Labia minor

Gestart door blaauw7, augustus 25, 2009, 22:28:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

blaauw7

Uit oude paardenmest gezeefd. Is dit Labia minor?
Groeten,
Dick Belgers

Arp

Geweldig Dick!  :duim:

Ik hoopte stiekem al dat je deze tegen zou komen toen ik elders las dat je paardenmest aan het zeven was  ;D

Het kan eigenlijk niet missen, of het moet iets nieuws zijn voor Nederland wat er ook nog eens verrekte veel op lijkt en waarvan ik in elk geval ook geen idee heb welke dat dan zou kunnen zijn ;) Kereltje uiteraard.

Voer je hem astebliefasteblief ook in? Wrn heeft er nog geen foto's van! (de enige foto bij de soort is een nimfje F. auricularia - heb ik al ik weet niet hoe vaak op diverse plekken gemeld ...) 
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

David Tempelman

dag Arp, ik heb een commentaartje gezet.
met vriendelijke groet,
David

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

blaauw7

Beste Arp,

Ik was op zoek naar wantsen en kevers in oude mest en deze kwam in tientallen daarin voor. Ik heb er toen toch maar een paar meegenomen en op de foto gezet. Ik zal hem invoeren. Bedankt
Groeten,
Dick Belgers

Wim Bakker

Trouwens een prachtige titel voor een artikel: "Dick discovers Labia minor".

Kan zo in de serie waarin ook het boekje "Great Tits of Britain" verscheen...



(oh shit, heb ik dit echt opgeschreven?  ;D)
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Arp

@Wim:  ;D

@Dick: Zaten er ook meisjes bij? (foto! foto! foto!  :lol: )

Als je er nog eens wat tegenkomt vind ik het wel leuk om ze te bekijken, c.q. zelf te fotograferen (liefst levend), heb al diverse keren rondom maneges of andere paardenstallen gezocht maar nog steeds tevergeefs ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

blaauw7

 ;D ;D voor dat ik hem poste heb ik natuurlijk nog even gegoogled om te kijken of ik plaatjes kon vinden. Tja........ :rolleye:

Ik zal dit weekend even kijken of ik ook meisjes kan vinden Arp! Vast wel er zaten er zoveel.
Groeten,
Dick Belgers

Arp

Tja .... je moet aardig je best doen om de beesten te krijgen  :rolleyes:

Een prima site voor Oorwormen is earwigs-online.de (Earwig Research Center), Labia minor hier.

Meer kun je met enige moeite vinden op mijn wild ongesorteerde kladpagina ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

blaauw7

Hoi Arp,
Speciaal voor jou! :angel: Enkele nimfen, een vrouwtje en een gezinnetje.
Groeten,
Dick Belgers

Arp

Prachtig Dick !  :lol: Mooie duidelijke foto's en twee verschillende nimfstadia in levendelijvehabitus als vergelijkingsmateriaal - ben er idd errug blij mee  :P

Hartelijk dank!  :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)