Egypte ---Hurghada, Luxor Island 30 Augustus-9 september---2009

Gestart door Thomas van der Es, augustus 21, 2009, 14:03:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thomas van der Es

Dag eenieder,

Vanaf volgende week zondag ga ik  11 dagen naar het knetterwarme Egypte.  Er zal vast nog wel wat te zien zijn op vogelgebied. Ik vertoef in Hurghada en we zijn van plan om naar luxor island (crocodilles island) te gaan voor 3-4 dagen,Dit vooral voor de afwisseling en door de prachtige plaatjes van de locatie aldaar.. Aardig wat informatie heb ik al (birdtours/travelingbirder)

Ben benieuwd of er nog nieuwtjes zijn over El Gouna (20 km ten noorden van Hurghada) golf course/Abidos Marina /oasis?
Renvogel?

Goudsnippen op luxor island (zijn deze te doen in deze tijd van het jaar?) Begreep dat Kleine Groene Bijeneter en Nijlhoningzuiger, Senegalese Griel goed te doen zijn hier. Verder nog tips of dingen  in de omgeving van luxor langs de Nijl (zuidelijk of noordelijk)

Weet iemand nog een goeie plek voor Kroonzandhoen nabij Hurghada/ of nabij Luxor?
Nog tips voor wat libellen en/of vlinders langs de Nijl?

Andere suggesties zijn welkom..!


Bedankt vast!

Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Justin Jansen

Hoi Thomas,

In Hurghada kun je tours boeken, naar zowel cairo als Luxor. Luxor (Crocodile island) is gewoon op een dagtour makkelijk te doen, want de targets zijn allen makkelijk hier. Ik heb midden tussen alle tempels (alleen Karnak tempel) overgeslagen hier in een 2 uurtjes alles gezien, Bijeneter, honingzuiger en griel in minder dan 5 minuten. Hurghada is een mataige plek voor zeetrek, had wel diverse soorten hier (tripverslag op www.lauwersmeer.com onder de reisverslagen). In Hurghada is het goed om te zoeken naar de Oehoe aldaar, zie laatste sandgrouse geloof ik. Ik heb helaas niets gevonden.

Zandhoenders zijn rondom Hurghada niet makkelijk, had de enige onderweg met de bus van Hurghada naar Luxor.

Succes, Justin
M.v.g., Justin Jansen


Thomas van der Es

zie laatste sandgrouse geloof ik..? die snap ik even niet...

Szigetek is dat jouw ook bekend? Eilandje voor de kust van hurghada, liggen de kansen voor diverse sternachtigen/meeuwen daar niet een stuk hoger?

Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Justin Jansen

Citaat van: Thomas van der Es op augustus 21, 2009, 15:57:59 PM
zie laatste sandgrouse geloof ik..? die snap ik even niet...

Szigetek is dat jouw ook bekend? Eilandje voor de kust van hurghada, liggen de kansen voor diverse sternachtigen/meeuwen daar niet een stuk hoger?

Sandgrouse is het tijdschrift van de Ornithological Society of the Middle East the Caucasus and Central Asia. Op pagina 73 van jaargang 31 eerste nummer van 2009 staat een artikel over urban Desert Eagle owls in Hurghada.

Ken het eilandje niet, heb alles goed vanaf de kust gezien. Je kunt naar Giftun island e.d. vanuit Hurghada, maar ik ben d'r niet geweest.
M.v.g., Justin Jansen


Thomas van der Es

 klinkt interessant inderdaad, hopelijk kom ik achter wat meer informatie wat betreft die plek...
Had jou verslag al gevonden leuk! (ook de minder beknopte versie op travelingbirder) (leuk die kranen met die lekkere krent!)  ;)
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Bas vd Burg

Hey Thomas,

Crocodile Island is wel leuk vogelen!. Soorten als Kleine Groene Bijeneter, Nijlvalleihoningzuiger, Indische Karekiet, Smaragdpurperkoet en Senegalese Griel zijn goed te doen. En dan natuurlijk de Bonte IJsvogel die je echt overal ziet langs de Nijl. Had er zelf ook nog Maskerklauwier en Klein Waterhoen. Maar ik was er toen eind februari/begin maart.

Hurgada zelf ben ik 2 dagen geweest waarvan 1 dag op een boot snorkelen op de Rode Zee (ook errug leuk). Toen soorten als Westelijke Rifreiger, Hemprich Meeuw en Witoogmeeuw gezien. Klapper was voor mij toen Bruine Gent. Helaas toen geen Woestijnvalk want die waren nog niet terug.

Ik zou ook een tripje naar de overkant doen als ik jullie was naar de Sinaïwoestijn. Dat is namelijk wel de moeite waard. Zeker St Caharinaklooster is leuk met soorten als Tristrams Spreeuw, Woestijnleeuwerik, Gestreepte Prinia, Maquiszanger, Sinaïroodmus. De nabij gelegen wadi El Feiran is ook goed voor Arabische Bulbuul, Zwartstaart en Palestijnse Honingzuiger. Omgeving Sharm El Sheik is goed voor diverse soorten zandhoenders.

(PS beetje problemen met het scherm om berichten te tikken grmpffffffff)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bas vd Burg

O ja in de laatste Birding World stond een aardig artikel over 2 parken een flink eind zuidelijker van Hurgada (tegen Senegal aan).

Ik stuur je wel effe een PB
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

falco

Citaat van: Bas vd Burg op augustus 23, 2009, 10:59:00 AM
O ja in de laatste Birding World stond een aardig artikel over 2 parken een flink eind zuidelijker van Hurgada (tegen Senegal aan).

Ik stuur je wel effe een PB

Dat zal Sudan zijn geweest
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

Bas vd Burg

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HansJWG

Hoi Thomas

Dit kon ik zo vinden op een birdlife factsheet; http://www.birdlife.org/datazone/sites/index.html?action=SitHTMDetails.asp&sid=6201&m=0

Ben er vorig jaar september langs diverse gevaren, dagelijks zwarte wouw, rifreigers, sterns, ook bril gezien, witoogmeeuwen, valken en ook een dagen met op de eilandjes bruine gent.
(Was geen vogelreis maar een live-aboard duiksafari) vergeet bijna de visarenden, maar die zie je langs de kust dagelijks meerdere exx.
Luxor is al 10 jaar terug, toen veel bonte ijsvogels, koereigers, ook scharrelaars, hoppen, en aasgieren.
(Tja, een duik is ook leuk voor tussendoor)
Verder inderdaad groene plekken, vooral s,morgens, hoteltuinen e.d.
Groet, Hans

Thomas van der Es

Hans, Bas

Bedankt! motiverende reacties in ieder geval! Die eilandjes  voor de kust spreken mij erg aan, gezien de temperatuur in combinatie met wat gesnorkel en dan zulke schitterende gave gasten  tegen het lijf lopen! Onwijs!
Los van de tijd van het jaar en het snel 'behalen' van targetsoorten lijkt mij luxor island nog steeds erg aantrekkelijk. Er bestaat daar vast de mogelijkheid wat plekken langs de Nijl te bezoeken. Goudsnipje is vast geen wisselgeld, maar de kans dat je hem ziet blijft bestaan. Los van dat : hoe mooi zijn Nijlhoningzuiger en Kleine groene Bijeneter wel niet, Goeiemorgen!
Ik ga overigens met een bijna niet vogelaar (de vriendin!) De overkant en Sinai bezoeken zit er zeker niet in..Dat wordt in een vervolg meegenomen.
Woestijnvalk heb ik nog geen perfecte plek voor gevonden? Wellicht laat de roofvogeltrek nog iets van zich meegenieten..? Ben benieuwd en kan niet wachten totdat het a.s. zondag is!

Aanvullende tips zijn nog steeds heel erg welkom en zullen heel erg gewaardeerd worden!
Bedankt!!!
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

redmar_woudstra

Dit al gezien over Goudsnip?

CiteerNext day in Luxor, upon arrival on Crocodile Island in the afternoon, we immediately chanced upon resident bird guide, Abdo Youssef, showing Painted Snipe to a British birder staying at the Mövenpick.  (Abdo had tried without success to find Painted Snipe for us during our December visit.)  2 males and 2 females showed well in a waterlogged aubergine plot in the hotel's vegetable fields.  We had further views at the same spot in the evening, and again the next morning.

Mei 2006, dus wellicht nog te doen?
groet,
Redmar

Thomas van der Es

inderdaad, verslag gelezen op travelingbirder waar die waarneming bijstond. Maar ken na 2006 er geen verhalen meer over...we zullen zien volgende week, heb ze van de winter op meerdere plaatsen in Gambia gezien/gevonden..maar WP-lijsttechnisch natuurlijk een erg leuke soort.
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Bas vd Burg

#13
Volgens mij ben ik in 2006 die Abdo Youssef tegengekomen op Crocodile Island. Had 'em eerst gebeld of 'ie tijd had om te gidsen, maar hij vroeg mij ietsje teveel geld voor een ochtendje vogelen (telefoonnummer had ik destijds van internet geplukt). Toen besloten alleen naar Crocodile Island te gaan vanuit Luxor: fietsje gehuurd ging goed.

Op Crocodile Island kwam ik Abdo tegen, en hij heeft mij toen voor een lager bedrag 2 uurtjes rond geleid op Crocodile Island. Helaas geen Goudsnip gezien toen. En de andere soorten die hij liet zien, had ik zelf al gevonden op het eiland. OK de indische karekiet op 1 meter was wel erg fraai (vanuit het bootje van Abdo), ook m'n enige Bokje tijdens de reis werd door hem opgestoten.

Op zich heb je geen gids nodig om op het eiland te vogelen. Verre weg de meeste soorten kun je zelf wel vinden. Er zijn wat kleine drassige stukjes waar je niet makkelijk kan komen maar waar die Goudsnip zich vaker ophoudt (en Abdo weet die plekjes wel te vinden).
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Bas vd Burg

(vanwege problemen invoegscherm, nieuw bericht)

Ik had destijds bij de toegangsbrug al gelijk een leuke groep Senegalese Grielen, vanaf de brug al gelijk die Smaragdpurperkoeten en zingende Indische Karekieten, langsvliegende Bonte IJsvogels. Langs de laan richting het hotel 10-tallen Nijlvalleihoningzuigers en tijdens het rondlopen Tijgervinken, Maskerklauwier, Kleine Groene Bijeneters, en meer van dat leuke spul. Ook opletten voor Nijlvaraan....

Abdo woonde in 2006 aan de linkerzijde van de brug, langs de oostelijke oever. Als je daar loopt met een verrekijker zal hij je vast wel aanspreken, deed 'ie bij mij ook haha
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Thomas van der Es

#15
Ben weer terug uit Egypte! Erg genoten! zo'n 114 soorten.

Hurghada was voor het oog vreselijk lelijk ;-) Foute resorts en overal weggestuurd worden door de Tourisme Police...De Rode Zee is schitterend, snorkelen is waanzinnig en duiken zal het hoogstwaarschijnlijk  meer dan overtreffen)  In September is het spannend! Erg veel trek. In de bosjes die er staan zie je al snel vele Tuinfluiters, Braamsluipers, Maskerklauwieren, Rietzangers etc.

We zijn 5 dagen op Luxor Island (Jolie Ville Movenpick 5 sterren plus) geweest. Waanzinnig resort. Heel erg groen, met een schitterend stuk om rond te lopen met vele steltlopers en reigerachtigen. Als vogelaar kan je je hier heerlijk vermaken.  Op het eiland had ik als dikke krenten : Goudsnip!! (2 man en 1 vrouw), Senegalese sporenkoekoek, Nijlhoningzuigers, Senegalse Grielen, Indische Karekieten, Purperkoeten, Groene bijeneters (laatste dag 15 plus), Kleine groene bijeneter (40 plus) , Mangrovereiger, Westelijke Rifreiger, Grijze Wouwen, Yellow-Billed Kite, Hoppen, Draaihalzen, Bonte IJsvogels, Kerkuil (dagactief), grote groepen Bijeneters (terugtrek), Grijze Wouwen, Grauwe Buulbuul, .
Abdu de gids waar Bas het over had, kwam ik al snel tegen. Ben met hem 2 ochtenden op pad geweest. Voor 250 egp Pound per ochtend (5.00-10.00, wees blij want 44 graden is heet) is ong 35 euro per ochtend. Best duur maar wel productief. De gids is qua herkenning van de vogels niet erg sterk, maar weet absoluut de plekken.

We zijn op de oostbank geweest waar mooie waterbakens waren in de 'zandbak' . Hier zaten o.a.Nijlgans, Woestijnvinken, vele steltlopers  en eendachtigen. Verder een mooie jagende Egyptische nachtzwaluw in de ochtendschemer. Nabij de overgang naar de woestijn hadden we een stuk of tien Maskerduifjes, Sahelzandhoenders en Kroonzandhoenders. Verder nog Maquiszanger, Woestijntapuit, Izabeltapuit, Kleine Torenvalk en  een langstrekkende adulte man Steppenkiekendief.

Verder de westbank gedaan wat andere soorten opleverde, dit was nabij de Valley of the Queens, maar dan een flink stuk zuidelijker (15 km?) Hier hadden we o.a. Witbandleeuwerik, Rouwtapuit, Vale Rotszwaluwen enz.
De terugtocht door de woestijn was met een luisterende txichauffeur. Stoppen als je het woord stop doorgaf. Elk bosje(en zoveel zijn dat er niet) was afgeladen met vogels ; tientallen Maskerklauwieren, Grauwe en Roodkopklauwieren, Braamsluipers, Tuinfluiters . Waanzinnig gezicht..!

De Oase net voordat je El Gouna inrijdt was ook de moeite waard! Erg warm op het midden van de dag. Teenslippers is ook niet ideaal overigens! (Schorpioenen!) Hier Witbandleeuwerik, Wielewalen, Turkestaanse Klauwier. Op het Golf resourt Renvogel, Balkankwikstaarten, Kortteenleeuwerikken.


Nabij Hurghada op zee wat aanwezige Bengaalse Sterns, Reuzensterns, Baltische Mantelmeeuwen en uiteraard vele Witoogmeeuwen en Hemprichs. Altijd leuk om Palmtortels met een stokbroodje te voeren. Met een boot de zee op is pittig ( het waaide erg hard 5-7 bft) Verder vanaf het strand nog hele mooie grote groepen Ooievaars, Zwarte Wouwen, Wespendieven, Woestijnvalk en los hiervan; een mooie adulte Steppearend.

Nou hierbij een  lekkere beknopte samenvatting van de vakantie! Een verslag zal volgen.


Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

redmar_woudstra

Prachtige resultaten hoor! Veel WP-toppers gescoord dacht ik zo!
groet,
Redmar

Bas vd Burg

Mooie soorten Thomas!!! Ben wel jaloers op de Goudsnip, Groene Bijeneter en Egyptische nachtzwaluw. Maar ook Westelijke Rifreiger op Crocodile Island is volgens mij wel aardig bijzonder (of heb ik dat mis?)

