roodstaart/tapuit?

Gestart door sjonnoh, augustus 28, 2009, 16:03:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjonnoh

beste forum,
over dit vogeltje ben ik er nog niet zeker van over wat het kan wezen, iemand die het wel zeker weet?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Tinok

Hai Sjonny,

Over welke kenmerken twijfel je nog (kortom wat zie je en wat staat er in de gids bij tapuit en roodstaarten?)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

sjonnoh

ik vindt dat het voornamelijk op een tapuit lijkt, maar vanwege dat er weinig wit bij de anaalsteek is kan het wellicht een roodstaart zijn. van wat ik weet is dat er in de buurt wel enkele waarnemingen waren over een zwarte en gekraagde roodstaarten en nog geen van een tapuit. daarom twijfel ik of het dus een gekraagde roodstaart is of een tapuit
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankneijts

Maar als ik naar jouw foto's kijk ontbreekt er voor een 'roodstaart' toch iets essentiëels Johnny......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

sjonnoh

#4
tja, ik vertrouw nooit altijd op mijn foto's want het is al vaker gebleken dat er een kleurbewerking was, maar ik geloof dus dat het een (juveniele) tapuit is?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

frankmeer

Inderdaad een Tapuit, en dat er in de buurt nog geen waarneming van een Tapuit gedaan is, zegt niet zoveel, daar Tapuiten op trek overal kunnen opduiken.
Frank van der Meer

sjonnoh

nou dan had ik het toch goed in gedachte, hartelijk dank allemaal  :blink:
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

sjonnoh

oke, weet ik dat ook weer, bedankt voor de info frank. volgende keer vraag ik wel of ie z'n bekje open wilt doen  ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

sjonnoh

ik wou even weer hierop terug komen. laatst zat ik te kijken in mijn anwb gids en zou het kunnen zijn dat dit de groenlandse tapuit is aangezien de beige buik?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

Nee, Groenlandse is neit herkenbaar in het veld, alleen op basis van ringvangsten en dan is het nog niet altijd mogelijk.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Guus Peterse

Om preciezer te zijn: ja, zou kunnen maar ... zie antwoord Jeroen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

sjonnoh

oke, is het dan zo dat de gewone tapuit ook een (volledige) beige buik kan hebben?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Jeroen Nagtegaal

Ja, maar houd ook rekening met fotografische en lichteffecten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

sjonnoh

ik had hiervan 5 foto's (waarvan 3 bewaard) en filmpje gemaakt, het bleef een volledig beige buik
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~