijn als een bepaalde soort.

Anders denk ik dat ze het zichzelf ook te moeilijk maken, verwacht niet dat ze dat doen.

Al lijkt het me sowieso vrij ingewikkelde toestand omdat er zóveel vlinders zijn die op elkaar lijken...
Benieuwd hoe zij dat gaan aanpakken.

Ik heb het in de desktop-vista-agenda gezet. Ik ga kijken.
Al is het om te kijken hoeveel ik er zelf weet  ;D

Floppie

zakdrager

Ik verwacht ook niet dat ze het moeilijk willen maken - het is op het grote publiek gericht - maar de kans is best groot dat ze het 'moeilijk' maken doordat ze in de voorbereiding fouten maken die ze tijdens de opnames niet een-twee-drie kunnen herstellen bij gebrek aan een deskundige jury.

Ik had trouwens wel gedacht dat Tymo zich zou aanmelden! Zelf durf ik het echt niet aan als 'ouwe zak(drager)'. Ik moest gisteren nog het rupsenboek erbij pakken om Phalera bucephala rupsen ("waar ken ik die toch van") op naam te brengen.

Henk

Hetty Soetekouw

Ik heb Yvon gemaild om te vragen of er wat meer duidelijkheid kan zijn over het onderwerp  ;D
Wordt vervolgd!
met vriendelijke groet,

Hetty Soetekouw
~~Seraka Photography~~

Elachista

Citaat van: zakdrager op september 08, 2009, 02:17:04 AM
Ik had trouwens wel gedacht dat Tymo zich zou aanmelden! Zelf durf ik het echt niet aan als 'ouwe zak(drager)'. Ik moest gisteren nog het rupsenboek erbij pakken om Phalera bucephala rupsen ("waar ken ik die toch van") op naam te brengen.

Henk

Ik heb er ook wel even aan zitten denken, misschien zoals ieder hier wel...maar ik vind tv toch niet echt leuk. Tuurlijk is het leuk als ze eens bellen voor een interviewtje voor de krant of ergens in een natuurblaadje, maar tv is wat te bont. Daarnaast ben ik dramatisch slecht met dagvlinders, ...
Groet,
Tymo

Elachista

CiteerIn deze speciale uitzending zie je onder meer durfals die zeggen:
   Ik wed dat ik binnen één minuut snoepjes in 40 muizenvallen kan aflikken zonder dat ze dichtklappen.
   Ik wed dat ik 10.000 soorten vlinders kan herkennen aan de vleugels.
   Ik wed dat ik de teksten van alle 108 ABBA-songs uit mijn hoofd ken.

;D grote respect voor diegene van Nederlandse bodem die 10.000 soorten weet te determineren. Dat zijn zowaar alle West-Midden en Zuid Europese soorten?
Groet,
Tymo

zakdrager

Het lijkt mij dat het vooral een heel heel heel erg lange uitzending wordt.....

Henk

Ted van der Knaap

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Ted van der Knaap

Citaat van: Avondrood op september 08, 2009, 17:08:46 PM

Daarnaast ben ik dramatisch slecht met dagvlinders, ...

...en dat was juist de enige die ik wist! (ben meer van de dagvlinders O0)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Elachista

vergeten te zeggen: het viel mij erg tegen, vooral dierentuinvlinders. Ik dacht dat het vooral inheems was, en dan ook nachtvlinders.
Groet,
Tymo

zakdrager

Het is zonder meer knap van die meneer maar het geheel slaat natuurlijk nergens op. Je kunt niet vaststellen of iemand 10.000 vlinders foutloos kan benoemen aan de hand van 15 foto's. En wat is het nut van het herkennen van vlinders aan de hand van stukjes van de vleugel. Zoals te verwachten was is het vooral een soort circusact geworden.

Henk

H. Meijer

#15
Dit soort programma's is natuurlijk gewoon nep en alles is van tevoren geregiseerd. Zo werkt het nou eenmaal op de televisie en daarom kijk ik er dan ook heel weinig naar! Het draait alleen maar om kijkcijfers.

Hilco

Sifco

ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
Groet,
Sifra

http://www.microlepidoptera.nl

Determineer rupsen en vraatsporen van minerende microlepidoptera met behulp van bladmineerders.nl (Dr. Willem Ellis) http://www.bladmineerders.nl