Is hier een naam aan te geven?

Gestart door charles, augustus 26, 2009, 23:33:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

charles

Deze kever, ik denk een snuitkever heb ik afgelopen nacht gefotografeerd. Klopt dit en onder welke naam kan ik hem invoeren.

Dank

Charles
Groet, 

Charles Peeters

maria48_4

Ik doe een gok op Otiorhynchus sulcatus, bij een andere suggestie zie je mij terug ;-)

charles

Dank je wel Maria,

Ben aan het googelen geweest en hij is het helemaal hoor. De Taxuskever.

Ik ga hem invoeren

Charles
Groet, 

Charles Peeters

Arp

kvinnetknap  ;)

Op basis waarvan kun je dan de andere soorten uitsluiten? Bijvoorbeeld Otiorhynchus armadillo, O. aurifer of O. raucus om maar een zijstraat te noemen? Met plaatjes kijken kom ik daar niet uit - wat zijn de determinerende kenmerken?

:huh:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

charles

Ja Arp misschien heb je wel gelijk,

ik heb hem op onzeker gezet.

Armadillo  en raucus vallen af de eerste heeft een andere kop, raucus te licht. 

Charles
Groet, 

Charles Peeters

MarjoSmeets

#5
Citaat van: charles op augustus 27, 2009, 04:51:33 AM

Armadillo  en raucus vallen af de eerste heeft een andere kop, raucus te licht. 
De kop kun je op jouw foto niet goed zien, dus die is niet te vergelijken en de kleur vanaf foto is ook heel moeilijk te bepalen, zeker daar deze foto mij te donker lijkt. Naar aanleiding van Arp's antwoord denk ik te mogen concluderen dat het misschien wél een Otiorhynchus spec. is, maar dat je niet verder komt! Een goede kans echter dat hij die alleen als voorbeeld genomen heeft, om zijn punt neer te zetten. Misschien zijn er nog wel andere families die in aanmerking zouden kunnen komen!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo