Welke wants?

Gestart door Rickgel1, augustus 24, 2009, 18:08:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickgel1

Welke mooie rode wants heb ik hier?

Alvast bedankt!
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

barebigfoot

Kleidocerys resedae, denk ik tenminste ;D
Uwe

MarjoSmeets

Ik zou bijna zeggen dat het een Liorhyssus hyalinus is, maar dan een heel rode versie. Ik heb echter totaal geen idee of er andere soorten zijn die gelijken en wél rood zijn. Ik noem de L. hyalinus, omdat Berend in mijn topic gezegd heeft dat het vér uitstekende membraam een kenmerk van deze wants is, dat de nimfen van deze wants heel lang behoorlijk rood blijven en dat de imago's in eerste instantie ook nog aan de rode kant zijn. Misschien dat dit exemplaar ook net uitgeslopen is. Ook meen ik de geblokte rand te zien langs het achterlijf. Maar ik weet het dus niet zeker, het is meer een buikgevoel dan een wetenschappelijke redenatie. Ik denk dat hij in elk geval ergens in de familie thuishoort!  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

Zie je wel, er zijn dus anderen. Ik zal er dus wel helemaal naast zitten!  ;D Maar ik heb eens naar foto's van de Kleidocerys resedae gekeken en mij lijkt dat die toch ook anders is. Ik zie bijv. op de foto's van Tuinsafari dat de Kleidocerys resedae aan de zijkanten ook nog een stuk, doorzichtig, oversteekt, hij lijkt me iets breder dan die van jou. Maar Uwe heeft al meer ervaring dan ik, dus het zou goed kunnen dat hij goed zit en ík er helemaal naast!  ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)

Rickgel1

Ik heb naar bijde gekeken en ik denk dat ze het bijde niet zijn. Ik hoop dat er nog iemand anders is die nog een suggestie heeft.

In iedergeval bijde bedankt!
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

roelandlibeer

Ik ga ook voor L. hyalinus.

- membraan reikt veel verder dan het abdomen
- antennelid 4 is 1,5x zo lang als antennelid 3
- rodere vormen komen voor (zie hier, de poster van de foto is een wantsenkenner).

barebigfoot

ik heb wel ervaring maar vaak kijk ik te snel eroverheen. idd lijkt toch geen resedae, was ook maar een hint :lol:
Uwe

harry60

Het is een Liorhyssus hyalinus net als de foto hier onder

Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Berend Aukema

Inderdaad Liorhyssus hyalinus!

MarjoSmeets

Yes! Heb ik er niet voor niets weken naar zitten kijken!!!  ;D

Rickgel1

Geweldig :duim: Hij gaat er zo in ;D
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling