beverrat/ muskusrat?

Gestart door Djengis_Khan, augustus 20, 2009, 11:00:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

Djengis_Khan


Dit dier zag ik bij een klein poeltje in zuid/west duitsland, in de buurt van Baden-baden, in een natuur gebiedje wat mij lijkt op een wat verruigt moeras gebied. Er zitten veel libellen in het gebied volgensmij.
Het dier was bezig met rietstengels en dat soort dingen te slepen en onderwater te brengen ofzo.

Het leek mij een beverrat of een muskusrat. in de hele omgeving heb ik geen enkel bever spoor gezien en op basis van de staart sluit ik die uit maar ik heb hier echt geen verstand van deze dieren.
of zitten er nog andere dieren die het kunnen zijn?

Ik vond het erg leuk om het dier te observeren! helaas keek ik net niet door mijn kijker toen hij op het land bezig ging maar maakte net de foto's dus heb hem zelf ook alleen goed zien zwemmen.
die zijn nogal slecht geworden omdat ik slecht zoom op de camera heb!
hopelijk kunnen jullie er wat mee! maar ik ga volgende week eens met een andere camera ochtends vroeg daar ergens wachten om te checken of hij er nog zit. Ik vond het lijken op dat hij er wel een hol had want hij bleef echt wel een uur rondom die plek bezig! daarna ben ik maar gegaan om hem niet te storen!

Op de foto's zie je het poelje, de kant waar het dier de heletijd bezig was en de fotos van het dier.

Groeten en alvast bedankt!!

Michiel Poolman

Met Vriendelijke Groet: Michiel

mlahaye

Klopt, muskusrat.

Maurice
admin