Maar 250 pond voor 5 uurtjes vogelen met Abdu? Dan is hij aardig in prijs gezakt. In 2006 vroeg hij nog 500 pond voor 5 uur haha
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Thomas van der Es

#18
hahaha ja het was weer flink kletsen hoor! En vooral lachen; anders had ik die prijs nooit voor elkaar gekregen! Het blijft toch wel een land waar je met een glimlach veel voor elkaar krijgt. En het is een rustig seizoen voor een vogelgids..
Westelijke rifreiger had ik aan de kust inderdaad een enkele keer meer! De vogel liep elke dag nabij de toegangsbrug richting het eiland, werd geattendeerd door Engelse vogelaars.

Maar waanzinnig inderdaad! Het is trouwens wel een aanrader hoor de gids, je kan ook zijn taxichauffeur bellen ;-) Die weet ook alle plekken, zijn nummer heb ik nog in mijn telefoon staan. Die zet je enkel af.
Abdu probeerde overigens wel een paar keer te stoppen bij een aantal 'winkels' (vazen, tapijten) maar als je voet bij stuk hield reed die door. 

Wie overigens Reuzenreiger wil zien; hoorde daar dat deze goed te doen is bij Mahmya (eilandje tegenover Hurghada)
In (bijv) Gambia is die makkelijker, maar als je toch op een relaxvakantie bent.

Ga zeker een keer terug; Crodilles island is naast een erg boeiende vogelbestemming gewoon ERG MOOI en het was mijn aangenaamste hotel ooit!

Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Thomas van der Es

Citaat van: Bas vd Burg op september 10, 2009, 20:15:07 PM
Mooie soorten Thomas!!! Ben wel jaloers op de Goudsnip, Groene Bijeneter en Egyptische nachtzwaluw. Maar ook Westelijke Rifreiger op Crocodile Island is volgens mij wel aardig bijzonder (of heb ik dat mis?)

Maar 250 pond voor 5 uurtjes vogelen met Abdu? Dan is hij aardig in prijs gezakt. In 2006 vroeg hij nog 500 pond voor 5 uur haha

Wellicht lag dit ook aan de Ramadan; Geen scherpe gids...wel scherpe prijzen :)
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Thomas van der Es

Nee, plek mij nog steeds onbekend..., gids en Engelse en Zweedse vogelaars wisten mij ook weinig details te vermelden..hadden er ook over gelezen..

Maar zoals jij ook wel weet : Vrij verplaatsen langs de kust is een crime! Overal politie en militairen die je wegsturen..(zeker aan de randen van de booming stad Hurghada)
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Thomas van der Es

#22

Hoi Thomas,

In Hurghada kun je tours boeken, naar zowel cairo als Luxor. Luxor (Crocodile island) is gewoon op een dagtour makkelijk te doen, want de targets zijn allen makkelijk hier.



Alle targets (WP-technisch gezien)  zijn natuurlijk pas inbegrepen met Maskerduif, Sen-Sporenkoekoek, Goudsnip e.d. daarvoor heb je langer de tijd nodig. Mijn genoemde ''targets'' zijn inderdaad een kippetje.





Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

steenl

Hoi Thomas,

Errug gave lijst. Mooi gedaan.
Maar Turkestaanse Klauwier??? Is toch daar ook een dwaalgast? Opvallende waarneming.
Heb je trouwens nog foto's gemaakt.

Groet,

Thomas van der Es

#24
Inderdaad een goede en vooral als adult fraaie soort Lennart, heb geen fraai recordshot of dergelijke. Status in Egypte is mij niet geheel bekend. De oase waar ik de vogel trof ligt iets oostelijke van El Gouna aan de Rode Zeekust. Afgeladen met allerhande klauwieren/sylvia's etc. Izabelklauweren moeten in deze tijd van het jaar wel richting tropisch Afrika. Of ze daardoor met regelmaat in Egypte worden waargenomen is mij onbekend? Soort  stond in me eerdere bericht misschien een beetje misplaatst achter de Wielewaal, maar zo wil je in een kort bericht zoveel mogelijk informatie proppen, dat het de logica van de volgorde een beetje doet ontbreken.
Heb wel andere soorten op de foto hoor, ga de komende weken tussendoor wel wat op observado.org plaatsen. Allen gedigiscoopt.

Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

Justin Jansen

#25
Citaat van: Thomas van der Es op september 13, 2009, 11:52:31 AM
Inderdaad een goede en vooral in adulte vorm fraaie soort Lennart, heb geen fraai recordshot of dergelijke. Status in Egypte is mij niet geheel bekend. De oase waar ik de vogel trof ligt iets oostelijke van El Gouna aan de Rode Zeekust. Afgeladen met allerhande klauwieren/sylvia's etc. Izabelklauweren moeten in deze tijd van het jaar wel richting tropisch Afrika. Of ze daardoor met regelmaat in Egypte worden waargenomen is mij onbekend? Soort  stond in me eerdere bericht misschien een beetje misplaatst achter de Wielewaal, maar zo wil je in een kort bericht zoveel mogelijk informatie proppen, dat het de logica van de volgorde een beetje doet ontbreken.
Heb wel andere soorten op de foto hoor, ga de komende weken tussendoor wel wat op observado.org plaatsen. Allen gedigiscoopt.

Adulte vorm? Een vogel is toch gewoon adult, en dit is geen vorm?
Turkestan Klauwieren trekken zuidelijk via Zuidelijk Arabie en is een dwaalgast in Egypte, dus dient ook ingediend te worden. Geval is vooral erg vroeg voor zo zuidelijk...
M.v.g., Justin Jansen


Thomas van der Es

#26
adult-adult dus..zal hem dan ook indienen.
jammer dat de bewustwoording qua zeldzaamheid ter plaatse er niet direct was van mijzelf, voornamelijk door de overvloed van andere (voor mij) leuke soorten.
Vriendelijke groet,

Thomas van der Es


www.twitter.com/ThomasvanderEs
www.facebook.com/Staatsbosbeheer.Biesbosch
www.boswachtervanderneut.nl

maartenwielstra

Afgelopen week ben ik naar Hurghada geweest met mijn vriendin, Nina Olivari; zij maakte de volgende foto's van Woestijnvalk, Westelijke Rifreigers en Arabische Stern.

http://observado.org/user/view/3166

Ik heb alleen de voor mij nieuwe soorten (15 ingevoerd). Balkansperwer bleef helaas op onzeker staan. Door de harde wind was er weinig trek, en de enkele sperwers die langs kwamen waaiden snoeihard langs.
De Woestijnvalk was op het eiland Mahmya prachtig te zien. Arabische Stern ook; deze soort was algemeen voor de kust van Hurghada. Dat geldt ook voor Bengaalse Stern en Witoogmeeuw. Hemprich Meeuw af en toe een solitaire vogel. Bruine Gent eenmaal dichtbij langs. Dat alles vanaf Empire Beach hotel. Hier zijn ook de Westelijke Rifreigers gefotografeert. Deze soort verder nauwelijks waargenomen en alleen op deze plek.

Voor zangvogels moesten we het niet van het hotel hebben (op Palmtortels na). El Gouna (golfterrein) (ook Sporenkievitten) en Mahmya (eiland) waren goed voor trekkende zangers (o.a. Woestijntapuit). Elk struikje was bijna wel bezet!

Een trip naar Luxor leverde o.a. Vale Rotszwaluwen, Kleine Groene Bijeneters en Bruinnekraven, Nijlhoningzuigers op. Verder moesten we het hebben van glimpen tijdens het vervoer, zoals van Mangrovereiger, Bonte Ijsvogels, Smaragdpurperkoet...

Daarnaast nog allerlei voor Nederland goeie soorten...al met al een leuke vogeltrip, ookal was vogels kijken niet het doel van de vakantie. Snorkelen is er trouwens helemaal fantastisch!!!