prachtige zilvergrijze wants

Gestart door huysse, augustus 24, 2009, 13:55:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

huysse

Bij het wieden kwam ik deze prachtige zilvergrijze wants tegen.
Grootte als Groene stinkwants ongeveer.
Wat is het?

groet,
Marijke

thijsdegraaf

Die wil ik ook wel. Een mooi beest.
Hij lijkt op een Rhaphigaster nebulosa. Alleen zie ik er nergens een met zo'n blauwgrijze kleur.

Groeten,
Thijs

MarjoSmeets

Hij doet me denken aan de Grauwe veldwants/ Raphigaster nebulosa, maar de kleur doet me toch twijfelen. Die die ik gezien heb waren toch donkerder. Maar de rest, sprieten ed. kloppen wel. Dus ik zet heel voorzichtig in op de Grauwe veldwants
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

MarjoSmeets

 Dat zijn er dan al 2! Dan ben ik nu eens benieuwd wat de kenners er van maken!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

thijsdegraaf

We zijn het aardig eens met elkaar Marjo  :lol:

Thijs

thijsdegraaf

We zijn steeds tegelijk berichten aan het versturen geloof ik.  :blink:

Thijs

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

huysse

Lijkt in ieder geval erg veel op de foto's die ik hier zie!
Met dank,

Marijke

huysse

Ik moet me eigenlijk diep schamen!
Kom nu tot de ontdekking dat ik hem vorig jaar ook al een keer gezien heb. Alleen was die veel bruiner.

Marijke

MarjoSmeets

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor! Het is ook een vreemde kleur. Voor evenveel geld komt Berend dadelijk en maakt er daarom een geheel andere van, die wij allemaal niet kennen! ;D
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Berend Aukema

Toch Rhaphigaster nebulosa. Leuke vindplaats! Zet je hem op de site?