Hoofdmenu

Bekerzwam

Gestart door Gert Kremer, augustus 27, 2009, 21:18:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Er stonden nogal wat bekerzwammen op (mijn) oud schelpenpad, op +/- drie honderd meter wel 8 groepjes.
Ik heb er 1 voor Atte en een stukje voor mij meegenomen of is deze zo van naam te noemen? de richting mag ook :blink:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Ismael

dit lijkt mij donker hazenoor
Groeten Ismaƫl Wind

Gert Kremer

Citaat van: Ismael op augustus 27, 2009, 21:29:51 PM
dit lijkt mij donker hazenoor
Hallo Ismael, morgen even de sporen bekijken.
Als dat klopt stuur ik deze niet op, maar ik zat aan een beker te denken.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf

Gert, soms is het inderdaad moeilijk om te zien of je een bekerzwam of een hazeoor vindt. Bekerzwammen willen nog wel eens vreemd groeien waardoor het lijkt alsof ze ingesneden zijn.
Je kunt dit heel makkelijk controleren door er een beetje in te knijpen. Een bekerzwam is bros en breekt dus makkelijk en hazeoren zijn wat taaier, die blijven heel.
Grieta.

Gert Kremer

Hallo Grieta, deze breekt snel en ik raakte met het lopen de zwam en toen zag ik een wolk sporen stuiven, daardoor verraden hij zich. :blink: misschien is dit ook een tip voor determinatie?

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

grietaf

Citaat van: Gert Kremer op augustus 28, 2009, 12:29:50 PM
misschien is dit ook een tip voor determinatie?

Niet echt, dat doen heel veel zakjeszwammen.
Grieta.

Gert Kremer

Citaat van: grietaf op augustus 28, 2009, 14:02:10 PM
Citaat van: Gert Kremer op augustus 28, 2009, 12:29:50 PM
misschien is dit ook een tip voor determinatie?

Niet echt, dat doen heel veel zakjeszwammen.
Grieta.

ok, volgens de sporen en (Ismael :lol:) is het inderdaad Donker hazenoor.
Bedankt, ik zal deze invoeren.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.